Toon posts:

[DOS] Image maken op NTFS met Ghost.

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik hoop dat dit topic hier goed staat.
offtopic:
(Weet het niet 100% zeker namelijk, ben net nieuw...)

Ik heb een 'probleempje'. Ik wil erg graag een image maken van m'n c partitie, en deze wegschrijven op de d partitie. Beide partities zijn NTFS.

Maar met Northon Ghost (5.1), kan ik geen image maken, omdat dit programma niet met NTFS overweg kan...

Ik draai Microsoft Windows XP Home Edition...

Zijn er misschien tools, of trucjes, hoe/waarmee ik dit probleem kan oplossen? Ik hoop dat jullie het weten...

Alvast bedankt...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Upgraden naar Ghost 8.x of 2003.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dank je wel.

Soms is het antwoord makkelijker dan dat je verwacht hé ;)...

Ik zal wel even op zoek gaan, naar dat programma... (Kan vast wel ergens een 'trial' vinden...) :P

Als het niet lukt, geef ik wel weer een gil...

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
limoentje schreef op 26 april 2004 @ 09:08:
Upgraden naar Ghost 8.x of 2003.
Upgraden hoeft niet per definitie, aangezien met een beetje Google een NTFS-supported DOS-boot-flop gevonden kan worden.

@TS:als work-around even de D: partitie kunnen splitten met partitionmagic, kleine FAT32 partitie maken en daar je image neersmijten.

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 26 april 2004 @ 09:13:
[...]
@TS:als work-around even de D: partitie kunnen splitten met partitionmagic, kleine FAT32 partitie maken en daar je image neersmijten.
Ja, dat is een mogelijke optie inderdaad. (Had ik al overwogen.)

Maar het gaat om zo'n 20 pc's. Allemaal dezelfde configuraties. Deze staan op NTFS, en dat wil ik liever ook zo houden. (Alhoewel er niet eens data op de D partitie staat... :X )

Toelichting: Ik zit hier op stage, en breng verbeteringen aan in de IT-infrastructuur, (aan de hand van ITIL) en ik wil dus ook een goed image-systeem (procedure) hebben...

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kijk dan ook eens naar de Ghost Boot-wizard die in 't start menu geinstalleerd wordt bij de nieuwere versies (aangezien je er toch naar opzoek gaat), hiermee kan je network-support inbouwen in je bootflopje voor Ghost, waardoor je de images direct naar een server zou kunnen gooien.

Gezien dezelfde configuraties zou je wellicht af kunnen met 1 image.
In gevalletje Win2K/XP: dan wel even sysprep draaien, anders krijg je problemen met dubbele SSID's.

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 26 april 2004 @ 09:21:
Kijk dan ook eens naar de Ghost Boot-wizard die in 't start menu geinstalleerd wordt bij de nieuwere versies (aangezien je er toch naar opzoek gaat), hiermee kan je network-support inbouwen in je bootflopje voor Ghost, waardoor je de images direct naar een server zou kunnen gooien.

Gezien dezelfde configuraties zou je wellicht af kunnen met 1 image.
In gevalletje Win2K/XP: dan wel even sysprep draaien, anders krijg je problemen met dubbele SSID's.
Okay, heel erg bedankt. Ik zal kijken of ik het via het netwerk kan gaan draaien. (Zou natuurlijk ideaal zijn).

Maar als ik drie dezelfde cd-tjes brand, dan gaat dat ook wel erg snel hoor, met het terugzetten... (Ik schat, nog geen half uur... ) Daar komt bij dat ik dan geen bandbreedte 'verpruts'...

(En, het is niet nodig om alle pc's in 1x te doen. Alleen als 1tje foutmeldingen krijgt of iets van dien aard, dient de image teruggezet te worden...)

Maar ik zal het wel uitproberen/uitzoeken, want het is een leuke/handige optie.

Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig programma... :?

Ok, het werkt allemaal relax. Het gaat als een trein. Alleen... ik moet het programma in principe registreren. En daar heb ik geen zin in... (Geld gebrek!) Een crack of zo, is geen oplossing, niet alleen omdat praten over warez, hier niet mag, maar ook omdat ik geen illegale software wil gebruiken...

Als ik opstart met een Windows 98 boot floppy, en daarna een Ghost (5.1) diskette gebruik, en ghost.exe run, en zeg dat ik de image wil terugplaatsen van een DVD-RW, naar de c partitie, dan vermeld Ghost, dat dit niet kan, en dat ik een nieuwere versie moet downloaden...

Dus nu mijn vraag: Bestaat er ook een boot disc van Ghost die NTFS ondersteund, en kan opstarten vanuit MS-Dos...

(Ik wil dus niet eerst Northon Ghost 2003, runnen in Windows, dan opnieuw opstarten, en de image 'automatisch' terug laten zetten...)

Dus vanuit MS-Dos... ;)

Weet iemand of dit kan? En hoe dit kan? (Op legale manier!) _/-\o_

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik denk dat je een held bent als je winxphome met wat extra software op 1 cd krijgt :p

Ik zou gewoon voor de netwerkoptie gaan. Dit is verreweg het makkelijkst.
En voor NTFS ondersteuning zul je toch ergens 7.* of hoger vandaan moeten toveren. Je kunt verder een txtje of infje schrijven zodat er automatisch een image word terug gezet. Hierover kun je meer vinden als je een beetje op google rondkijkt. Suc6

Als reactie op "Gekke" onder me:
Ik heb gemerkt dat als je een backup terugzet van een DVD dit erg lang duurt (20 minuten)(heb zo eens 16 systemen geghost ;( ). Wanneer je dit via het netwerk doet gaat het een stukje sneller.

[ Voor 88% gewijzigd door Black_Adder op 26-04-2004 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Black_Adder schreef op 26 april 2004 @ 11:54:
Ik denk dat je een held bent als je winxphome met wat extra software op 1 cd krijgt :p
Als je goed leest, dan heb je gezien dat ik de image op een DVD-RW heb gezet...

Capice?

Maar, dat jij denkt dat ik een held ben.... Daar heb je wel gelijk in...

Edit: (Andere optie?) Weet iemand ook of er een ntfs-dos bestaat, en hoe dit werkt? (Via Google vind ik niets concreets...) en zal dit dan wel via Ghost 5.1 werken?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 12:01 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

We schijnen hier verder te gaan.

Zie ook [rml]Spider.007 in "[ DOS] Image maken van een NTFS schijf op..."[/rml]. Dit is geen normale gang van zaken!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.