Ik heb een HP iPAQ PocketPC (geloof 4510) in mijn bezit, en heb hierbij Tomtom navigator 3 met bluetooth GPS ontvanger aangeschaft. Alles is goed geïnstalleerd, de PocketPC kan contact maken met de GPS ontvanger via bluetooth, maar toch zie ik in TomTom vaak staan "GPS-positie onbetrouwbaar". Soms werkt het als ik er een stukje mee rijd, vaak ook niet. Kan de GPS ontvanger kapot zijn?
Laatste update al geinstalleerd ? Zo nee, ff doen, schijnt connectieproblemen bij BT GPS devices op te lossen:
http://www.tomtom.com/updates/gpsupg302.zip
http://www.tomtom.com/updates/gpsupg302.zip
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dit kan ook best liggen aan je eigen positie en het zicht op de satellieten dat de ontvanger heeft. Er zijn namelijk minimaal 3 signalen van voldoende sterkte nodig om een positiebepaling te kunnen doen. In de stad tussen (hoge) gebouwen is dit soms een serieus probleem. Ik heb zelf geen ervaring met de genoemde hard/software, maar zit er ergens een status-scherm in met een overzicht van de stand van de satellieten en de sterkte van de signalen?
Waar heb je je GPS geval liggen?
In de auto, onder de voorruit?
Probeer hem dan eens wat dichter bij een zijruit te plaatsten. De voorruit is namelijk thermisch glas, en daar willen de GPS stralen nouwelijks door heen.
In de auto, onder de voorruit?
Probeer hem dan eens wat dichter bij een zijruit te plaatsten. De voorruit is namelijk thermisch glas, en daar willen de GPS stralen nouwelijks door heen.
Lekker!
Het kan ook zijn dat je auto voorruitverwarming heeft en dat levert ook problemen op met GPS. Probeer idd eens een andere positie, dat zou goed kunnen helpen!
Op de tomtom website staat een gps update, heb je deze al uitgevoerd?
Ik zal die update eens proberen, en ja, hij lag onder de voorruit (met voorruitverwaming). Verder zijn hier niet echt hoge gebouwen.
Ik hoop iig dat die update werkt.
Werkt het merkbaar beter als je de gps buiten de auto gebruikt? dan ligt het vermoedelijk aan je verwarmde ruit...
wat heb je voor een auto? Meestal is er ergens een uitsparing (zgn. tolpoort) als je je muis daar legt, dan zou het zeker helpen.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Voorruitverwarming blokkeert het GPS-signaal. Probeer de muis eens achter je tolpoort of even (als test) op je dak te leggen. Waarschijnlijk heb je dan zo een fix.Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 12:37:
Ik zal die update eens proberen, en ja, hij lag onder de voorruit (met voorruitverwaming). Verder zijn hier niet echt hoge gebouwen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
anders op je hoedenplank neer leggen, het is nml geen verwarmde voorruit maar een warmte werende voorruit, en vooral franse auto's hebben een zgn. peagegat (tol gat) meestal in de hoek van je autoruit.
El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados
Verwijderd
heb je zogenoemd sonar control voorruit dan kun je t vergeten, maar achter de achteruitkijkspiegel zit een cirkel wat vrij is voor ontvangst, daar kun je de ontvanger plaatsen
en bluetooth gewoon bij t achterraam, wat klittenband dr op en klaar is kees.
volgens mij heeft tomtom 3 redelijk wat moeite met bluetooth muizen iig icm een ipaq 2210. Er is nu een update voor 2210 3.02, maar daarin is het nog niet helemaal opgelost.
en bluetooth gewoon bij t achterraam, wat klittenband dr op en klaar is kees.
volgens mij heeft tomtom 3 redelijk wat moeite met bluetooth muizen iig icm een ipaq 2210. Er is nu een update voor 2210 3.02, maar daarin is het nog niet helemaal opgelost.
En je moet ook niet vergeten dat je niet meteen een fix hebt met je GPS. Met mijn Compact Flash GPS duurt het soms wel 30-60 seconden voor ik een GPS positie heb (cold start).
Verwijderd
ik heb inderdaad ook moeite met de combinatie iPaq 2210 met Tom Tom 3. De kaart laat de goede route zien op het scherm, maar de stem zegt andere dingen dan volgens de kaart zou moeten. Op een rechte weg moet ik bijvoorbeeld ineens omdraaien of rechts afslaan terwijl er helemaal geen weg naar rechts is.
Wanneer je via de kaart wel weer bij een bedoelde afslag bent, dan zegt de stem wel het juiste commando.
Verder heb ik ook problemen met de melding GPS-positie onbetrouwbaar. Maar meestal is het opnieuw opstarten van het programma afdoende.
Wie weet een oplossing?
Wanneer je via de kaart wel weer bij een bedoelde afslag bent, dan zegt de stem wel het juiste commando.
Verder heb ik ook problemen met de melding GPS-positie onbetrouwbaar. Maar meestal is het opnieuw opstarten van het programma afdoende.
Wie weet een oplossing?
Pagina: 1