Toon posts:

Scsi fikker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnekort maar eens een nieuwe fikker kopen en ik zit dus te twijfelen tussen plextor en hp en moet het ide of scsi zelf lijkt me scsi wel beter maar wat voor scsi kaart moet daarbij?
Ik heb zelf altijd ide gehad dus heb daar niet echt verstand van. en je hebt zoveel van die scsi kaartjes in veel verschillende prijsklassen wat is daar nu het verschil allemaal tussen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Ga je er alleen fikker aanhangen?? zo ja dan is een SCSI 2 kaartje goed genoeg, die heb je al vanaf 100 piek ofzo. Wil je later (als je wat eieren overhoudt om te verkopen) ook nog is een U2W SCSI schijfje kopen, zul je ook een U2W scsikaart nodig hebben (logisch he :9 ) ikzelf heb een Yamaha fikker (super ding trouwens, waarom geen Yamaha??) op een Tekram 390 U2W controller, owjah ook nog een Plextor reader.....

Uhhh ik denk niet dat je hier iets aan hebt, maja ik moet iets ;)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Als de keuze gaat tussen HP en Plextor ... dan is de keuze wel heel makkelijk... Plextor zou mijn keuze zijn (heb ik ook gekozen trouwens) Een HP brander heb ik ook gehad ... en beviel helemaal NIET!!!!!!!!!! De brander was erg kieskeurig met de schijfjes die die wel wilde branden (uiteraard niet de goedkopere) BTW was de HP ook erg snel "OP"

Verwijderd

Hp vertikt bij mij om 80 minuten te fikken, plextor doet ut goed.

Ik zou voor de plextor gaan..

Verwijderd

Hmm, mijn HP doet eigenlijk helemaal niet moeilijk met branden. Enige nadeel is de software die erbij gelevert wordt, maar verder prima dingetje.

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar nu dus ff over die scsi kaart die erin moet.
Het is de bedoeling dat die samenwerkt met een scsi cd-rom (ook plextor)?
Wat voor kaart heb je daar voor nodig? zo eentje als ruud zei? en dus lekker cheap (100 piek +-) ofzo?

Verwijderd

Ik weet nie precies wat die dingen kosten, maar Rubzie! had er ook zo 1 gekocht pas.....

Verwijderd

De tekram 315 is al goed is 90,- (pricewatch)

Homepage van Tekram

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik ging voor de TEAC R58S (8x24x) SCSI.
Nog nooit zo'n goede fikker gehad ! :)

A A N R A D E R

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

ik snap niet waarom jullie allemaal zo graag geld willen uitgeven aan scsi. als je nou zo graag wilt kiezen voor plextor kun je ook die ide versie kopen. Ga maar eens flink op onderzoek uit op het internet naar verschillen tussen scsi en ide wat betreft cpu belasting.. Vaak trekt de scsi versie meer cpu dan de ide versie. (bijvoorbeeld: ik heb een pentium 2-350 en een 8x 4x 32x ide writer en op full speed writen vanaf hd trekt de writer en software 9% naar zich toe.. wauw wat veel..... en ik kan niet zeggen dat ik nou zo'n snel systeem heb! Vanaf cd naar cd kopieren kost me 30% cpu)
Verschil in prijs? voor die ide heb ik 600 piekies betaald (sony crx140, zelfde als hp9100 en hp9110). Een vergelijkbare scsi kost 700,- plus scsikaartje ala 125,- (om ook nog een plextor reader erbij te pluggen) en je moet dan ook nog je cdromspeler gaan vervangen anders heeft scsi helemaal geen nut! Dus een 1000,- tegenover 600,- voor wat?? het idee dat het sneller en beter gaat!
Ik heb die sony nu bijna 2 weken en alles perfect gebrand, alles op 8x. zelfs cdr's die niet gekwalificeerd zijn als 8x gaan goed op 8x. audio ook prima en rewrite ook als een gek.. 80 minuten cd's doet ie ook (de 4x 2x 24x versie van hp en sony is de enige die dat niet volledig doet)

• K-2SO
Ik heb erg veel ervaring met CD's branden en dit is ook al m'n 3e fikker die ik Prive heb aangeschaft.

Mijn CD-Toast PC is momenteel:

- Pentium 200MMX
- 192 MB SDRAM 66MHz
- Adaptec 2940 UW-SCSI Adapter
- UltraPlex 40x SCSI-Reader
- TEAC-R58S 8x Write 24x Read SCSI
- 2x 3.2GB Maxtor IDE HDD

(Deze bak wordt alleen gebruikt om CD-'s mee te toasten)

Als de hele handel aan het schrijven is van CD naar CD merk ik helemaal NIKS van enige belasting op m'n systeem, het is net alsof de Adaptec gewoon alles over neemt.
Van HDD naar CD heb ik een minimale belasting van zo'n 20% CPU Time.
ERRORS ? Wat zijn dat voor dingen ?
Ik heb nog nooit een CD verknald met deze opstelling dussuh ...

Zie dat maar eens te doen met IDE. :)

Geloof me, SCSI fikkers gaan boven de IDE handel.

• A3-D
  • Laatst online: 14:37
Precies........
Met mijn vorige IDE HP Rewriter nogal eens last gehad van buffer underruns, en ik vond het knap irritant dat ik er elke keer voor moest zorgen dat residente progamma's afgesloten werden (verwijderen uit de system tray, screensaver uit, netwerkkaart loskoppelen enz.).

Nu Plextor 8/2/20 scsi, en no problemo's!!
Het tegelijkertijd fikken en internetten is sowieso al een groot voordeel vind ik, en voor de genoemde voordelen betaal je inderdaad.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff rondgekeken en als ik het goed begrijp zijn u2w scsi hd 68 pins en cdwriters en cd-rom 50 pins? en op die tekram 315 U kun je dus max 7 devices aanhangen?

mocht ik het fout hebbuh zeg het dan ff

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

quote:
Van HDD naar CD heb ik een minimale belasting van zo'n 20% CPU Time.
ERRORS ? Wat zijn dat voor dingen ?

op een pentium 2-350 van hdd naar cd 9% met ide writer op 8x.. Hier zie je dus dat het dus geen zak uitmaakt.
En errors ken ik met mijn ide ook niet.

Daarnaast encodeer ik mp3's, surfen internet, icq en ik was ook nog bezig een plaat op te nemen via mijn geluidskaart..
Geen onderzetter dus blijkbaar kan het met ide ook en nog allemaal tegelijkertijd ook!

• K-2SO
Je bent geweldig ...
Maar SCSI blijft beter :)

• K-2SO
En die belasting komt dus omdat ik van een IDE HD naar een SCSI Writer toast ... als het nu ook nog eens een SCSI HD was geweest was er helemaal geen CPU meer tussen gekomen.

Verwijderd

cyberdeck: Er is wel degelijk een reden om voor scsi plextor te kiezen:

Er bestaat een 12 speed scsi fikker

ide gaat maar tot 8

Scheelt toch weer mooi een paar minuten.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

hahahaha, nou dan moet ik je teleurstellen want ik heb ook al de 12x writer van plextor gezien met IDE interface http://www.goris.nl /
En dat staat er al een dikke twee weken dus lijkt me geen foutje.. maar ik kan me vergissen aangezien plextor em niet online heeft staan. Begrijp me niet fout, als ik al een scsi kaart in mijn systeem had gehad dan had ik zeker een scsi plextor in gevrot. Maar aangezien ik niet zo'n kaartje heb en zowel met deze als de vorige ide writer totaal geen problemen gehad heb is het me het geld niet waard. voor scsi systeem ben je zoveel meer geld kwijt dat ik prefereer om ide te houden en dan met het overige geld een leuke scanner e.d. te kopen.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Probeer maar met een ide eens een spel te gaan spelen tijdens het fikke. Gaat zekers fout. Als je een scsi brander hebt en een kleine scsi2 hdd van 1-2 GB, kun je (ik tenminste) een spel spelen. Dit gaat misschien 1/10 keer fout, maar dat heb ik er wel voor over :)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

een 12 speed ide writer is er al wel een paar maand hoor. Maar toch ben ook ik van mening dat scsi beter is.
een scsi cdwriter is tegenwoordig helemaal niet zo duur meer. Ik had mijn yamaha 6416 voor 399 piek exclusief BTW (kan je dit er zefl even bij op tellen please?)
Scsi kaart is ook nie tsuper duur, en dan heb je een vette fikker. Ik heb er laatste nog een plex40 bij gekocht. Mijn oude ide cd-rom speler er nog bij aan laten zitten, en ik kon on-the-fly een data cd met veel bestanden kopieren en tegelijkertijd (via die ide cd-rom speler) unreal spelen. Nou..dat moet je volgens mij met ide maar niet proberen dacht ik.

scsi is gewoon stukken betrouwbaarder, ook als je niet wil computeren tijdens het branden. als je ietsje meer geld er voor over hebt, gaan dan zeker voor scsi

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

een 12 speed ide writer is er al wel een paar maand hoor. Maar toch ben ook ik van mening dat scsi beter is.
een scsi cdwriter is tegenwoordig helemaal niet zo duur meer. Ik had mijn yamaha 6416 voor 399 piek exclusief BTW (kan je dit er zefl even bij op tellen please?)
Scsi kaart is ook nie tsuper duur, en dan heb je een vette fikker. Ik heb er laatste nog een plex40 bij gekocht. Mijn oude ide cd-rom speler er nog bij aan laten zitten, en ik kon on-the-fly een data cd met veel bestanden kopieren en tegelijkertijd (via die ide cd-rom speler) unreal spelen. Nou..dat moet je volgens mij met ide maar niet proberen dacht ik.

scsi is gewoon stukken betrouwbaarder, ook als je niet wil computeren tijdens het branden. als je ietsje meer geld er voor over hebt, gaan dan zeker voor scsi

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

bij http://www.goris.nl / staat inderdaad dat die plextor 12x4x32 ide is, maar dat is hij zeker niet!
plextor heeft 1 ide fikker uit, en dat is een 8x4x32 dacht ik. In ieder geval 8x4x :) en daar gaat het om.

Verwijderd

Hoi mense

Ik ben nu ook bezig met het kiezen tussen een SCSI en een IDE maker(=fikker). Ik denk zelf omdat ik geen SCSI kaart erin heb dat ik een IDE Plex pak, op het werk hebben we de Plex SCSI, en ik ben er erg tevreden over.
Dus Plex has the power I think?@?@?
Misschien schiet je er niet mee op. maar ik wou het effe kwijt.

Greetz en mzzls
S
Pagina: 1