Ik heb een E-tech draadloze router (WGRT01) beneden staan waar ik zelf bekabeld via Lan-poort op zit.
Mijn overbuurvrouw heeft een E-tech draadloze PCI-kaart (WGPI01) bij haar boven staan en maakt over een afstand van ongeveer 40 meter gebruik van mijn router.
De afstand tussen mijn router en haar PCI-kaart wordt eigenlijk alleen maar onderbroken door mijn en haar raam.
Bij een andere overbuurman hebben we even dezelfde PCI-kaart geprobeerd, maar daar is het niet gelukt om mijn signaal op te vangen.
Hij zit ook op ongeveer 40 meter, maar de andere kant op.
Ik zit dus tussen hen in.
Bovendien staat zijn PCI-kaart niet aan de voorkant, maar aan de achterkant, zodat het signaal bij hem nog door een aantal muren moet.
Nu wil ik toch proberen om verbinding te krijgen met hem.
Zijn PCI-kaart is nog niet gekocht en kan dus vervangen worden door iets anders.
Ik heb me al een beetje geörienteerd en denk aan de volgende mogelijkheden:
1) PCI-kaart houden en een externe antenne aanschaffen.
Nadeel: antenne is wat groot en waarschijnlijk prijzig.
2) PCI-kaart houden en een repeater zetten aan zijn voorkant, wat qua afstand overeenkomt met de situatie met de buurvrouw.
3) PCI-kaart inleveren en vervangen door iets anders, maar wat?
Graag hoor ik van jullie of mijn idee een beetje klopt en met name suggesties voor mogelijk 3)
Mijn overbuurvrouw heeft een E-tech draadloze PCI-kaart (WGPI01) bij haar boven staan en maakt over een afstand van ongeveer 40 meter gebruik van mijn router.
De afstand tussen mijn router en haar PCI-kaart wordt eigenlijk alleen maar onderbroken door mijn en haar raam.
Bij een andere overbuurman hebben we even dezelfde PCI-kaart geprobeerd, maar daar is het niet gelukt om mijn signaal op te vangen.
Hij zit ook op ongeveer 40 meter, maar de andere kant op.
Ik zit dus tussen hen in.
Bovendien staat zijn PCI-kaart niet aan de voorkant, maar aan de achterkant, zodat het signaal bij hem nog door een aantal muren moet.
Nu wil ik toch proberen om verbinding te krijgen met hem.
Zijn PCI-kaart is nog niet gekocht en kan dus vervangen worden door iets anders.
Ik heb me al een beetje geörienteerd en denk aan de volgende mogelijkheden:
1) PCI-kaart houden en een externe antenne aanschaffen.
Nadeel: antenne is wat groot en waarschijnlijk prijzig.
2) PCI-kaart houden en een repeater zetten aan zijn voorkant, wat qua afstand overeenkomt met de situatie met de buurvrouw.
3) PCI-kaart inleveren en vervangen door iets anders, maar wat?
Graag hoor ik van jullie of mijn idee een beetje klopt en met name suggesties voor mogelijk 3)