windows XP instabiel/ sis chipset radeon

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Kennissen van mij (Nooit aan beginnen, ik weet het :() hebben windows XP op hun pc geinstalleerd. Dit is alleen zo instabiel als de pest.

Wat heb ik gedaan, kale install, drivers moederbord, drivers catalyst (van cd bij videokaart en de nieuwste van ati ook geprobeerd) na een half uurtje gamen is het wel gebeurd, maar ook in de taakbalk bij het uitklappen van die venstertjes in het al een crash.

Wie heeft de tip om het wel goed te krijgen??

Moederbord is een ax45-533 van aopen.
Pentium 2.0a
Saphire Radeon 7500
Onboard sound
Realtek 8139 Lan

En ik doe nu een nieuwe XP install. (geen sp1 nog, dit ga ik zo proberen)

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

trekt de voeding het wel?

Verwijderd

Ik zou beginnen met het geheugen en de voeding te testen (memtest86 en MBM runnen)

Zie voor hulp zie de volgende FAQ : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

1) Run dus in je huidige systeem : memtest86, MBM (kijk dus of geheugen & voeding het goed doen)

2) Zet de reboot on BSOD uit en kijk welke foutmelding je krijgt.
Je zoekt nu misschien naar hardware probleem echter het kan ook een driver probleem zijn.
--> om achteraf te kunnen zien : kijk eens in de eventlogs om te zien welke foutcodes je gehad hebt en post deze
--> om te localiseren wat een foutcode betekent zie : Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 09:02 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan helaas niet uit de topicstart opmaken of je op hardwarematige vlak überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Dat wordt hier in PMG wel van je verwacht, zie ook de verwijzing naar het Beleid in de tekst bovenaan [New Topic] :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 26-04-2004 09:04 ]

Dit topic is gesloten.