[XP] Files Corrupt (MFT)

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Hey, ik heb net een poging gedaan tot m'n pc te formatten. Ik had in mn pc hangen:

1x 80 gb HDD > 1x 3gb partitie met OS, en 1x 75gb met data
1x 200 gb HDD > muziekpartitie

Dus ik die 3gb OS partitie formatten, en OS dr op gezet.
Gaat ie ineens een scandisk achtig iets runnen, was ie een half uur mee bezig ofzo, 1000-en lines met

'recovering orphaned file' blabla
en nog iets over structuring directories. ik zie ineens al m'n muziekreleases voor bij komen dus ik d8 o nee he :/

even later, een hoop muziek kan ik niet meer openen. nfo files zijn onleesbaar (corrupt, vage tekens).

maar er is nog wel een hoop wel te openenen.

ik heb die 200gb hdd in een andere puter gehangen, en daar kan ik de betreffende nfo's en mp3's wel openen.

dus er is een soort verwijzing (MFT) naar de file vernaggeld.
een chkdsk D: /f helpt niet. is er een manier om 't te repairen?
thx :/

PC's beiden XP+NTFS

[ Voor 5% gewijzigd door Thunk op 25-04-2004 21:54 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Begin in ieder geval met de kennis die al centraal verzameld is:

Hoe krijg ik verloren gaande data terug?

Laat even horen of het helpt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Spider.007 op 25-04-2004 20:50 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Thunk
Please, ik heb al een hoop van die tools gebruikt. Maar het is helaas geen MBR of kapotte sectors of wat dan ook, puur verwijzingen/file tables die corrupt zijn. Ik heb in de FAQ en Search nog geen enkele oplossing/tool gezien die hier mee aan de praat kan.

Omdat ik de files op een andere PC wel gewoon kan lezen, en hier een corrupte bende krijg in nfo files zoals:

)k:ø¥>«¿þµ¯œ}R”ÇøÕ?ÿÿÿøÿÿÿÿÿÿÿÿñÿ‡ ½q¤¢J6›„:¶Ž_މS&üŽ~_aÏàÉ6aè,¼9D`7”4AÉåñÀ9 ôRܾ_<`J†[¨ñ‘˜÷Ç8÷/œ7$Érø÷)ŸEÝ4Ó3/“L‹¦H¦Oc¥ôÌÊ‹Œ±Ŝ_%Êi›&´jYóÅÏ¿µu©5u[e×Ou¦ë^ÿwÿÿ×ÿÛÿΞ=‘ EUjÿFD™8» ¹ÓsaóPC@pb8ÿú²@¦€fÕ}1àŒÚ§´!Q9Ü l/jw;€ ˜a˜`( ¬Ñ_bÀ‚Zê·4€BêGÚûIã­Å×}^X½—®»qÉêBRî~\f³E4‘(.ÜIl¬¡TSYÁ ßä
Ö™Úì–>´$RA/†_ "×…Jà l"Gqå‰Z\ÑçæW4ý(f2Èv”Êï\Å?ëkã˜þvs»«pŒ¡ª>c—2‹TÇë^Ë÷kilÅɬµ«[ÔÖ²»—lÒvÕÛÙã{¸çŽ»‡ãÎXÎîv0Ê¿9ÿ.ëšæû;* ÿýþßè.I ’I!"IH¤›n2ú!‰ŒÈ±ªA ·ðy§ÃÑà hÌ/Œ
Ä»XƒNÒ…|¿«ê
5Å’²õÚᾯ«6gôôqÆ2Ãf›&iMÞ-!½a:R­»7W…ÛoT=Mœ·S¯ºÐÜRf³ûu0­3!±eçž·(±&£¶ùG¯H¦¦çëËŸHïifªÕÇWb“Ÿ…\©]‹²ûØJrŸœ½A_ŸûåÌpÝL¥vòÇ}»Vîvë_ÎÕ|²ý׳ž?sšÎ¿sç/?˜kt·»Úk¸Y±ù_Õí¹ë©"È‚ù©©ZÊ‹M
·S2¿j¼É&)¦#1]Uñ×
zA ó±/ÑË-æ&Æö3è0å¤K¼±M“‚ïÓ˜Y!

Ben ik erg benieuwd naar iemand die weet waar het aan kan liggen, en hoe je het zou kunnen repairen.

Op google is er 1 soortgelijk geval te vinden, die is dus later alles kwijtgeraakt na nog een scandisk :/

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eh, de schijf werkt perfect op een ander systeem maar niet op jouw systeem?

Dan zou ik eens een ander onderdeel gaan verdenken...
- Overgeklokte PC
- Rot geheugen
- BIOS problemen
- IDE controller, of de IDE kabel

etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Thunk
Die chkdsk na format heeft duidelijk aan m'n files gezeten, hij heeft een hoop in de MFT veranderd (dingen gerecovered/restructured).

Ik kon al de files die ik nu niet kan lezen eerst wel gewoon openen met precies dezelfde hardwareconfig.

Dus het lijkt me niet meer dan logisch dat ik gelijk aan m'n MFT denk :?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Gaat het eigenlijk om een NTFS of FAT32 schijf?
En die andere PC waar hij wel werkt, is dat ook Windows XP?

Verwijderd

Ik weet niet welke os je gebruikt.
Maar als je windows XP gebruikt dan kan windows de hardeschijf van 200gb niet goed zien.

Als je dan bijvoorbeeld een bestandje aanklikt dan kan windows de map/bestand niet openen omdat de map/bestand beschadigd is.

Als je dan je pc weer gaat rebooten dan voert windows scandisk uit en worden de "problemen" opgelost.
Met als resultaat grote data verlies.

Ik heb dit zelf 3 x gehad met mijn 160gb hd.

Oplossing is als je windows net opnieuw installeert:
De ide kabel van de 200gb HD eruit halen.
Direct de sp1 installeren van een cdtje.
Daarna kun je de 200gb hd weer aansluiten zonder problemen.

Of je maakt partities die niet groter zijn 120gb.

• Thunk
ok Ureal thx 4 tip, zal t zo proberen.
Maar nog 1 ding: foute boel
kijk net in m'n disk management, en er staat dat Disk 1 (D:\) Active is. Dit kan alleen bij partities die een MBR hebben.

Dit hoort alleen een schijf te zijn met data.
(Hoe) kan ik veilig m'n OS partitie de MBR laten bevatten (en dus op mn music disk verwijderen)?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:13

DataGhost

iPL dev

als ik zou was zou ik beginnen met een backupje te draaien, zodat je je spullen nog hebt voor het geval je zometeen alles kwijt bent... verder moet je idd je win xp *patchen* omdat ie niet goed met je schijf om kan gaan (kan ie ook niet standaard met mijn 160 gig)
ook heb ik mijn bios geflashed voor support voor grote schijven, daarom had ik in eerste instantie die patch niet nodig (toch maar geinstalleerd)
dat zou ik als ik jou was ook ff proberen, NADAT je een backup gemaakt hebt

zou imo het eerste zijn waaraan je dan denkt mja

Verwijderd

Gewoon de computer opstarten via de windows xp setup cd.
Daarna een bestaande windows installatie herstellen.

login als root:

daarna fixmbr intoetsen.

• Thunk
dataghost schreef op 25 april 2004 @ 21:38:
als ik zou was zou ik beginnen met een backupje te draaien, zodat je je spullen nog hebt voor het geval je zometeen alles kwijt bent... verder moet je idd je win xp *patchen* omdat ie niet goed met je schijf om kan gaan (kan ie ook niet standaard met mijn 160 gig)
ook heb ik mijn bios geflashed voor support voor grote schijven, daarom had ik in eerste instantie die patch niet nodig (toch maar geinstalleerd)
dat zou ik als ik jou was ook ff proberen, NADAT je een backup gemaakt hebt

zou imo het eerste zijn waaraan je dan denkt mja
ja, maar we praten hier wel over 180 gb mp3 releases. Heb er 50 gb van op andere pc al gezet, maar heb hier geen pc bij de hand die nog ff 130 andere gb'tjes vrij heeft :/

ik heb net een fixmbr gedaan, hij zei dat mn mbr afweek, en successfully rewritten. MAAR, in disk management staat disk1 (die 200gb) nog wel als active (dit kan toch alleen bij disks met MBR?) moet ik m eerst deactivaten voordat ik fixmbr doe en zo ja hoe ?
Pagina: 1