apache vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Topicstarter
Hoi GoT,

Kan ik met een eigen apache server mijn huidige .nl domeinnaam overnemen zoniet welke extensies (.net .org etc) kan dan wel gebruiken en werkt dat ook met email?
en dan nog eentje: wie weet een goede nederlandse handleiding over het opzetten een eigen apache ftp/email/webserver onder win 2k prof.
want ik heb er nog geen, en ik heb nog geen ervaring met server etc. ;(

alvast bedankt !

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:59
Ja, is deze nou echt serieus :?

Ja hoor, je kan je .nl domeinnaam laten "binden" met een IP van jouw (als die vast is, dynamisch IP + domeinnaam heb ik geen verstand van)

Vervolgens vraag je hoe je een totale server optuigt met 1 niet standaard MS pakket en nog een aantal open dingen. Ik zou je graag willen verwijzen naar de documentatie van de sites, maar sinds je non-english guru bent ( wat al enorm veel zegt, dan zal je altijd achter lopen kwa documentatie en up2date zijn, maargoed, wie ben ik :p ) zou ik je willen verwijzen naar GOOGLE en zoeken naar "apache handleiding" op de nederlandse pagina's.

Ik geloof dat het de 4e hit is: http://www.delau.nl/apachedocs.nl/manual/

Jij blij, keep the open-source up, en gooi nou eens windows in de prullenbak of stap naar IIS ( Bekend om: zo lek als een mandje zijn/functioneren }) )

Dan doe je een redelijk post; waarom moet er nu zo'n flame tussendoor. Voegt dit iets toe aan je verhaal? De TopicStarter geeft immers al aan dat hij Apache wil gaan gebruiken :? Gelieve dit in het vervolg te laten.

Dan rest nog: FTP en mail. Bulletproof iets voor je? Heb je daar zelf al naar gezocht of niet? Email, geen verstand van op windowsbakken.

Verder nog iets meneer O-) ?

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 26-04-2004 09:32 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Nouja waar het op neer komt is denk ik dus dat je het beste eens kan gaan zoeken (GoT search functie proberen, daar vind je veel mee!) en proberen. :)
Apache voor WWW, Filezilla server (bijvoorbeeld) voor FTP, en ga zo maar door. :)
Als je wilt weten hoe die paketten werken, dan zijn daar handleidingen voor, daar leer je echt het meest van en heb jij straks ervaring :)
Of ze er in het Nederlands zijn weet ik niet, ik kan me zo voorstellen dat voor een project als Apache de docs vertaald zijn naar het Nederlands maar het kan geen kwaad Engels te kunnen lezen :P

[edit] zie de link van LinuX-TUX voor die NL docs :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 25-04-2004 23:56 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

snuggel, dit is een redelijk basic vraag waar erg veel informatie over te vinden is. Het lijkt me verstandig als je even verteld wat je zelf al hebt gevonden en geprobeerd voordat je op GoT een topic opent. Het is niet erg als je bepaalde kennis niet hebt; het wordt echter niet gewaardeerd als je die kennis ook niet op wilt doen. Ga dus zelf even zoeken wat er al te vinden is over jouw vragen voordat je dat hier vraagt :) Succes ermee!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.