[R9600]3DMark03 crasht naar desktop

Pagina: 1
Acties:

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds een maand werkt 3DMark 2003 niet meer naar behoren. Na de 1e gametest succesvol te hebben afgerond crasht het programma zonder melding naar de Windows desktop.
Als ik de gametests individueel uitvoer zien ze er prima uit (zelfs 1280*1024 / 4xFSAA), maar steevast een crash na afronding van een test.

Geprobeerd:
  • Rage3D tweak gedeïnstalleerd (eerst tweaksettings op default gezet)
  • FSB weer op standaard waarde gezet in BIOS
  • Laatste Catalyst gedowned van ATi.com
  • 3dMark03 opnieuw geïnstalleerd plus .330 en .340 patches
Aanvankelijk dacht ik dat het aan mijn dualmonitor opstelling lag of aan mijn nieuwe primaire display: Samsung 172v TFT. Maar ook in de oude single CRT monitor opstelling crasht 3DMark03.

Catalyst driver: wxp-w2k-catalyst-8-00-040322a-014266c.exe

Opmerkelijk: in geen enkel spel heb ik problemen met mijn videokaart. Ik speel de laatste tijd regelmatig UT2004, Farcry demo, Painkiller demo. Een maand geleden werkte 3dMark03 nog prima. Ik kon alle tests in een eindeloze loop draaien.

Kent iemand dit probleem? Suggesties ter oplossing zijn uiteraard ook welkom.

Al gezocht:
1. Veel gegoogled en de support sectie van de Futuremark site doorgelicht.
2. De GoT search doet het nu helaas niet (melding: Warning: fsockopen(): unable to connect to atlas:23456 in /mnt/web/react/got/react/global/non-www/actionclasses/find.classes.inc.php on line 2631). Maar ik zie geen active thread m.b.t. dit onderwerp.

d:)b :henk d:)b

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Heb je ook de laatste versie van DirectX geinstalleerd?
3DMark crasht wel vaker. De software is in dat opzicht niet zo goed als je zou mogen verwachten dus als al je games het doen dan zou ik me er persoonlijk niet te druk om maken.

Een schone install van windows+drivers+directx wil de problemen wel eens verhelpen maar je moet zelf maar beslissen of dat het waard is.

Senile! Senile Oekaki

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb DirectX 9.0b geïnstalleerd.
Windows opnieuw installen begint inderdaad de resterende mogelijke oplossing te worden. :(

d:)b :henk d:)b

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb hier sinds gisteren precies hetzelfde probleem met m'n 9800 Pro@XT. Teruggeflashed naar Pro. Verschillende Biossen geprobeerd. Ook verschillende Catalyst en Omega drivers. 3DMark opnieuw installeren heeft ook geen zin :(
Blijf nog effe doorzoeken maar ziet er inderdaad naar uit dat ik een image terug moet gaan zetten. GRrr.

Verwijderd

AGP terugzetten van 8x naar 4x lost veel radeon problemen op zonder performance verlies.

• djengizz
  • Niet online
Nop. Zojuist geprobeerd. Ik denk dan dat het een software probleem is aangezien ik niks heb gewijzigd m.b.t. m'n videokaart. FarCry, NFS, COD, Aquamark allemaal prima.

• djengizz
  • Niet online
Iemand nog een tip voordat ik een image terug ga zetten??
Pagina: 1