Toon posts:

[XP] Remote Desktop verbreekt verbinding *

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat rond gekeken, maar ik kon niemand vinden met hetzelfde fenomeen als ik. Ik ben bezig geweest om mijn oude PC opnieuw te installeren met XP Pro NL voor mijn vader. Ik draai zelf XP Pro op mijn nieuwe systeem. Aangezien ik maar 1 monitor heb, wilde ik zodra XP geinstalleerd was Remote Desktop gebruiken om zo de rest van de configuratie remote te kunnen doen.

Dit heeft een tijdje prima gewerkt, maar ik heb het gevoel dat sinds ik de NVidia drivers en service pack 1 heb geinstalleerd, er iets kapot gegaan is. Als ik nu een Remote Desktop verbinding opzet met de XP Pro NL PC, kan ik inloggen, maar na het "Instellingen ophalen" of zoiets, wordt de verbinding zonder foutmelding verbroken. Ik kan hiervan verder niets in de event viewer (van de destination PC)vinden.

Iemand die een idee heeft wat er fout kan gaan?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb er ooit eerder iets van gelezen dat het (vreemd genoeg)
aan de (nieuwe???) NVidia drivers ligt..

Welke driver versie heb je nou en welke videokaart zit erin?
Probeer eens een oudere driver te installeren die iig WHQL is..

Mss ook iets nieuws instellen in de client die de verbinding maakt naar RD.

[ Voor 15% gewijzigd door MRic3 op 26-04-2004 09:07 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een Geforce 2 GTS in met (volgens mij) de 54.xx of 56.xx drivers.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even het Operating Systeem in de titel gevrot; denk hier er het vervolg zelf even aan :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MRic3
  • Nu online

MRic3

Of praat ik weer poep?

Doe die drivers maar eens deinstalleren dan en dan downgraden naar een versie rond de 40 en dan een WHQL.

Boven de 50 (??) ofzo is meer voor de FX versies d8 ik.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Werd met SP1 niet standaard de RPC service uitgeschakeld?

correct me if i'm wrong

[ Voor 16% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 26-04-2004 10:11 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen, maar dan zou ik niet eens in het inlog-scherm moeten kunnen komen. Het probleem is dat zodra ik inlog de verbinding verbroken wordt.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Log je in als admin op de PC van je vader of als gebruiker?
En, als je wilt inloggen, is op de PC van je vader dan al iemand ingelogd of bevindt die PC zich nog in het aanmeldscherm?

An Explanation of l33t Speak

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 19:44

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Gebruik je Inter Connection Sharing? Dit geeft nl. ook problemen met VPN...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik gebruik geen VPN of zoiets. Het is gewoon een locale LAN verbinding.

En het maakt niet uit of er al iemand is aangelogd of niet. Normaal zet ik die PC gewoon (zonder scherm), en wacht een tijdje totdat ik kan connecten. Daar probeer ik in te loggen onder een user-account met administrator rechten. Ik heb ook al geprobeert om via administrator in te loggen, maar maakte geen verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond eens proberen om een oudere NVidia driver te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt! Ik heb een 40.* versie geinstalleerd, en dat heeft alle problemen verholpen.

• MRic3
  • Nu online

MRic3

Of praat ik weer poep?

I RULE :)

(nou nog fff iemand NVidia laten weten dat het aan hun driver ligt)

Verwijderd

Nog een kleine tip.. voor degene die in zelfde situatie als mij verkeerde...

wanneer je nou ergens een comp/server hebt staan die je bijv. alleen maar configt via Remote Desktop... en je kunt er zo niet in komen... dan ben je eigenlijk genoodzaakt om naar die pc toe te gaan... maar dit kan wel eens een heel eind weg zijn.. dan daar waar jij zit..

oplossing..

er is een andere manier om in je computer te komen....
Maak een account aan op je locale computer.. die dezelfde username/password heeft als je server die je wil gaan beheren via RD..
Log hiermee in..
Vervolgens ga je MMC starten. :P (Start -> uitvoeren -> mmc)
klik: Bestand - module toevoegen - toevoegen - services - toevoegen .
(dan komt er een schermpje of het op locale computer of op externe computer moet.. in dit geval dus een externe computer, en vult hierbij het IP in van de desbetreffende server, gevolgd door enter..) vervolgens sluiten (of er moeten meer modules toegevoegd worden die je wilt beheren) en vervolgens klik je op ok..
dan krijg je overzicht met de modules.. deze zullen geladen worden nu van externe computer. (let op.. dit kan enige tijd duren.. neem voor de zekerheid 3 min de tijd voor je denkt van 't wil ni.. ik moet ook bijna 40sec wachten en mijn server heeft 1Mbit Upload..) vervolgens zoek je de Nvidia service.. en stopt deze..
dan wacht je weer tot hij klaar is met herladen van services.. sluit hele mmc toepassing. en connect via Remote Desktop weer.. en voila... dan werkt 't!

(Aldus bij mij.. met zelfde probleem als in deze topic..) :+

Succes O-)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 02:13 . Reden: (kleine verduidelijking mmc) ]

Pagina: 1