Toon posts:

raid dynamisch of basic configureren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raid configuratie onder XP gemaakt.
Inmiddels werkt alles naar behoren.
Nu zie ik onder apparatenbeheer dat mijn raid schijven dynamisch zijn. Terwijl mijn 3e harde schijf, met besturingssysteem, basic is.
Heeft XP dit zelf bepaald? Zo, ja wat zijn de voor- en nadelen?
Wat heeft de voorkeur voor raid schijven, dynamisch of basic?
Ik gebruik de raid alleen maar voor data en heb ze mirror 1 staan. ( backup)

groeten,
Eddie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 11:25:
Ik heb een raid configuratie onder XP gemaakt.
Inmiddels werkt alles naar behoren.
Nu zie ik onder apparatenbeheer dat mijn raid schijven dynamisch zijn. Terwijl mijn 3e harde schijf, met besturingssysteem, basic is. Heeft XP dit zelf bepaald?
Dat doet XP niet zelf, maar daar vraagt XP wel om tijdens de installatie van een nieuwe harddisk. Wanneer je achteloos op elke popup 'Yes' klikt, dan heb je ongetwijfeld onbewust toestemming gegeven om de schijf dynamisch te maken ;)
Zo, ja wat zijn de voor- en nadelen? Wat heeft de voorkeur voor raid schijven, dynamisch of basic?
Ik gebruik de raid alleen maar voor data en heb ze mirror 1 staan. ( backup)
Pleeg voortaan eerst vooronderzoek eer je een topic opent. Dat wordt hier op GoT wel van je verwacht, zie ook de tekst bovenaan [New Topic]. In dit geval had je de antwoorden dus gewoon via de FAQ van dit subforum kunnen vinden B)

Verwijderd

Topicstarter
Oké maar is een dynamische schijf erg, ik bedoel is het verstandig om er weer een basic schijf van te maken?

Heeft een dynamische schijf voor raid voor- of nadelen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat staat dus in de FAQ van dit subforum, zoals ik al vermeldde in mijn vorige post .. :)
Gewoon Lezen, de voor- en nadelen zijn er prima uit te halen.

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 26-04-2004 14:20 ]