Screenen van 1 pc in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Waarschijnlijk is deze vraag al eerder voorbij gekomen maar ik kon via de Search geen gelijkwaardig topic vinden. De situatie is als volgt:

Op het moment heb ik een klein netwerk, waarin al mijn pc's een internetverbinding hebben. Het ADSL signaal komt binnen bij mijn Arescom router. De routering voor de pc's vindt plaats in deze router. Vervolgens is de router doorverbonden aan de uplink van mijn switch waaraan alle pc's fysiek verbonden zijn.

Nu heb ik 1 pc staan die ik gebruik als werkpaard voor het (P2P) downloaden, FTP-server, webserver en remote desktop. Wat ik nu wil is controle (screenen, cappen en shapen) uitoefen op deze pc. Ik heb zojuist een oude pc van de dood (grof vuil inzameling) weten te redden (P166, 2 NICs) en wil deze tussen de switch en die ene pc zetten.

Nu vroeg ik mij af hoe ik dit het beste kon oplossen. Ik wil dus niet routen met die pc, alleen maar netwerk screenen en -shapen. Is dit op te lossen met bijv. FreesCo, en zo ja welke services heb ik dan nodig en welke niet?

• Dr. Malsain
Kan ik met FreesCo en een aantal extra modules een eind komen? Het gaat mij dus alleen om die ene pc te screenen. Routen wordt al afgehandeld door mijn Hardware router. Wat lijkt de beste oplossing?

Verwijderd

Eh, kicken binnen een uur wordt niet gewaardeerd.. eventuele extra informatie of vragen kun je aan je laatste post toevoegen d.m.v. de 'edit' knop.

2 dagen al, sorry :P

Dan je vraag.. ja aan FreeSCO heb je genoeg.. aansluiten:

Router --> sniffer PC --> gescreende PC

Je geeft de nics in de sniffer PC een eigen IP, en bridged ze. Daarna kun je met tcpdump, of om het even welke netwerk-tool dan ook, gaan monitoren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 18:29 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 18:02:
Eh, kicken binnen een uur wordt niet gewaardeerd..
+ 2 dagen ;)

• Dr. Malsain
OK, bedankt voor de tips. Ik zal er van de week eens flink mee aan de slag gaan. Het zal wel flink sleutelen worden neem ik aan maar knutselen in Linux is wel een van m'n favoriete bezigheden.

Ik kon tot nu toe nog geen hapklare voorbeelden vinden van mensen die hetzelfde hebben gedaan met FreeSCO, vandaar m'n vraag voordat ik iets ga proberen wat niet kan.