Toon posts:

Heel veel netwerkactiviteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de instantie waar ik stageloop, zijn we aangesloten op GEMnet. We hebben een DIGIstream lijn van 128kb/sec.
Nu gaat de laatste tijd internet ontzettend langszaam. We proberen er achter te komen wie of wat de netwerkactiviteit veroorzaakt.
Zijn er tooltjes te krijgen waarmee je per pc kan zien, hoeveel kb dataoverdracht deze veroorzaakt??
Hiermee doel ik niet op programma´s als DUmeter, maar iets waarmee ik het op 1 pc kan bijhouden.

Verwijderd

Ik zou een pc tussen de lijn zetten en even kijken met een sniffer wat er allemaal langs vliegt. Dan heb je het probleem zo getackeld!

Verwijderd

Dat kan alleen op de server waar het internet verspreidt wordt over de rest van het netwerk (gateway) Kortom je moet toegang hebben tot de server en dan kan je een eenvoudig freeware tooltje downloaden die per ip/hostname het dataverkeer kan meten.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe heet dat tooltje. Kan iemand even een naam geven, of een link plaatsen??

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 23:49

fcs

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 10:32:
En hoe heet dat tooltje. Kan iemand even een naam geven, of een link plaatsen??
Je zou een sniffer kunnen gebruiken om het netwerk af te speuren...
Misschien is de netwerk faq iets voor jou?

Als ik me niet vergis, zit er namelijk een linkje (en/of stukje uitleg over sniffers ect).

anders hebben we altijd nog google.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:28
Probeer etherreal eens dat is een sniffer heb je een linux en een windows variant van

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

lordgandalf schreef op 26 april 2004 @ 12:22:
Probeer etherreal eens dat is een sniffer heb je een linux en een windows variant van
en voor Linux hebben we ook nog Ettercap en sniffit, allebei gratis en gemakkelijk in gebruik.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1