3R Systems (Air) ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 15:23
Heej,

Ik ben van plan de 3R Systems Air kast te kopen maar ik wou eerst nog even weten of er ook mensen zijn die ervaring hebben met deze kast.
en of 3r systems een beetje een goed merk is.

dit is hem:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/43034-big.jpg

dit is de officiele site:
http://3rsystem.co.kr/eng...w.asp?navi=case&idx_num=7

base specs:

200 x 430 x 475b( W x H x D)
Bays: 5.25" x 4 , 3.5" x 8
3-Channel Thermometer
10-level Fan Speed Controller
120mm front fan / 120mm rear fan
Air filter in front
USB / IrDA(optional) Port
Ultra LED
Soft touch buttons
AIR Aluminum is available

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik heb zelf de 3R systems R101 Design gehad.
In het begin en op plaatjes vond ik de kast er wel goed uit zien, maar toen ik em had zag ie er een beetje kitchachtig uit. De kast is verder wel redelijk stevig gebouwd, er is goed veel ruimte, de kast koelt goed en is heel stil. De knoppen voor op zijn niet super en het LCD Display valt ook een beetje tegen. De thermometer doet zijn werk goed, en daar kan ik verder niets over zeggen. Maar ik vind hem toch niet zo mooi als de kasten van Coolermaster en Lian Li. Dus als je kast rond de 80 a 100 euro is zou je toch eens moeten gaan denken over een Lian Li kast van rond de 120 euro. Die zijn helemaal van aluminium en koelen zeer goed.
Verder denk ik dat die kast hier op het plaatje niet veel verschilt van mijn 3R kast, dus ik denk dat de kast stevig is, netjes, beetje kitchachtig, en goedkoop aandoende knoppen en LCD Display.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:46
Ik heb zelf een 3r system NEON light (zwart) wel chille kast. Maar zoals jealma al zei, een beetje goedkoop; de voorkant was bij mij van plastic, wat me erg tegenviel, daarintegen zijn de kasten van binnen erg goed uitgedacht. Voldoende ruimte en er zitten al fans in die je systeem goed koelen. De associores meegeleverd zijn ook super! (schroevendraaier, schroeven en klepjes om je drives te hiden)
Als je niet te veel geld wil uitgeven voor een mooi ogend en handig systeem zou ik voor deze kast gaan.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Ik heb ook een 3R systems kast gehad.
Redelijke kast, alleen die cheap ass klepjes met veertjes ,de zgn stealth bays voor je cd rom is grote rommel.

De veertjes die zorgen dat het klepje terug op zijn plaats komen nadat je lade weer terug in de cd speler is,gaan los van de (op een domme manier)samengesmolten plastic houdertjes,breken af en werken dus niet meer..

Die klepjes eraf laten is geen gezicht bij deze kasten omdat dan je cd rom niet meer goed aansluit op de kast.

Kortom ,goedkope plastic frontjes,die het geld niet waard zijn. :r

Beter doorsparen voor bv een alu kast dus.

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 15:23
wat raden jullie dan aan? want ik zoek een kast met temperatuur sensor (het liefst 2 of 3) en volgens mij heb ik dan niet echt veel keus of wel???
en ik wil der ook graag een side window bij :)

[ Voor 15% gewijzigd door NEOeo op 25-04-2004 19:56 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een Neon Light gehad, net als Althalus, ik zou er niet aan beginnen.
Het frontpanel zat als voor een deel los bij mij, de CD-ROM afdekplaatjes zijn echt bagger :r
Ik verwacht van deze serie niet veel beter :)
Wel veel ruimte, en de fans, tjah ze zitten erbij maar zijn niet echt stil... en gaan ook niet zo heel erg lang mee denk ik.
Ze zijn beter dan Sweex kasten ;) , maar ik denk dat je beter door kan sparen voor een Thermaltake, Lian-Li of iets anders...

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 25-04-2004 20:05 ]

• Nebuch
  • Laatst online: 16-04 11:36
Kijk anders is naar de Kingwin kasten. Deze zijn ook van alu en lijken heel erg op de Lian-li kasten. Linkje: http://www.kingwin.com/pdut_cat.asp?CateID=1 de onderste 4. Je kan kiezen uit een window of geen window. Zit geen voeding bij. En ook dingen als temps/fanbesturing zit er niet bij. Maar voeding/fandingetjes zitten ook niet bij Lian-li oid. Als je dat wil kan je er denk ik zoiezo beter iets anders bij zitten wat je handig vind (5,25;3,5;Homemade) Ze zijn er in het zwart en zilver. Ze zijn van alu. Kasten zijn ongeveer 110 euro. Over het algemeen hebben ze prima reviews gehad. Daarvoor googlen

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Als je volgens "nebuch" voor 110 euro een kingwin kunt krijgen zou ik zelf liever een Lian Li kopen voor 119! toch net iets mooier.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Nebuch
  • Laatst online: 16-04 11:36
jealma schreef op 25 april 2004 @ 20:43:
Als je volgens "nebuch" voor 110 euro een kingwin kunt krijgen zou ik zelf liever een Lian Li kopen voor 119! toch net iets mooier.
Ja maar die hebben dan nog geen prebuild window. En prebuild windows zijn veel mooier dan homemades met van die dikke rubberen randen.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:23
Deze heeft me broertje ook en ik kan zeggen dat die case wel goed is :).. alleen jammer van de slechte laklaag dus je heb er wel snel krassen op, maar voor de rest is er nog steeds niks afgebroken of stuk aan die case.

Verwijderd

premod-kasten horen in OH, move > Overige Hardware
Pagina: 1