Bereik verhogen draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• keesdemooij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik heb een E-tech draadloze router (WGRT01) beneden staan waar ik zelf bekabeld via Lan-poort op zit.

Mijn overbuurvrouw heeft een E-tech draadloze PCI-kaart (WGPI01) bij haar boven staan en maakt over een afstand van ongeveer 40 meter gebruik van mijn router.
De afstand tussen mijn router en haar PCI-kaart wordt eigenlijk alleen maar onderbroken door mijn en haar raam.

Bij een andere overbuurman hebben we even dezelfde PCI-kaart geprobeerd, maar daar is het niet gelukt om mijn signaal op te vangen.
Hij zit ook op ongeveer 40 meter, maar de andere kant op.
Ik zit dus tussen hen in.
Bovendien staat zijn PCI-kaart niet aan de voorkant, maar aan de achterkant, zodat het signaal bij hem nog door een aantal muren moet.

Nu wil ik toch proberen om verbinding te krijgen met hem.
Zijn PCI-kaart is nog niet gekocht en kan dus vervangen worden door iets anders.
Ik heb me al een beetje geörienteerd en denk aan de volgende mogelijkheden:

1) PCI-kaart houden en een externe antenne aanschaffen.
Nadeel: antenne is wat groot en waarschijnlijk prijzig.

2) PCI-kaart houden en een repeater zetten aan zijn voorkant, wat qua afstand overeenkomt met de situatie met de buurvrouw.

3) PCI-kaart inleveren en vervangen door iets anders, maar wat?

Graag hoor ik van jullie of mijn idee een beetje klopt en met name suggesties voor mogelijk 3)

Verwijderd

Al aan USB gedacht? Kun je een betere (hogere, vrijere) plek opzoeken voor de antenne, met een verlengkabeltje kun je wel 2,5 meter van de PC komen.

Verwijderd

ik denk dat een stukje coax meer flexibel is dan een 2.5 meter usb oplossing plus je usb oplossing vereist dat een pc draait om de buurman van internet te voorzien.

ik zou toch eens naar een extra antenne kijken... hoeft niet een buiten antenne te zijn.. maar probeer eens een soort van zichtslijn te krijgen door de 2de antenne ergens bij een raam te plaatsen

of misschien een andere antenne aan de pc van de buurman..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 18:51 ]

Verwijderd

Aan die PCI kaart zit daar al een antenna aan die die je los kan maken? Zoja dan zou je kunnen proberen om vanaf die kaart te verlengen met een soort van COAX kabel. Ik weet niet precies wat voor kabel je daarvoor moet gebruiken en dan dat antennetje daarop aan sluiten. En/of je bouwt zelf een Omni-directionele antenna. Schijnt niet zo heel moeilijk te zijn.

http://www.pe2er.tmfweb.nl/index.htm

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 18:50:
ik denk dat een stukje coax meer flexibel is dan een 2.5 meter usb oplossing plus je usb oplossing vereist dat een pc draait om de buurman van internet te voorzien.
...............
waar slaat het op dat er een andere pc moet draaien als je usb hebt om verbinding te maken,ik draai hier met 2 usbkaartjes van sitecom met een ROUTER,dus ik zie dat probleem niet :?
la ma,niet goed gelezen :'(

[ Voor 4% gewijzigd door arvidbeheerder op 25-04-2004 19:07 ]

• keesdemooij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
De repeater is volgens mij de gemakkelijkste oplossing.
Pagina: 1