PC shut down!

Pagina: 1
Acties:

• Sw33p3r
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02-2023
HELP! ik heb een probleem met mijn PC. Ik weet niet wat het is. Mijn PC valt vaak zomaar uit. Zonder reden. De ene keer als ik een spel opstart, de andere keer tijdens msn-en en soms tijdens het surfen of het kijken van films. Er is geen patroon. Ik dacht eerst aan mijn voeding, maar na het uitvallen krijg ik hem wel gelijk weer aan. dndanks dat het soms wel 2/3 uur duurt voor dat ie weer aan wilt gaan. aan/uit knoppen gebruikt, stroom eraf en uiteindelijk gaat ie weer aan. Heel apart. Weet iemand hier iets van??

Systeem:
2,4 ghz INtel Pentium 4
512 kb intern geheugen
club 3d Geforce 5600 SE 256mb
Asus moederboord, 1 moederboord cooler.

Sweeper

(ik heb dit snel moeten typen want hij zal zo wel weer uitvallen voor de komende paar uren).

[ Voor 7% gewijzigd door Sw33p3r op 25-04-2004 22:58 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

Brazza

Byte me!

Wat zijn je voltages en in je bios kan je Power on after powerlos uitzetten.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:59

Zjemm

...

is je koeling wel goed?

opensecure.nl

Verwijderd

draai je kast open en laat een grote ventilator door je kast blazen...
valt hij dan niet uit dan is het zeker je koeling, waar het veel op lijkt!!

Verwijderd

Niet-geaard stopcontact??
Kabels naar/op je mobo allemaal goed aangedrukt??
RPM's van je fans enigszins goed??
Ook al geprobeerd of het gebeurt met alleen je VGA-kaart en je Windows-HDD aangesloten (dus geen extra geluidskaart ofzo erin en overige drives loskoppelen)??

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 23:14 . Reden: More options... ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

Brazza

Byte me!

512 kb intern geheugen
Dit zal wel MB zijn.

Maar geheugen etc is wel goed?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor voeding hebben we het hier?
Als het een low cost ding is zou ik toch eens gaan kijken of het niet interessant is om daar wat aan te gaan doen.

Je stopcontact aarden als dat nog neit gebeurd is zou ook wel handig zijn om ervoor te zorgen dat je je systeem gewoon op kan starten

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn PC valt vaak zomaar uit. Zonder reden.
Hmmz. Je randaarde beetje in orde?
De ene keer als ik een spel opstart, de andere keer tijdens msn-en en soms tijdens het surfen of het kijken van films.
Ok, dus het is in ieder geval niet applicatiegerelateerd.
Er is geen patroon.
Jawel: random :>
Ik dacht eerst aan mijn voeding, maar na het uitvallen krijg ik hem wel gelijk weer aan.
Kan het toch nog steeds de voeding zijn? Spike of oscillatie zorgt voor een veiligheids shutdown; na het uitzetten is de spike of oscillatie wel weer weg en de voeding gaat gewoon aan en lijkt perfect te draaien.
dndanks dat het soms wel 2/3 uur duurt voor dat ie weer aan wilt gaan.
Huh? Zonet beweerde je dat ie meteen weer aan ging! Nouja, als het een tijdje duurt moet je eens de core temp van je cpu in de gaten houden; het kan een thermal shutdown zijn. Dan zou je de koeling moeten gaan overwegen, maar het temperatuurprobleem kan ook in je voeding zitten en de oorzaak kan sowieso ergens anders liggen, zoals in je mobo. Onderdelen uitwisselen is een goeie manier om dat te tracen.
aan/uit knoppen gebruikt, stroom eraf en uiteindelijk gaat ie weer aan.[quote]Ok, dus het herstelt zich wel.
Heel apart.
Jep, deze gaat tijd kosten ;)

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde, maar bij mij is het omdat ik mn CPU te hoog gecklocked heb gehad (AMD XP trouwens ;)) bij mij is het dus dat ik mn CPU naar de ***** heb geholpen :X
mischien is bij jou de CPU ook niet helemaal 100%, is maar een gokje hoor :)
Pagina: 1