Toon posts:

[W2K] Netwerkverbinding start erg laat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers met elkaar verbonden met behulp van een cross-cable. De eerste computer staat in principe altijd opgestart w2k.
De tweede computer ook w2k moet direct nadat hij is opgestart een programma starten dat staat op de eerste computer. De snelkoppeling heb ik geplaatst in start-programmas-opstarten.

Het probleem is als volgt:
Als windows de snelkoppeling wil openen is de netwerkverbinding kennelijk nog niet gemaakt. Hierdoor geeft windows de melding dat het bestand waarnaar de snelkoppeling verwijst niet bestaat. Als ik vervolgens na ongeveer 2 min nogmaals de snelkoppeling open gaat het wel goed.

Kennelijk start windows de netwerkverbinding pas erg laat op. Kan ik dit niet instellen zodat deze eerder opstart dan de snelkoppeling in programs->opstarten.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
heb je alle updates en service pack enzo geinstalleerd?

dit kan weleens helpen...

Verwijderd

Maak een netwerkschijfje aan die verwijst naar de eerste computer, die maakt normaal een verbinding vlak na het inloggen van Win2K. Zorg dan dat je shortcut verwijst naar de netwerkschijf bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Alle service packs en updates zijn geinstalleerd dmv automatisch update van windows zelf.

Dat laatste ga ik uitproberen, klinkt aardig moet ik zeggen.

Is het ook mogelijk om prioriteiten toe te kennen aan het opstarten van services. Om bijvoorbeeld te aan te geven dat eerst de netwerkservice gestart moet worden voordat alle andere services gestart worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde even laten weten dat de oplossing van Cassy werkt (bedankt hiervoor)

Direct na het inloggen staat in het scherm "Verbinding met (andere pc) wordt hersteld". Dit duurt ongeveer 30 sec maar daarna gaat hij verder met het opstarten van het programma dmv de snelkoppeling.