'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Is dus afhankelijk van de gebruikte aanbieder. Het is maar een ideetje hoor, maar kan die vriendin van jouw dat niet gewoon proberen. Beltegoed checken voor het vesturen van sms, en na het versturen van sms. Het verschil is de prijs per sms. Een kleine moeite, en je bent er zo achter wat het voordeligst isBei Versand aus dem Ausland kommt pro Nachricht die Roaming-Gebühr des ausländ. Anbieters hinzu
..:: ::..
En je oplossing van de kostenchecken kan inderdaad, alleen had ik zoiets van...eerst hier eens vragen, want wie weet lopen er wel luitjes rond die er verstand van hebben.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Hetgene wat verschil maakt is waar de SMS-centrale zich bevindt.
Als je dus met een NL prepaid kaart vanuit D SMSt dan belt hij eerst naar NL (internationale kosten) en gaat dan het SMSje versturen (SMS kosten).
Als je met een D prepaid kaart vanuit D SMSt dan belt hij naar de Duitse SMS-centrale (lokale kosten of geen kosten) en gaat dan het SMSje versturen (SMS kosten).
Simpel gezegd zou het dus het meest gunstig zijn om bij langdurig verblijf in het buitenland gebruik te maken van een prepaid kaart van dat land om zo de SMS-kosten te drukken
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
maar ff afwachten of toevallig iemand het antwoord op je vraag weet
[ Voor 14% gewijzigd door Tarzan op 25-04-2004 16:38 ]
..:: ::..
[ Voor 98% gewijzigd door Ginz op 26-04-2004 10:41 . Reden: Ginz had niet goed genoeg gelezen ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Tussen abonnement en prepaid kan wel verschil zitten, maar over het algemeen worden de richtlijnen gebruikt zoals ik hierboven schreef.
Het lijkt me dat dat bedrag in die paar seconden contact met NL zit, alhoewel dat ook vrij duur is imho! Dat het in het SMSje zit lijkt me eigenlijk stug..
Weet ze wel zeker dat de Duitse berichtencentrale is ingesteld op haar telefoon (dus als ze met de Duitse kaart belt). Als het goed is moet dat automatisch gaan..
-ff op loop.de- gekeken
Versenden von Kurzmitteilungen1,2, je 0,19
SMS-Happ-Hour3 (täglich 18 bis 20 Uhr) Versenden von Kurzmitteilungen nur 0,09 / SMS
19ct voor een SMSje dus en 9 cent binnen het 'happy hour'.
Het rare is alleen dat er wél staat hoe duur het is om in het buitenland te bellen. Maar niet hoeveel het kost om naar het buitenland te bellen.
Hmm het zou kunnen zijn dat ze het tarief van €1.99 per eenheid (minuut) aanhouden en dat ze dat meteen rekenen zodra er verbinding is ongeacht hoe lang je al hebt gebeld. Dan zou die 19cent voor het smsje kloppen. Ik zou zeggen probeer het eens enkel met een SMSje
[ Voor 42% gewijzigd door ScuL op 28-04-2004 13:03 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13