[TV Server] Programma om remote TV kaart te besturen *

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07 23:44
Situatie:

Ik wil op Windows 2003 server een TV server draaien voor een vriend in Japan. Dit kan gedaan worden via diverse programma's (oa. Windows Media Encoder 9). Er zijn al enkele tests gedaan met kleine filmpjes en dit ging goed. 320x240@30fps mono geluid. Dit leverde 150 Kbit/s stream. Dit is 18~19 KByte/s wat te doen is met mijn connectie naar de vriend in Japan. De tests gingen dus goed en in principe is er niets mis met Windows Media Encoder (WME). WME kan uit bestanden streamen maar ook uit TWAIN sources. Dat zijn bv webcams en scanners. Maar ook de PCI TV kaart die ik wil gaan gebruiken. WME kan de TV kaart gewoon lezen

Probleem:

Vriend in Japan kan de stream ontvangen zonder lag. Maar het wisselen van kanalen moet nog steeds handmatig door mij gedaan worden. Is er software die het toelaten dat mijn vriend de TV kaart kan besturen. PHP/CGI script(s) (ideeen) zijn ook welkom.

Thanks

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Beetje omslachtig misschien maar kan hij niet gewoon via terminal server of iets vergelijkbaars jouw tv kaart omschakelen?

• MMaster23
DJSmiley schreef op 25 april 2004 @ 17:33:
Beetje omslachtig misschien maar kan hij niet gewoon via terminal server of iets vergelijkbaars jouw tv kaart omschakelen?
omdat terminal connectie heel veel bandbreedte in beslag nemen ... we hebben in de connectie maar een kleine 20 a 25 KByte/s ruimte en die heeft de stream helemaal nodig

ik zat te denken aan een progje of dos command die een instructie kan geven aan een TWAIN source ... bestaan die ? want dan kan ik dmv. een php website een tv control panel maken

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik kan mij niet voorstellen dat een terminal connectie veel bandbreedte in beslag zou nemen? Dat is immers slechts tekst? Verder zou ik op zoek gaan naar een programma wat je een parameter mee kan geven met daarin een commando. Die kun je met php exec calls heel eenvoudig aansturen :)

tv server software > [TV Server] Programma om remote TV kaart te besturen *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Terminal connections lopen vaak al goed over een enkele ISDN lijn, maar kunnen waar mogelijk veel bandbreedte vragen, bovendien heb je daar weer aparte licenties voor nodig als het gaat om software van bepaalde fabrikanten.

Een Web interface of iets RPC achtigs lijkt beter.

Meh ...

• MMaster23
tv server software > [TV Server] Programma om remote TV kaart te besturen *
hmm ja precies dat zoek ik dus .. maarja ik kan niets vinden
Twarp schreef op 26 april 2004 @ 09:41:
Een Web interface of iets RPC achtigs lijkt beter.
Dat wil ik dus met een cgi taal maken maar ik kan geen programma's die TWAIN via commando's kan aansturen (eg. shell commands)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Kan je Windows Media Encoder ook aansturen via bijv. dos? Anders zou je php wat batchbestandjes kunnen laten uitvoeren.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Icey schreef op 26 april 2004 @ 14:58:
Kan je Windows Media Encoder ook aansturen via bijv. dos? Anders zou je php wat batchbestandjes kunnen laten uitvoeren.
WME kan geen kanalen schakelen, dus daar heb je ook niets aan.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:28
Misschien dat je iets met het DOM kan doen via php of asp?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

jurri@n schreef op 26 april 2004 @ 15:05:
Misschien dat je iets met het DOM kan doen via php of asp?
Kun je even toelichten wat je met DOM bedoeld? Als ik zoek op Google krijg ik alleen links naar het Document Object Model, wat hier natuurlijk niets mee te maken heeft :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DJSmiley
Wat ik eigenlijk bedoelde met terminal server zoals ik hierboven riep:

- inloggen op jouw bak
- juiste kanaal selecteren voor windows media gedoe
- uitloggen met terminal server

en kijken maar ;)

niet als continue, maar alleen even om het juiste kanaal te selecteren

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Spider.007 schreef op 26 april 2004 @ 15:18:
[...]

Kun je even toelichten wat je met DOM bedoeld? Als ik zoek op Google krijg ik alleen links naar het Document Object Model, wat hier natuurlijk niets mee te maken heeft :)
ik denk dat ie ditte bedoel ...
The strange history of DCOM
Many years ago, Microsoft began modularizing Windows and their Windows applications by breaking them into functional components with well-defined, "version safe" interfaces. The idea was to allow pieces of Windows and applications to inter-operate.

The name first given to this effort was "OLE", which stood for Object Linking and Embedding. OLE suffered nearly terminal birthing pains and developed a reputation for being a bad idea. Undaunted, Microsoft renamed it COM for "Component Object Model". This was still the same old OLE, but Microsoft appeared to hope no one would notice. COM fared somewhat better, but it wasn't until Microsoft gave it the sexy name "ActiveX", and built it into virtually everything, that developers finally gave up trying not to use it.
bron: http://www.grc.com/dcom/

Iperf

• Luxx
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik denk dat het met een programma als Girder wel kan, wel even de juiste plugins bij elkaar zoeken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Als die vriend in Japan de enige gebruiker is, kun je dan niet elk kanaal streamen en dat je vriend connect naar het kanaal van zijn keuze?

tenminste, wat ik begreep is dat jouw vriend Nederlandse televisie wil zien.
ik heb geen ervaringen met WME, maar met bijvoorbeeld shoutcast kun je meerdere "server-services" aanzetten met verschillende configs, op verschillende poorten.

Dan kun je dus NL-1 op <jouw-ip>:1000 en NL-2 op <jouw-ip>:2000 doen enzovoort. Webservertje opzetten, Web interface met een aantal buttons voor de kanalen, een linkje naar een leuke tv-gids op internet. De index.html via NTFS beveiligen met een username en wachtwoord, en eventueel nog koppelen aan www.KIJK_HIER_TV.tk of iets dergelijks.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
n1els schreef op 27 april 2004 @ 01:16:
Als die vriend in Japan de enige gebruiker is, kun je dan niet elk kanaal streamen en dat je vriend connect naar het kanaal van zijn keuze?
.......
Dat is onmogelijk, een tv-kaart kan maar 1 kanaal tegelijk ontvangen omdat er "maar" 1 tuner opzit. Als je een kaart met 20 tuners koopt (ALS die al bestaan) dan zou het kunnen.

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 10:24
In die windows media encoder kan je je settings bewaren.
Dus als je zo een "save file" maakt voor elk kanaal (zoals ik ook al gedaan heb)
moet je er alleen voor zorgen dat bij het wisselen van zender, de server stop gezet wordt, een nieuwe config geladen wordt en dan weer opgezet wordt.

Dit zou je "unattended" kunnen doen met een vbs script. Ik heb er hier zo eentje om automatisch mijn C: schijf te defragmenteren, dus voor in windows media encoder op een aantal knopjes te laten duwen kan dit zeker ook dienen.

Het enige wat dan moet gebeuren is per zender zo een vbs bestandje aanmaken die dan de handelingen uitvoerd in de media encoder. En dan als je vriend van kanaal wil veranderen moet gewoon zo een scriptje uitgevoerd worden.

Het vbscript commando WshShell bied toegang tot de shell, hiermee kan je commando's uitvoeren.
bv:
WshShell.AppActivate "prognaam" om een programma of messagebox naar de voorgrond te brengen
WshShell.Sendkeys "{TAB}" om op tab te duwen enz

dus misschien kan je hierover wat meer info op google vinden ;)
(want meer weet ik er zelf ook niet over)

Hopelijk hielp dit :)

[ Voor 4% gewijzigd door mylar op 27-04-2004 09:38 ]

• mabarto
mylar schreef op 27 april 2004 @ 09:37:
In die windows media encoder kan je je settings bewaren.
Dus als je zo een "save file" maakt voor elk kanaal (zoals ik ook al gedaan heb)
moet je er alleen voor zorgen dat bij het wisselen van zender, de server stop gezet wordt, een nieuwe config geladen wordt en dan weer opgezet wordt.
Zijn technieken tegenwoordig verandert. Met mijn pinnacle klote kaart moet ik eerst hun software gebruiken om de kanaal te kiezen, afsluiten en dan de streaming software starten.
Niet meer nodig dus?

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 10:24
barto018 schreef op 27 april 2004 @ 12:06:
[...]

Zijn technieken tegenwoordig verandert. Met mijn pinnacle klote kaart moet ik eerst hun software gebruiken om de kanaal te kiezen, afsluiten en dan de streaming software starten.
Niet meer nodig dus?
nee hoor, ik heb ook een pinnacle kaart.
Ergens bij de eigenschappen van je beeldapparaat kan je het kanaal kiezen. (daar waar bij een webcam bv het contrast enz kan ingesteld worden) De kanaalnummers komen wel niet overeen met je voorkeuze zenders, maar als je ze allemaal afloopt heb je direct een lijstje van die zenders die je nodig hebt.

Dus erg moeilijk is het niet.

btw ik heb het over de windows media encoder 9, niet dat die veel zal verschillen op dit punt van de 7... (denk ik toch)

als het echt niet duidelijk is zal ik vanavond eens kijken waar die opties precies staan...

[ Voor 44% gewijzigd door mylar op 27-04-2004 12:14 ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:32
mylar schreef op 27 april 2004 @ 09:37:

[...]

WshShell.AppActivate "prognaam" om een programma of messagebox naar de voorgrond te brengen
WshShell.Sendkeys "{TAB}" om op tab te duwen enz

[...]
En vergeet niet script blocking op je virusscanner uit te schakelen :P

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• mabarto
Kijk nou komen we ergens. Wij zitten namelijk ook voor zoiets te bekijken in ons pandje.
Misschien dat TS geduld heeft. Wij ontwikkelen namelijk maatwerksoftware en grote kans dat we dit gaan realiseren.

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Van afstand een Pinnacle TV-kaart bedienen? ZOiets had ik voor mijn Teletekst-services gemaakt. Is niet moeilijk, je moet alleen wat programmeer kennis hebben.

Vroeger, maar helaas door juridische dreigementen ermee gestopt, hda ik een TT-dienst op mijn site lopen. Je kon dan van 20 tv-kanalen Teletekst raadplegen. Het idee was simpel: men koos een TV-kanaal en een pagina nummer (bv 703 voor het weer van NOS-Telektekst). Een tool zette de TV-kaart op Nederland 1 en zocht 703 in de cache of wachtte totdat de pagina voorbij kwam.

Hoe zette ik die TV-kaart dan op een ander kanaal?

Rechtstreeks de PCI kaart aanroepen en vertellen dat hij moet schakelen naar een ander kanaal gaat niet. De truc is de TT Services tool die je meegeleverd krijg bij de software van je TV-kaart. Als je TT-pagina's bekijkt, loopt er een speciale tool in je system tray van Pinnacle. Een soort "webservertje". Die luistert naar een port-nummer (2558) waar HTTP-verkeer overheen gaat.

Als je de TT-software aanroept, krijg je gewoon Explorer te zien. Maar kijk eens naar het adres. Daar staat zoiets als:
http://localhost:2558/cgi-bin/standard/teletext.hps?..Channel=2&Page100
(normaal is tie langer, maar ik heb het even ingekort).

MIsschien valt het kwartje, maar die query-string Channel=2 is erg interresant. Die laat de TV-kaart springen op een ander kanaal.

Jammer genoeg kan de services alleen op dezelfde PC worden uitgevoerd (alleen loclahost). Dus van afstand gaat dat niet lukken. Ook al zet je port 2558 voor buitenaf open.

De oplossing is een programmeeroplossing. Maak een tool die je aanroept via een webpagina die op zijn beurt een http-request doet naar http:\\localhost:2558. Alleen je moet even spelen met de querystring.

Hoelijk heb ik je hier mee op weg kunnen helpen (ook al klinkt het ingewikkeld) maar dit is wel een oplossing om via een website een TV-kaart van Pinnacle te kunnen aansturen. Maar zoals ik al zei, je moet wel programmeerkennis hebben.

Succes :)

• MMaster23
robertpNL schreef op 27 april 2004 @ 13:37:
Van afstand een Pinnacle TV-kaart bedienen? ZOiets had ik voor mijn Teletekst-services gemaakt. Is niet moeilijk, je moet alleen wat programmeer kennis hebben.

Vroeger, maar helaas door juridische dreigementen ermee gestopt, hda ik een TT-dienst op mijn site lopen. Je kon dan van 20 tv-kanalen Teletekst raadplegen. Het idee was simpel: men koos een TV-kanaal en een pagina nummer (bv 703 voor het weer van NOS-Telektekst). Een tool zette de TV-kaart op Nederland 1 en zocht 703 in de cache of wachtte totdat de pagina voorbij kwam.

Hoe zette ik die TV-kaart dan op een ander kanaal?

Rechtstreeks de PCI kaart aanroepen en vertellen dat hij moet schakelen naar een ander kanaal gaat niet. De truc is de TT Services tool die je meegeleverd krijg bij de software van je TV-kaart. Als je TT-pagina's bekijkt, loopt er een speciale tool in je system tray van Pinnacle. Een soort "webservertje". Die luistert naar een port-nummer (2558) waar HTTP-verkeer overheen gaat.

Als je de TT-software aanroept, krijg je gewoon Explorer te zien. Maar kijk eens naar het adres. Daar staat zoiets als:

MIsschien valt het kwartje, maar die query-string Channel=2 is erg interresant. Die laat de TV-kaart springen op een ander kanaal.

Jammer genoeg kan de services alleen op dezelfde PC worden uitgevoerd (alleen loclahost). Dus van afstand gaat dat niet lukken. Ook al zet je port 2558 voor buitenaf open.

De oplossing is een programmeeroplossing. Maak een tool die je aanroept via een webpagina die op zijn beurt een http-request doet naar http:\\localhost:2558. Alleen je moet even spelen met de querystring.

Hoelijk heb ik je hier mee op weg kunnen helpen (ook al klinkt het ingewikkeld) maar dit is wel een oplossing om via een website een TV-kaart van Pinnacle te kunnen aansturen. Maar zoals ik al zei, je moet wel programmeerkennis hebben.

precies zoiets kon ik me idd ook herinneren over dat je via de teletext service kanalen kon wisselen

• mabarto

• DJSmiley
robertpNL schreef op 27 april 2004 @ 13:37:
..

Dat klinkt heeel interessant... Combineer dat eens met MOD_PROXY in apache, en het moet vanaf extern ook PRIMA kunnen werken !

• MMaster23
ik heb net mijn oude TV kaart eruit moeten halen vanwege het feit dat iemand hem nodig had

ik krijg vanavond een oude pinnacle waar mischien een TXT chip op zit, zodat ik dat truukje met die webserver ivm kanalen wisselen kan proberen .... nog even geduld dus

wanneer het gelukt is, zal ik hier een klein verslagje posten en de complete PHP source code voor de remote admin

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 09:48
Die teletekst webserver is alleen bij pinnacle, heeft iemand misschien een oplossing voor de hauppauge, je kan via terminal services wel source selector doen maar het liefst bedien ik het via een website.
Pagina: 1