[ISDN] Verbinding comp1 beinvloedt verbinding comp2?

Pagina: 1
Acties:

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Bij een klant van mij staan twee computers, een desktop en een laptop, die ieder apart zijn aangesloten op een poort van een ISDN NT1-achtig kastje. Beide computers bellen via een ISDN kaart ieder apart in om verbinding te kunnen maken met een gesloten veilingsysteem.

Als alleen op de desktop het veilingsysteem wordt gebruikt (dus er is ingebeld en toegang verkregen) is er niets aan de hand. Idem met de laptop. Maar zodra de laptop gaat inbellen als tegelijkertijd het veilingsysteem op de desktop draait, dan gaat het systeem op de desktop op inactief en wordt er een melding vertoont dat de verbinding mislukt is oid. Blijkbaar zit de laptop tijdens het inbellen dus iets te doen waar de desktop niet tegen kan. Alleen... ik heb geen idee wat dat kan zijn of waar ik moet zoeken... Wie wel?

Nog even wat gegevens: de desktop draait Windows NT4 Workstation, de laptop Windows XP. Oh ja, graag geen reacties als ¨dan bouw je toch een netwerk¨, of ¨dan deel je je internetverbinding toch¨. of ¨Windows NT4? Duh!¨ Aan de hardware configuratie en besturingssytemen kan niets veranderd worden.

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
Twee ideeën...

1. Belt de laptop en/of de pc niet in met gebundelde B-Kanalen?

2. De server aan de andere kant... let die op uitgaand MSN-nr.? Zo ja, check dan of ze gelijk zijn op allebei de pc's, en als dit zo is, verander het dan.

By each crime and every kindness, we birth our future

• Biedzjee
  • Laatst online: 14-08-2025
Dank je... ik ga morgenochtend ff kijken of ik iets met je tips kan!

Die instelling van gebundelde IP-kanalen, zit dat gewoon bij de netwerk-configuratie?

[ Voor 40% gewijzigd door Biedzjee op 26-04-2004 21:20 ]

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
Biedzjee schreef op 26 april 2004 @ 21:19:
Dank je... ik ga morgenochtend ff kijken of ik iets met je tips kan!

Die instelling van gebundelde IP-kanalen, zit dat gewoon bij de netwerk-configuratie?
Niet IP kanalen, B-Kanalen...

Een Enkelvoudige ISDN2 lijn (zoals iedereen die thuis heeft) is opgebouwd uit 2 B-Kanalen (2 gesprekken, 2x 64 Kbps) en een D-Kanaal (Voor Error Correction, en sommige data toepassingen, zoals pin en/of alarmverkeer).

De B-Kanalen zijn in Windows te bundelen tot 1x128 Kbps. Dit zou in theorie twee keer zo snel moeten zijn, maar het kost je ook twee keer zoveel. Bovendien wordt dit niet door alle providers ondersteund. Meestal is het gewoon te vinden onder de inbelverbinding (in Windows XP en NT, lijkt me geen probleem)

Succes!

By each crime and every kindness, we birth our future