Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Ik ben op zoek naar een alternatief voor MSN-Messnger van Microsoft

Nu zijn er een aantal alternatieven voorhanden zoals GAIM en Trillian. Ik wil graag ervaringen van jullie horen over deze messengers. Welke gebruik jij? Wat zijn de voor- en nadelen.

Ik wil graag een IM zonder reclame en die snel laadt en er cool uitziet :7
En hij moet het MSN protocol ondersteunen (want dat gebruik ik)

[ Voor 9% gewijzigd door Jack Flushell op 25-04-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

UTM

DMSN.

Pro
  • Veel opties (Welke mp3 je speelt in je naam, countdown etc)
  • ziet er cool uit (en is helemaal te veranderen)
  • Smileys zijn te veranderen (ook de standaard smileys).
Anti
  • alleen het praten met mensen is een beetje irri aangezien dit allemaal in 1 venster zit.
  • Beetje laggy als mensen online komen
  • Avatars werken niet helemaal lekker
Conclusie
Ik houd het lekker bij MSN 6.1 icm MSN +

[ Voor 50% gewijzigd door UTM op 25-04-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=alternatief messenger]

?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:52
Miranda IM _/-\o_

een echte no-BS instant messenger :)

en je kan alles zelf aanpassen

vreet weinig geheugen enz...

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik gebruik Trillian, maar er is een kleine bug met MSN groep chat

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28
w03f schreef op 25 april 2004 @ 18:41:
DMSN.

Anti
  • alleen het praten met mensen is een beetje irri aangezien dit allemaal in 1 venster zit.
Ik ben geen fan van DMSN, het is gebouwd in Java waardoor ik em nogal traag vind en een hoop resources vreet (bij mij dan).

Ik kan je Trillian (al dan niet de Pro die ik zelf gebruik) aanraden of anders als je iets anders zoekt GAIM of MirandaIM. Trillian heeft eem licensie voor het MSN netwerk van Microsoft en zal dus danig in ieder geval niet worden buiten gesloten.

Beide werken goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Clueless op 25-04-2004 18:50 . Reden: ff wat toe gevoegd ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
w03f schreef op 25 april 2004 @ 18:41:
DMSN.

Pro
  • Veel opties (Welke mp3 je speelt in je naam, countdown etc)
  • ziet er cool uit (en is helemaal te veranderen)
  • Smileys zijn te veranderen (ook de standaard smileys).
Anti
  • Beetje laggy als mensen online komen
  • Avatars werken niet helemaal lekker
Conclusie
Ik houd het lekker bij MSN 6.1 icm MSN +
ff klein kickje, je anti-punten

alles in 1 venster= tabbed chat.. die optie kun je gewoon uitschakelen ;)

avatars werken op dit moment 100% je kunt zelfs de grote ervan aanpassen in de laatste versies ;) (maar mensen vinden het nogal irri als je een 300x300 avatar gaat gebruiken :p)

wat j ebedoelt met dat laggy weet ik niet.

Het verbruikt veel resources, 50mb aan mem ofzo.. maar tegenwoordig heef iedereen toch geheugen zat en al dat geheugen zit niks voor niks in je pc.

De snelheid is ook omhoog gegaan zover ik weet :)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje Trillian gebruikt en het beviel me wel. Trillian ondersteund ook meerdere protocolen zoals: ICQ, YAHOO, IRC enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op 14 mei 2004 @ 13:08:
[...]

ff klein kickje, je anti-punten

alles in 1 venster= tabbed chat.. die optie kun je gewoon uitschakelen ;)

avatars werken op dit moment 100% je kunt zelfs de grote ervan aanpassen in de laatste versies ;) (maar mensen vinden het nogal irri als je een 300x300 avatar gaat gebruiken :p)

wat j ebedoelt met dat laggy weet ik niet.

Het verbruikt veel resources, 50mb aan mem ofzo.. maar tegenwoordig heef iedereen toch geheugen zat en al dat geheugen zit niks voor niks in je pc.

De snelheid is ook omhoog gegaan zover ik weet :)
Het is toch niet normaal dat je instant messenger programma 50 mb aan geheugen vreet? :X

Wat is nou een erg lichte, maar wel mooi alternatief (dus wel avatars etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tirrillian is echt een hele fijne messegner vond ik zelf. Zeker omdat hij inderdaad meerdere protocollen onderteunt.
Wat ik het nadeel aan deze messegner ond is dat de lijsten van verschillende protocollen gescheiden worden..... Ik kreeg deze ook niet bij elkaar gezet (zal wel aan mij gelegen hebben)

Greetz

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ikzelf ben een fan van Miranda IM, omdat het een no nonsense IM client is, die zeer weinig geheugen gebruikt (~1-4MB), makkelijk te customizen is, multi protocol is, en geen reclame en andere meuk heeft.

http://www.miranda-im.org

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Trillian ben ik al jaren fan van, heb de ontwikkeling best goed meegemaakt van redelijk bagger programma maar goed initiatief tot een fatsoenlijk programma met precies genoeg opties voor mij, zonder teveel poespas. Het vreet hier een mb of 3 aan geheugen, dus dat is ook best te doen.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik gebruik nu alweer een paar maanden Trillian Pro.

Voordelen
  • Ondersteuning voor meerdere protocollen.
  • Ondersteuning voor skins.
  • Ondersteuning voor plugins. (bijvoorbeeld een RSS reader)
Nadelen
  • Het is niet gratis. Maar echt duur is het gelukkig ook niet: ik heb er omgerekend € 19,62 voor betaald en ik kan volgens mij een jaar lang updates downloaden.
  • Als je een MSN account toevoegt merged Trillian standaard je contact lists. Dit wordt wel aangegeven, maar als je even snel een MSN account toevoegt omdat iemand bij jou even op MSN gaat lees je daar makkelijk overheen. Bovendien snap ik het nut van deze functie ook niet helemaal: je hebt toch niet voor niets twee aparte MSN accounts. :?
Al met al vind ik het een prima IM client met als grootste voordeel de ondersteuning voor zowel ICQ als MSN.

[ Voor 7% gewijzigd door Joni op 14-05-2004 19:29 . Reden: + meerdere ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:15:
[...]

Het is toch niet normaal dat je instant messenger programma 50 mb aan geheugen vreet? :X

Wat is nou een erg lichte, maar wel mooi alternatief (dus wel avatars etc).
das java.. en wat boeit het als het 50 mb gebruikt? vroeger met 128mb aan ram was dat een porbleem.. ik heb nu 1 gig aan ram, en het zit er niet voor niks in.. de meesten hebben tegenwoordig 512. dan boeit die 50 mb toch compleet neit meer? als je daar over gaat zeiken hoef je ook geen 512 meer te nemen...

p.s trillian ondersteunt toch geen avatar shit d8 ik?

[ Voor 5% gewijzigd door Devian op 14-05-2004 18:23 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Wat is psies avatar shit? Dat je die plaatjes ziet van andere mensen? DAT ondersteund pro iig wel.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:15:
Ik heb een tijdje Trillian gebruikt en het beviel me wel. Trillian ondersteund ook meerdere protocolen zoals: ICQ, YAHOO, IRC enz.
Kan iedereen argumentatie geven voor de keus van zijn IM? Opsomtopic horen niet in SA :)

Welke Instant Messenger? > Gebruikerservaringen met non-MSN Instant Messengers? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1