Directory's (netwerkshares) op server importeren in Intranet

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
De titel zegt het al helemaal denk ik. Bij het bedrijf van me pap maken de users gebruik van allerlei bestanden op een bepaalde netwerkschijf. Nu moeten dus al die directory's (shares) op die server een beetje gebruiksvriendelijk bereikbaar worden gemaakt, m.a.w. : dat ze via het intranet bereikbaar zijn. Ik snap niet waarom de good old Windows Verkenner daar niet bij zou voldoen om te browsen door de bestanden heen, maar goed: het moet nou eenmaal op de intranetpagina's gemaakt worden.

Ik heb het allemaal eens bekeken; en dat zijn nogal aardig wat mappen :? De oplossing die ik had is om steeds in Dreamweaver een nieuw frame te maken waar een link naar een map word gezet (en de mappen die in die map staan ook weer als link and so on...). Maar voor dat klaar is ben je ook al weer 6,000jr verder.

Dus ik vroeg me af: kan ik in Dreamweaver (MX 2004) al die netwerkmappen in 1 keer importeren in die intranetomgeving?? (als link (shortcut) dus; niet de mappen zelf hé)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom maak je niet gebruik van een WebServer met directory listings?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Silent Thunder
Spider.007 schreef op 25 april 2004 @ 19:55:
Waarom maak je niet gebruik van een WebServer met directory listings?
Omdat ik een noob ben? Explain :)

Kan ik dan gebruik maken van de bestaande server + settings; of moet ik iets nieuws configureren erop?

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 25-04-2004 20:06 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Silent Thunder schreef op 25 april 2004 @ 20:05:
[...]

Omdat ik een noob ben? Explain :)

Kan ik dan gebruik maken van de bestaande server + settings; of moet ik iets nieuws configureren erop?
Ik bedoel gewoon zoiets. Dan kun je ook via het intranet de bestaden openen. Mocht dit niet helemaal zijn wat je wilt; maar wel ongeveer dan moet je eens naar een serverside programmeertaal gaan kijken waarmee je dynamische pagina's kunt bouwen; zoals PHP ofzo :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Silent Thunder
Spider.007 schreef op 25 april 2004 @ 22:11:
[...]

Ik bedoel gewoon zoiets. Dan kun je ook via het intranet de bestaden openen. Mocht dit niet helemaal zijn wat je wilt; maar wel ongeveer dan moet je eens naar een serverside programmeertaal gaan kijken waarmee je dynamische pagina's kunt bouwen; zoals PHP ofzo :)
Jup, idd zoiets ja dat je met links steeds verder kan klikken in de directorystructuur. Maar dan alleen dat de kleur/lettertype (oftewel complete layout) hetzelfde is als het intranet. Daarom refereerde ik ook naar 'n bepaalde functie in Dreamweaver die dat kan verwezenlijken (of een ander soortgelijk pakket).

Het geheel komt eigelijk ook als pagina in een intranetsite. Is er misschien een soort template voor?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Silent Thunder schreef op 25 april 2004 @ 22:34:
[...]

Jup, idd zoiets ja dat je met links steeds verder kan klikken in de directorystructuur. Maar dan alleen dat de kleur/lettertype (oftewel complete layout) hetzelfde is als het intranet. Daarom refereerde ik ook naar 'n bepaalde functie in Dreamweaver die dat kan verwezenlijken (of een ander soortgelijk pakket).

Het geheel komt eigelijk ook als pagina in een intranetsite. Is er misschien een soort template voor?
Heb je echt goede redenen om dit met een pakket handmatig te blijven updaten? Heb je de beschikking over een applicatieserver binnen het intranet. De functionaliteit die hier beschreven wordt kan met een zeer klein script gebouwt worden. Ik zie dan ook weinig reden om hier een DreamWeaver-achtig pakket voor te gaan zoeken; dan blijf je namelijk manueel updaten :)

---

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 11:55

McMiGHtY

- burp -

Lijkt erop alsof je een Document Management Systeem wilt gaan gebruiken, klopt dit?

• Silent Thunder
Spider.007 schreef op 26 april 2004 @ 09:40:
[...]

Heb je echt goede redenen om dit met een pakket handmatig te blijven updaten? Heb je de beschikking over een applicatieserver binnen het intranet. De functionaliteit die hier beschreven wordt kan met een zeer klein script gebouwt worden. Ik zie dan ook weinig reden om hier een DreamWeaver-achtig pakket voor te gaan zoeken; dan blijf je namelijk manueel updaten :)
Het is niet zo dat ik voor dat gedeelte specifiek Dreamweaver ervoor zocht. Tis alleen dat ik die hele intranetsite met Dreamweaver al heb gebouwd.

En nu komt dus de vraag van uh heej joh; kun je misschien de mappen/bestanden die op de server staan en waar gebruikers in werken wat gebruiksvriendelijker toegankelijk maken door ze in dat intranet te zetten? Dus vandaar dat ik ook aan dat pakket dacht als 'mappen integratie' in een intranetpagina. Snappie :)

Maar als het dus op die manier technisch niet echt (fatsoenlijk) mogelijk is; dan is het niet anders.
McMiGHtY schreef op 26 april 2004 @ 13:46:
Lijkt erop alsof je een Document Management Systeem wilt gaan gebruiken, klopt dit?
Even gezocht met Google want de naam zegde me niks; maar het is ongeveer zoiets ja. Maar dan wat minder management-achtig. Gewoon simpel via het intranet opvragen. Dat je gewoon de link ziet van een map/bestand and that's is. Ik moet het ook gemakkelijk kunnen maken. Dat DMS lijkt me nogal niet 1,2,3 te realiseren voor zo iemand als mij ;)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nogmaals; een applicatieserver doet wat jij wilt. Je moet anders namelijk die pagina's handmatig blijven updaten. Als jij een applicatieserver kunt regelen moet je gewoon voor een aantal dynamische pagina's gaan. Eventuele topics hierover mogen uiteraard in Programming en WebScripting :)

Een Document Management Systeem lijkt me wat overdreven voor een simpele filebrowser.

---

Verwijderd

Volgens mij is iedereen een beetje te moeilijk aan het denken. Zo te lezen heeft de TS niet heel erg veel verstand van dit soort zaken. Dus niet te moeilijke oplossingen gaan zoeken.
Volgens mij kan je beter een frame maken in je pagina en door het klikken op een link de rest van de inhoud in dat frame weer te laten geven.
Internet Explorer kan heel goed als verkenner fungeren. Zeker om door netwerkmappen te bladeren.
Dus gewoon een link als: \\server\share naar een frame in de pagina.

Dit heb ik bij het bedrijf waar ik werk ook gedaan. Werkt heel erg fijn, omdat de mensen niet veel verstand van computers hebben. Gewoon internet openen en op een linkje klikken om bij je map te komen.

edit: ik bedoel dus dat windows zelf de onderliggende mappen aan je laat zien. Dan hoef je niet van elke map een link te gaan maken, want dat is een hels karwei. Alleen van de hoofddirectory's maak je een link.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 15:18 ]

• Silent Thunder
Spider.007 schreef op 26 april 2004 @ 15:00:
Nogmaals; een applicatieserver doet wat jij wilt. Je moet anders namelijk die pagina's handmatig blijven updaten. Als jij een applicatieserver kunt regelen moet je gewoon voor een aantal dynamische pagina's gaan. Eventuele topics hierover mogen uiteraard in Programming en WebScripting :)

Een Document Management Systeem lijkt me wat overdreven voor een simpele filebrowser.
Beheersmatig gezien is dat misschien de beste oplossing zoals je al aangeeft. Ik zal es informeren naar de mogelijkheden op die plek :)
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 15:12:
Volgens mij kan je beter een frame maken in je pagina en door het klikken op een link de rest van de inhoud in dat frame weer te laten geven.
Internet Explorer kan heel goed als verkenner fungeren. Zeker om door netwerkmappen te bladeren.
Dus gewoon een link als: \\server\share naar een frame in de pagina.
Jah, dat had ik ook al bedacht:
  • [quote][b][message=20590337,noline]Silent Thunder schreef op 25 april 2004 @ 19:46[/message]:[/b] Ik heb het allemaal eens bekeken; en dat zijn nogal aardig wat mappen :? De oplossing die ik had is om steeds in Dreamweaver een nieuw frame te maken waar een link naar een map word gezet (en de mappen die in [i]die[/i] map staan ook weer als link and so on...). Maar voor dat klaar is ben je ook al weer 6,000jr verder. Dus ik vroeg me af: kan ik in Dreamweaver (MX 2004) al die netwerkmappen in 1 keer importeren in die intranetomgeving?? (als link (shortcut) dus; niet de mappen zelf hé)[/quote]
Maar de originele vraag was: hoe kan je dat geautomatiseerd doen, aangezien het wellicht over de 200 mappen zijn. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Silent Thunder op 26-04-2004 15:22 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Silent Thunder schreef op 26 april 2004 @ 15:18:
[...]

Jah, dat had ik ook al bedacht:

[...]

Maar de orginele vraag was: hoe kan je dat geautomatiseerd doen, aangezien het wellicht over de 200 mappen zijn. :)
Daar hoef je toch niets aan te automatiseren?

Misschien kun je even toelichten waarom je inderdaad niet gewoon een link, of een frame naar een netwerkshare toe opent. dit werkt immers ook? :)

---

• Silent Thunder
Spider.007 schreef op 26 april 2004 @ 15:25:
[...]

Daar hoef je toch niets aan te automatiseren?

<iframe src="file:///c:/" width="600"></iframe>

Misschien kun je even toelichten waarom je inderdaad niet gewoon een link, of een frame naar een netwerkshare toe opent. <a href="file:///c:/">dit werkt immers ook?</a> :)
Dat wou ik ook al gaan doen (lekker snel klaar), maar dat scheen niet te mogen. Het moest in de huidige layout van het intranet blijven of zoiets :? Ik had namelijk bepaalde textkleuren en achtergrond kleuren gebruikt die behouden moesten blijven.

En opeens zo'n Verkenner schermpje erin was lelijk :?

Rare gasten daar... :) Maar wat jij hebt lijkt me idd ook het beste. Misschien moet ik ze maar zien te overtuigen.

[ Voor 26% gewijzigd door Silent Thunder op 26-04-2004 15:35 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 11:52

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Draait dat Intranet (IIS?) op de server waar ook die mappen staan?

Dan binnen de site een "Virtual Directory" aanmaken en deze laten wijzen naar de het startpunt van alle datamappen. En vervolgens "Directory Browsing" aanzetten bij de eigenschappen van de "Virtual Directory".
Zoeken met google naar IIS + Virtual Directory en IIS + Directory Browsing geeft vast voldoende hulp/hits.

Draait het Intranet op een andere server dan weet ik niet zeker of bovenstaande oplossing werkt. In ieder geval het proberen waard.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

sharepoint portal server?

Waarom ga je niet gewoon een normale data server met een algemene mapping maken?? Lijkt me een stuk beter te beheren en minder werk.
Pagina: 1