Toon posts:

[Malware + KAV] Hoe files in archives te deleten? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Hier even een vraagje van iemand die eigenlijk geen verstand heeft van computers maar wel met 3virussen ineens (sinds vandaag) opgescheept zit.
Ik heb een virus scanner (kaspersky) en die gaf vandaag het volgende aan;
1) het virus trojanDownloader.win32.IstBar.dw is gevonden in;
C:\...\content.IE5\2SYEF36J\0006[1].cab/istactivex.dll
2) het virus trojanspy.win32.Briss.9 is gevonden in;
C:\...\content.IE5\2SYEF36J\bridg[1]/bridge.dll
3) het virus trojanDowloader.JS.miner is gevonden in;
C:\...\content.IE5\ZIABLD5X\main[1].chm/stream
Alleen verwijderd hij ze niet automatisch ik krijg de melding, hij vraagt mij wat te doen, ik klik op deleten en vervolgens gebeurd er niets. Ik heb ook geprobeerd om via de voledige bestands naam zo als die bovenin genoemd staat te zoeken maar de computer kan de bestanden niet vinden. Ondertussen zitten ze er nog steeds in en komen er steeds meer "virus bodies"bij.

Wie o wie kan mij hiermee helpen????
Groeten rodeo

Verwijderd

Die chm/cab file zijn archives, het deleten van archives staat standaard uit in KAV 4.x, de Briss zal ook wel in een archive zitten.

Het handigste is waarschijnlijk om het deleten van archives aan te zetten(bij properties), en dan opnieuw te scannen. Kijk eventueel in je manual hoe je het precies in moet schakelen. :)
Kijk wel uit dat je je mailboxen niet verwijderd. :X
KAV 4.x scanner engine kan geen archives cleanen, alleen compleet deleten.

Er van uitgaande dat je je virusbases uptodate hebt gehouden, zullen de files niet daadwerkelijk ge-execute zijn, gezien het feit dat alle beschreven malware in weeklies 'zitten', en niet in de huidige updatefile.

Titel even wat aangepast, het probleem lijkt meer te zitten in het deleten van de files in archive, ipv. een daadwerkelijke infectie.

Welkom op GoT trouwens. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dank je wel,

Zoals ik als zei weet ik vrij weing van computers kan je me misschien vertellen waar ik die proporties kan vinden?
Zou het dan zo moeten zij dat als ik dat geactiveerd heb en vervolgens weer de virus scanner erover heen doe dat hij ze wel eruit gooit?

B.v.d. Rodeo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 19:51:
Zoals ik als zei weet ik vrij weing van computers kan je me misschien vertellen waar ik die proporties kan vinden?
Het niet veel weten van computers staat los van het kunnen lezen van een manual. :P
Beetje eigen initiatief mag wel en als wij alles voorkauwen, dan leer je ook niets.
Zou het dan zo moeten zij dat als ik dat geactiveerd heb en vervolgens weer de virus scanner erover heen doe dat hij ze wel eruit gooit?
Yup.
B.v.d. Rodeo
Je hoeft niet onder elke post te groeten. :)
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry!

Ik hou ook wel van een beetje eigen initiatief maar ik heb geen manual van kaspersky, ik heb gezocht in het programma zelf maar ik kan het gewoon niet vinden, ik zal wel iets niet goed doen. kan je het me echt niet vertellen?

Verwijderd

www.kaspersky.com -> downloads -> documentation
Geloof trouwens dat het al eens eerder voorbij is gekomen, dus je zou ook nog eens de GoT search kunnen overwegen. :P
Pagina: 1