Hoi
Ik wil een ssh tunnel maken waar een heel netblock doorheen kan.
Op mijn werk heb ik een /26 netwerk (64 adressen) van publieke IP adressen.
Ergens op andere locatie (waar ze ADSL hebben, achter een NAT router) wil ik tijdelijk een netwerkje inrichten dat hierin valt.
Het leek met het handigst dit met linux te doen.
Het is al wel gelukt om een tunnel met ssh/pppd op te zetten, waardoor ik een point-to-point verbinding heb tussen een server in het /26 blok, en een laptop (met 2 nics's) achter de NAT router.
Schema:
Ik zou graag willen dat clients die ik via een hub aan de tweede NIC in de laptop hang, geheel transparant in het /26 netwerk komen te hangen.
Ik weet echter niet er nog op de server en op de laptop voor routerings commando's gegeven moeten worden.
Heb al vele HOWTO's doorgespit maar tot nu toe no go.
Ik wil een ssh tunnel maken waar een heel netblock doorheen kan.
Op mijn werk heb ik een /26 netwerk (64 adressen) van publieke IP adressen.
Ergens op andere locatie (waar ze ADSL hebben, achter een NAT router) wil ik tijdelijk een netwerkje inrichten dat hierin valt.
Het leek met het handigst dit met linux te doen.
Het is al wel gelukt om een tunnel met ssh/pppd op te zetten, waardoor ik een point-to-point verbinding heb tussen een server in het /26 blok, en een laptop (met 2 nics's) achter de NAT router.
Schema:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| --------------------
| server met publiek | ------------------ ---------------- -----------
| adres in /26 range | --- | ADSL-router(NAT) | --- | linux laptop | --- switch --- | client pc |
-------------------- ------------------ ---------------- ----------
192.87.30.x 82.161.94.12x 192.168.1.1 192.168.1.16
10.0.0.1 --------------------------------------10.0.0.2 |
Ik zou graag willen dat clients die ik via een hub aan de tweede NIC in de laptop hang, geheel transparant in het /26 netwerk komen te hangen.
Ik weet echter niet er nog op de server en op de laptop voor routerings commando's gegeven moeten worden.
Heb al vele HOWTO's doorgespit maar tot nu toe no go.