[Exchange] Zonder domein

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een vraag gesteld over mails centraal opslaan en deze daarna vanaf alle clients ophalen. Dit ter voorkoming dat ik op de ene PC mail binnenkrijg en op de andere niet meer.

Ik kreeg toen van verscheidene mensen het advies om Exchange te gaan draaien. Het wonderlijke moment is eindelijk daar. Ik heb Exchange 2003 en, aangezien deze eisen stelt aan het OS, Windows 2003 Enterprise Server geinstalleerd.

Nu wil ik Exchange installeren en werk daarvoor een hele checklist van eisen af. Dat gaat goed tot deze begint over een domein... dat heb ik namelijk niet. Ik hoopte dit eigenlijk ook niet nodig te hebben.

Het enige wat ik Exchange zou willen laten doen is om de minuut mail ophalen van m'n normale account(s) en deze opslaan. Clients verbinden dan naar de Exchange server in plaats van dat ze zelf mail ophalen. Kan ik om een domein heen of zijn er andere oplossingen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Exchange heeft een domain nodig :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Andere oplossingen: MDaemon, Kerio mailserver, pegasus mail (pmail.com). Kijk even welke de door jouw gewenste functionaliteiten bevat (pop3 connector bijvoorbeeld).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hmmm da's wel een beetje jammer... zijn er andere mogelijkheden voor het probleem wat ik beschrijf? Want helaas gaat exchange dan niet werken :'(

Hmm die MDeamon heb ik eerder wat van gezien... ik ga eens kijken welke zou voldoen :P thx

[ Voor 28% gewijzigd door Kaastosti op 26-04-2004 11:14 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:20
Maak op die server een domein aan? Is niet zo moeilijk. Maar weet nu ff niet meer of op de domain controller ook een exchange mocht installeren, ik denk van wel trouwens.

En ik vind dat een domein hebben op uw netwerk altijd wel leuker is dan een workgroup.

• blackd
  • Niet online
Kaastosti schreef op 26 april 2004 @ 11:14:
Hmm die MDeamon heb ik eerder wat van gezien... ik ga eens kijken welke zou voldoen :P thx
MDaemon heeft de gewenste functionaliteit in ieder geval, het is mogelijk om een aantal popboxen om de x minuten leeg te halen.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mjah het lijkt me ook reuze interessant, maar ik heb 0,0 ervaring met domeinen. Dat is iets voor als het mailgebeuren werkt ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 23:24

FastBunny

Give it the Works !

Ps Standard editie is ook genoeg voor exchange 2003 ;) En zonder domain geen exchange, als je pop accounts hebt moet je ook nog een popbeamer ofzo hebben.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ps ?

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Ik zou even simpel "Hamster" downloaden. Dit is simpel doch krachtig, en scheelt je een hoop geneuzel (http://www.tglsoft.de/)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ermm... Bij installatie van MDeamon:
"What Is Your Domain Name?"
Begrijp ik dan goed dat ook deze een domain wel prettig vindt?

• blackd
  • Niet online
Kaastosti schreef op 26 april 2004 @ 11:26:
Begrijp ik dan goed dat ook deze een domain wel prettig vindt?
Ja, welke mailserver wil dat nou niet.
Dit is niet een Active Directory naam maar een DNS domeinnaam.

om het ingewikkelder te maken kun je met MDaemon wel weer AD authenticatie krijgen >:)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 23:24

FastBunny

Give it the Works !

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wel jammer dat je zo'n duur pakket en operating system hebt gekocht zonder eerst naar de eisen te kijken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door luckyme_ op 26-04-2004 12:52 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
luckyme_ schreef op 26 april 2004 @ 12:52:
Wel jammer dat je zo'n duur pakket en operating system hebt gekocht zonder eerst naar de eisen te kijken ;)
tsja, dat gebeurt de laatste tijd wel vaak ;)

komen met bosjes uit de lucht vallen

• geurtd
  • Laatst online: 28-08 15:19

geurtd

www.geurt.com

Je kunt daar gewoon hetzelfde domain gebruiken wat je voor je W2K3 Active directory gebruikt. B.v. Ikke.local of whatever.

Om van pop mailboxen mail op te halen moet je een pop connector gebruiken, Exchange ondersteunt die standaard NIET.

Let wel als je een niet bestaand domain gebruikt binnen exchange kun je via de exchange server geen mail versturen naar buiten.

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

• blackd
  • Niet online
geurtd schreef op 26 april 2004 @ 15:47:
Je kunt daar gewoon hetzelfde domain gebruiken wat je voor je W2K3 Active directory gebruikt. B.v. Ikke.local of whatever.
Topicstarter wil juist geen AD, daar ging het nou net om 8)7.

• FirmPete
  • Niet online
http://www.software602.com/download/ is misschien ook een optie. Is tot 5 gebruikers nog gratis ook.

Firmpete on Aerie Peak

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Die 602 LAN Suite is tot nu toe absoluut de beste :) Direkt duidelijk wat het programma van je wil en welke info nodig is. Alleen het SMTP gedeelte ben ik nog mee aan het puzzelen, de rest werkt al :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
FastBunny schreef op 26 april 2004 @ 11:17:
Ps Standard editie is ook genoeg voor exchange 2003 ;) En zonder domain geen exchange, als je pop accounts hebt moet je ook nog een popbeamer ofzo hebben.
of je gebruikt pullmail.exe

lekker DOS based (althans cmd line based) tooltje om mailboxen leeg te trekken, tis 8 jaar oud, maar het werk als een speer

A wise man's life is based around fuck you

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb nu 602 LAN Suite geconfigged.. die voldoet tot zover helemaal aan de gestelde eisen. Wat dat betreft is mijn vraag dus helemaal beantwoord, iedereen bedankt voor de suggesties. Misschien dat FirmPete me een echter een klein stukje kan helpen met een probleempje...

De mail wordt van de POP3 server gehaald en opgeslagen. PC1 checkt voor mail en krijgt deze netjes door van het programma. Als daarna PC2 checkt is er echter niets meer. Het lijkt erop dat de mailbox ook binnen het programma gewoon leeg wordt gemaakt als deze een keer is opgehaald... da's nou net niet de bedoeling. Wat doe ik er aan, ik kan er namelijk geen optie voor vinden?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmmm.. Exchange hoort toch echt in SA :)

WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• FirmPete
  • Niet online
Je client zo instellen dat mail op de server blijft staan. Omdat je je mail naar je eigen server haalt heb je niet het probleem dat je pop3 boxen vol lopen en kan je dus net zoveel kwijt als je schijfruimte heb.

Firmpete on Aerie Peak

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
DOH!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

FirmPete schreef op 26 april 2004 @ 20:57:
Je client zo instellen dat mail op de server blijft staan. Omdat je je mail naar je eigen server haalt heb je niet het probleem dat je pop3 boxen vol lopen en kan je dus net zoveel kwijt als je schijfruimte heb.
Je kan ook ipv POP3 IMAP gebruiken. Dan blijft het lekker op de server staan.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

elevator schreef op 26 april 2004 @ 11:12:
Exchange heeft een domain nodig :)
bij mij is dat 192.168.1.2 voor de mijn databaseserver (waar ook Exchange opdraait)
en op 192.168.1.1 draait mijn communicatie en connection server met tevens een proxy en firewall

op *.2 draait tevens igetmail.exe om af en toe te poppen(om de 2 uur) naar mijn e-mailprovider, waar ook hun spamfilter aanstaat.

kortweg: geen eigen domein in gebruik voor exchange. en toch alle voordelen van exchange-server.

'k gebruik geen dhcp

en igetmail.exe is met een snelkoppeling vanafelk werkstation te gebruiken (komt dan bij klokje te staan - rechtsonder in je beeldscherm - erg handig)

overigens heb ik de site www.slipstick.com wel erg vaak bekeken om de voor mij handigste oplossing te destilleren.

Misschien heb je er wat aan.
Pagina: 1