ati radeon 9800Se, geen overkill?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
hallo

Ik had een vraagje (ik ben nieuw op dit forum)

ik was van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen, (oude is geforce 4 MX 460) ik zat te denken aan een Club3d ati radeon 9800Se, maar ik trok wel lichte twijfels of mijn systeem dat aan zou kunnen.

Ik heb een:

Amd athlon T-bird 1000 mhz (FSB 100)
250 watt voeding
MSI-6330 moederbord (k7tpro2-A)

(ik weet het, systeem is hopeloos verouderd)
Als mijn computer dat eventueel niet aan zou kunnen, wat raden jullie dan aan om nog meer up te graden,( op mobo en proccesor en geheugen na). Of welke andere videokaart eventueel?

Mijn budget is 150 euro

"There's no place like 127.0.0.1"

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:44

Croga

The Unreasonable Man

Ik denk dat de 9800SE zowieso niet echt een goede keuze is op het moment.... Ik zou dan liever gaan voor een 9600Pro of 9600XT.

Daarnaast... Tsja... het ligt allemaal aan wat je er mee wilt gaan doen natuurlijk. Ik zou je adviseren om hier en daar reviews te gaan lezen en te kijken wat de reviewers over de verschillende kaarten te zeggen hebben. Daarna kun je aan de hand daarvan je eigen conclusies trekken, en je moederbord, processor en geheugen upgraden.....

• andreict
  • Laatst online: 12-07 20:15
tsja overkill... zal wel mee vallen want de SE versie is niet zon hele snelle kaart maar..

ja wil je sneller toch je processor geheugen aanpassen.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:08
Welkom!

Een 9800se is iid een beetje overkill voor deze specs, maar als je straks naar een xp2500 oid overstapt, heb je iig al een leuke videokaart. :)

Hoeveel geheugen heb je erin zitten? (niet dat je dat veel kunt upgraden met 150 euro, maar 't is wel een overweging als je maar 128Mb hebt.)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Ik denk dat je meer performance wint door eerst je processor (en daarmee eigenlijk automatisch ook mobo en geheugen) te vervangen. Vraag is alleen of dat gaat lukken binnen je budget. Zo niet zou ik eerst even doorsparen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Eftalou
  • Niet online
ff wat reply's op de post.

Ik heb 512 mb sd-ram (PC133) erin zitten.

In dit forum heb ik aardig war reacties gezien die positief gestemd waren over de radeon 9800Se, vooral vanwege de overklokmogelijkheid naar Pro.

Maar ik vroeg me vooral af of ook mijn voeding het zou trekken. K kan nergens zien hoeveel 9800SE nodig zou hebben.

Maar jullie adviseren dus eerder om mijn proccesor, geheugen en mobo aan te passen?

[ Voor 18% gewijzigd door Eftalou op 26-04-2004 11:55 ]

"There's no place like 127.0.0.1"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.