Toon posts:

PC gaat dood.. maar wat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week last van een PC die gewoon om het minste of geringste vastloopt..
Niet bij bepaalde applicaties.. niet op bepaalde tijdstippen en ook niet met bepaalde dingen die ik ermee doe
De PC geeft geen error or iets dergelijks als de pc vast loopt.
Het beeld bevriest gewoon en ik kan mijn muis niet bewegen mijn toetsenbord doet het wel heel even nog (ook alleen num-lock)

Soms is het 2 minuten na het opstarten al.. soms kan ik er uren op werken zonder enkel probleem

Ik heb geen id wat ik ermee kan doen om het te testen.. dus misschien hebben jullie een idee wat dit kan zijn

En als ik hem weer opstart dan krijg ik geen scandisk ofzo (XP) en ik kan gewoon verder werken.

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 10:12

Iavak

no savegame

Probeer het te formatteren??

Verwijderd

Lijkt mij een hardware probleem.

Test eerst je geheugen maar is (http://www.memtest86.com/). Geeft deze geen fouten aan kan je altijd nog verder kijken naar andere mogelijke oorzaken zoals:

- onstabiele voeding (check je voltages)
- teveel warmte productie van bijv. je CPU

Ik zou eerst deze dingen maar eens testen, vind je niks dan kunnen we altijd nog verder gaan kijken.

Suc6 ermee

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 10:11 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ehh.. hier zijn 1000 en 1 topic over.
- Doe een memmory check b.v. met memtest
- Check de waarde van je voeding spanning
- Doe een harddeschijf test
Zoek voor meer andwoorden op het forum

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef in elk geval je specs eens, dan is er al wat zinnigers over te zeggen.

Kijk ook eens naar de temperaturen en of je mobo niet toevallig van die mooie bolle condensatoren heeft.

Verwijderd

kijk eens of je ventilatoren nog wel goed lopen.. en je kast dus voldoende koeling krijgt...

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
kan je nog wel ctrl + alt + del gebruiken als hij vast loop?

if ja, dan het explorer process eens afsluiten, en dan (als het niet uit zichzelf terug komt) file ---> new task(run) en daar in type explorer.
als dat werkt zou ik de computer eens op spyware controleren.

als dit niet werk, lijkt het me idd een hardware probleem

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Lijkt mij een voedingsprobleem. Hoeveel watt is hij?

Of een voltage van je CPU, zet die eens wat hoger.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wel handig als je ook even post wat je configuratie precies is. Helderzienheid is heel dun gezaaid onder GoT'ers ;)
En mijn glazen bol is gisteren stukgegaan :(

@Iavak: Da's wel een heel erg paardemiddel (houdt wel je PC lekker clean btw)...maar als het een hardwareprobleem is geeft ook een format geen resultaat.....

[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 26-04-2004 10:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
gehuegen testje gedaan.. 12 errors..

Voeding kan het niet zijn.. deze pc loopt al meer dan 2 jaar..

bedankt voor de reacties.. ik ga de rest ook even testen

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 10:47:
Voeding kan het niet zijn.. deze pc loopt al meer dan 2 jaar..
Dat de pc het al 2 jaar zonder kuren doet sluit niet uit dat de voeding niet het probleem kan zijn.
Sterker nog: hoe langer een pc 'draait', hoe groter de kans op kuren.

Probeer eens een andere voeding als je die hebt liggen, of verwijder zoveel mogelijk onnodige hardware (om de voeding-belasting te verlagen) en probeer het nog eens..

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 26-04-2004 10:55 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Lijkt me dat je het probleem gevonden hebt. Als je meerdere geheugenblokjes hebt (ik weet niets van uw configuratie), probeer er dan een combinatie in te houden die geen errors meer geeft, en test dan hoe lang uw pc het dan uithoudt.

Het is ook raadzaam als uw pc in een stoffige omgeving staat (bv als je in dezelfde ruimte een tapijt hebt liggen of zo) om is om het half jaar met een stofzuiger door uw pc te gaan, en door de voeding. Dat kan de levensduur van uw apparaat serieus verlengen.
Pagina: 1