Toon posts:

Visio --> Word 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag vanuit visio een plaatje in word invoegen. Momenteel doe ik dit door vanuit visio de save as, gif functie te gebruiken. Ik merk alleen dat de kwaliteit niet al te best is wanneer ik dit met een kleuren laserprinter uitprint( A4 - Formaat).

Weet iemand mogelijk wat de beste save as, i.p.v. gif functie is?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
is een screenshot een beter oplossing misschien?

dit doe je door op je PRINT SCREEN knop te drukken en dan te plakken..

misschien een oplossing?

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 15:53

Dommel

Professioneel Software Sloper

Alles electeren in visio en dan plakken in word levert dat een beter resultaat op of een slechter :?

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Of exporteren in JPG, zou al veel beter resultaat moeten geven. Exporteren in gif zorgt er soms voor dat bepaalde lijnen niet worden overgenomen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of IMHO nog beter; PNG. Maar waarom inderdaad niet gewoon copypaste? Of nog beter: invoegen -> object -> visio. Kan je het nog goed editten ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor alle reply's ik zal het morgen op mijn werk gaan proberen!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 18:09
Imho moet je geen gebruik maken van pixel-bestandsformaten, maar van line-art zoals WMF, EMF, EPS, etc.

De makkelijkste en beste manier om kwalitatief goed van Viseo naar Word te gaan is:

1) COPY de items in Viseo (zorg ervoor dat datgene wat je kopieert in één groep zit, da's levert een net iets beter resultaat)
2) PASTE in Word, maar dan "Plakken speciaal" , en kies bij voorkeur "Figuur (enhanced meta-bestand)".

Geen gezeik met OLE en toch een goed resultaat.

Edit: typos

[ Voor 18% gewijzigd door MOmax op 26-04-2004 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
MOmax schreef op 26 april 2004 @ 19:22:
Imho moet je geen gebruik maken van pixel-bestandsformaten, maar van line-art zoals WMF, EMF, EPS, etc.

De makkelijkste en beste manier om kwalitatief goed van Viseo naar Word te gaan is:

1) COPY de items in Viseo (zorg ervoor dat datgene wat je kopieert in één groep zit, da's levert een net iets beter resultaat)
2) PASTE in Word, maar dan "Plakken speciaal" , en kies bij voorkeur "Figuur (enhanced meta-bestand)".

Geen gezeik met OLE en toch een goed resultaat.

Edit: typos
Dit klinkt goed! Ga het gelijk proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 09:00:
[...]

Dit klinkt goed! Ga het gelijk proberen!
Het klonk goed..

maar het probleem is dat er bepaalde objecten in de achtergrond worden geplaatst wat niet de bedoeling is..

Dit gaat dus niet werken!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 17:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Je kunt ook gewoon alles selecteren wat je word wilt hebben. En dan copy -> paste. Dan moet ie het als goed is als een plaatje in word zetten. Maar dat was al gezegd. Ik heb er in ieder geval nooit problemen me gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Zerora op 27-04-2004 09:09 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Met Distiller een PDF maken, met Illustrator naar EPS omzetten en dan importeren in Word? Hoewel je dan al beter Xpress of InDesign kan gebruiken :P

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-08 15:37

erwinb

Probeert iets secure te doen

Het visio bestand als JPG of als WMF file bewaren.
Dan importeren in word.

JPG geeft een heel goed resultaat. (Moet je bij het saven wel de "quality" op 100% zetten.

Verwijderd

Bij save as moet je gewoon als .jpg kiezen en dan in het venster met opties kiezen voor:

resolution --> printer
size --> source

that's it, haarscherpe plaatjes hier in word en met printen!
Pagina: 1