Toon posts:

[emule] updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb gisteren emule geupdate naar de laatste versie (via binaries). Nu heb ik sterk het vermoeden dat mijn credits weg zijn, ik download namelijk bijna niets meer, terwijl dit normaal wel anders was. Nu is mijn vraag:

Hoe kan ik emule het beste updaten? Ik download nu elke keer de binaries en gooi die over de bestaande directory. Op de vraag of ik bestanden moet overschrijven; zeg ik ja.

Kan ik het beste updaten met de binaries of de installer?

Worden die credits ergens weggeschreven in een file of zo? Dan kan ik die backuppen. Ik vind dit namelijk erg triest.

Bedankt alvast

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08 12:56

TheBorg

Resistance is futile.

Ik update ook altijd met de binaries. Nooit problemen mee. Maar nu is het zo, je krijgt credit bij een ander. Die credit kun je dus niet verliezen door zelf je eMule te verwijderen o.i.d. Pas als iemand anders z'n eMule weghaald verlies jij daar credits...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:02
Je credits worden niet op jouw computer opgeslagen, maar bij andere emule gebruikers. Imho kunnen je credits dus niet zomaar weg zijn.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Staat ook hier (eMule opensource eDonkey, deel 11) maar ik ga het toch uitleggen :P

Emule kun je het best updaten door de binaries te downloaden en alleen de veranderde files te kopieren. In de meeste gevallen is dat alleen emule.exe, zo af en toe wil er nog iets aan de webserver veranderen en moet je dat ook kopieren.
De installer zorgt er voor dat je al je instellingen overschrijft, niet handig dus :).

Credits worden opgeslagen bij de persoon naar wie je upload. Die kun je dus ook niet kwijt raken (zolang je je userhash vast houdt natuurlijk).
Het is overigens wel netjes om jouw eigen creditfile te backuppen (hier staan dus de credits in van andere personen bij jou).

Dat het nu langzamer gaat is puur toeval (normaal gesproken). Kijk wel even de standaard zaken als high ID na en wacht voor de rest gewoon even af (of pak het topic er bij :)).

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Jimster schreef op 25 april 2004 @ 21:08:
Je credits worden niet op jouw computer opgeslagen, maar bij andere emule gebruikers. Imho kunnen je credits dus niet zomaar weg zijn.
Maar je moet bij een nieuwe installatie van eMule dus wel steeds dezelfde gebruikersnaam opgeven om die credits weer te bemachigen? Of word je herkent op IP....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed.. volgens mij is er een centraal eMule topic.. en daar is een reden voor :) Op deze manier raakt alle informatie namelijk verspreid over meerdere topics en dat is ook niet handig...

eMule opensource eDonkey, deel 11

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.