Toon posts:

[XP]Laptop van slag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

Ik heb een probleem met me laptop en ik weet echt niet hoe ik het moet oplossen. Drie dagen geleden kwam ik er achter dat outlook me pop3 emails niet meer binnen haalde. Outlook emails nog wel, maar het versturen van outlook mails ging dan weer niet. Ik dacht dus meteen dat ik een virus had. Dus ik ging naar start -> uitvoeren, en typte in; msconfig. Tot mijn verbazing kreeg ik een foutmelding. ‘Error; kan het bestand msconfig niet vinden’. Iets wat normaal gesproken in windows XP altijd werkte. Het regedit command werkt nog wel. Ik heb toen een search gedaan naar msconfig.exe, en het bestand staat nog wel gewoon op me HD. Het openen lukt ook, maar niet via start->uitvoeren.

Verder werkt F1 voor windows HELP ook niet meer. Erg vreemd. Ik heb norton 2004 virusscanner, en norton kan geen virussen op me pc vinden. Als ik op het icoontje rechts onder in de taakbalk druk gebeurt er niets. Ik moet dus handmatig liveupdate en virusscan doen.

Al met al doet me pc dus erg vreemd, en ik heb geen idee waarom. Er draaien geen verdachte processen in de achtergrond. Ik heb elk process opgezocht op google, en ze zijn of standaard van windows xp, of horen bij een programma wat ik draai. Ook in veilige modus met alle opstart processen uit werken de bovenstaande dingen niet goed.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om me pc weer normaal te krijgen.

Thanks in advance! :)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:12

UTM

Scan je computer eens met Spyware Programma's zoals: Adware en Spybot. Het lijkt er namelijk erg op dat je laptop besmet is met Spyware, waardoor je sommige dingen niet kunt openen :) Dit is een goed en informatief topic: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Spyware Removers:
Spybot
Adaware

Verder is mischien een herstelpunt aanroepen een idee? Het kan ook gewoon zijn dat je computer/windows een aantal bestanden mist waardoor het allemaal niet meer zo lekker loopt (dat dus mischien een re-install van windows nodig is, maar daar gaan we niet van uit ;))

[ Voor 72% gewijzigd door UTM op 26-04-2004 08:25 ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:26

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Waarschijnlijk is je msconfig.exe uit de Command directory verplaatst, al dan niet door een virus...
Aangezien er niks verdacht loopt op de achtergond lijkt iets als spy/adware ook niet van toepassing..

Heb je met Hijackthis al eens gekeken naar gewijzigde reg sleutels?
Probeer ook de online virus scan van Symantec, zo voorkom je dat je iets mist dat op je pc rondspookt en je NAV2004 misleidt

An Explanation of l33t Speak

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit heb ik ook gehad, alleen een klein beetje anders.

Ik had een nieuwe harde schijf enzo, en ineens miste ik cabinet.dll;
Ik moest chkdsk draaien, dus eerst wou ik norton installen, dat wou niet, toen chcdsk, wou ook niet(gaf melding aan dat het bestand beschadigt was) en opeens freezde alles:(.

Na een reboot bleek NTDLR te missen en kon ik mijn verse systeem wéer overnieuw instaleren.

Ik zou een beetje uitkijken als ik jou was:P

Heeft ook een computer!