Toon posts:

Canon S820 printkop verstopt

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een probleem geconstateerd met mijn canon S820 printer, ik kreeg namelijk gekke witte lijnen bij het zwart printen (zelfs na 5 reinigingen en 5 dieptereinigingen).
Volgens canon is dit waarschijnlijk omdat 1 van de spuitkoppen in de printkop verstopt is (lijkt mij ook aannemelijk), echter valt deze printer 2 maanden buiten garantie en kost de reparatie 149 euro :(

Voor dat bedrag overweeg ik liever de aanschaf van een nieuwe printer.

Is het echter mogelijk om zelf wat te proberen met de printkop, om zo alsnog de verstopping te verhelpen ?

Ik hoor mensen zeggen dat je het in een bak met water moet laten en vervolgens laten uitdrogen.

iemand hier ervaring mee ?

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 20:31

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kan de printkop met z'n spuitmondjes in een plasje water zetten. Zorg er voor dat de spuitmondjes in het water staan en voor de rest zo min mogelijk van de kop.
Wacht een tijdje (uurtje of zo), dep de kop voorzichtig droog met wat tissue papier en doe een koppen reiniging.
Herhaal indien nodig.

Niet uitlaten drogen, want het Canon spuit systeem werkt door middel van het verhitten van de inkt. Zonder inkt kan de kop zijn warmte niet kwijt en branden de verwarmingselementjes door!

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Gewoon wat zeepsop in lauw water doen en even laten weken.

De speciale reinigingsvloeistof die ze bij navulsets doen blijkt ook gewoon afwasmiddel te zijn. :)

Als het niet in 1x lukt dan kan je het gewoon een aantal keer herhalen.

Senile! Senile Oekaki