Ik heb deze week mijn computer overclocked maar ben vergeten de agp frequency te locken op 66mhz....
I know! Na een heleboel vastlopers en en restarts kwam ik er achter dat mijn grafische kaart hiervoor verantwoordelijk is. Vooral in 3dmark03 krijg ik steeds een reboot tijdens de nature test. Nu is mijn agp frequency gelocked op 66mhz maar ik krijg nog steeds reboots tijdens de nature test van 3dmark03. Kan mijn grafische kaart of agp bus blijvend beschadigd zijn door een te hoge agp frequency?
Tja op hoeveel heeft ie gelopen en is je kaart op dit moment weer standaard net als je processor? Geef ff wat meer info, misschien is je pc bijvoorbeeld wel te heet etc!!
Mijn R9700 loopt al een jaar op 82 Mhz (agp) dus je kan vrij hoog gaan hoor
Mijn R9700 loopt al een jaar op 82 Mhz (agp) dus je kan vrij hoog gaan hoor
[ Voor 19% gewijzigd door Race Eend op 25-04-2004 17:49 ]
Met mijn pc, geheugen en andere componenten is alles in orde! Temps rond 55°c stressed.
Mijn kaart heeft al op 90 gedraaid maar kan ook meer zijn(ben daar niet zo heel zeker van, heeft ook een tijd op auto gestaan terwijl mijn fsb aan 185 draaide). Het is zeker een probleem met mijn radeon. Nadat ik door had dat mijn gfx kaart voor crashes zorgde( ik dacht eerst dat het aan mijn geheugen lag) heb ik mijn radeon vervangen door een geforce4 Ti. Daar kan ik perfect 5x3dmark03 mee draaien(nature test wordt dan wel overgeslagen...).
Ik vind het raar dat het altijd tijdens de nature test gebeurt. Aquamark03 kan ik zonder problemen draaien.
Als er al iets beschadigd zou zijn, zou het dan mijn gfx kaart zijn of mijn agp bus?
Als het mijn kaart is, geen probleem , heb mijn geforce4 nog, maar als het mijn agp bus is...
Mijn kaart heeft al op 90 gedraaid maar kan ook meer zijn(ben daar niet zo heel zeker van, heeft ook een tijd op auto gestaan terwijl mijn fsb aan 185 draaide). Het is zeker een probleem met mijn radeon. Nadat ik door had dat mijn gfx kaart voor crashes zorgde( ik dacht eerst dat het aan mijn geheugen lag) heb ik mijn radeon vervangen door een geforce4 Ti. Daar kan ik perfect 5x3dmark03 mee draaien(nature test wordt dan wel overgeslagen...).
Ik vind het raar dat het altijd tijdens de nature test gebeurt. Aquamark03 kan ik zonder problemen draaien.
Als er al iets beschadigd zou zijn, zou het dan mijn gfx kaart zijn of mijn agp bus?
Als het mijn kaart is, geen probleem , heb mijn geforce4 nog, maar als het mijn agp bus is...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 18:03 ]
Tja dat kan dan idd je kaart zijn, de nature test is natuurlijk de zwaarste en de meest gevoelige voor foutjes (als ik te ver overklok loopt ie áltijd pas in de nature test vast).
Heb je wel een schone install gedaan ivm drivers etc? Verder kan het nog een voedingsprobleem en een temperatuurprobleem zijn. En anders is je kaart idd niet goed meer. Hoe weet je trouwens dat ie op de 'auto' stand hem niet locked op 66/33? Dat hoort ie nl wel te doen.
Test je kaart anders nog even in een andere pc en anders zal het RMA worden
Heb je wel een schone install gedaan ivm drivers etc? Verder kan het nog een voedingsprobleem en een temperatuurprobleem zijn. En anders is je kaart idd niet goed meer. Hoe weet je trouwens dat ie op de 'auto' stand hem niet locked op 66/33? Dat hoort ie nl wel te doen.
Test je kaart anders nog even in een andere pc en anders zal het RMA worden
Probleem opgelost! Men voeding kon het niet meer trekken. Heb nu 400w gestoken en loopt als een trein.
Bedankt voor je support!
Greetz,
Cereb.
Bedankt voor je support!
Greetz,
Cereb.