[PHP&MySql]Bouwer

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Ik weet niet ik welk forumpje dit moet software algemeen/webdesign dus move hem maar als je wilt. :*)

Ik ben op zoek naar een stukje software waarmee ik dus een php pagina kan bouwen en daarin gelijk mysql.
Dus zegmaar dat ik met een soort van drag en drop een formulier kan bouwen die uit mysql database informatie haalt en dat op die php pagina weergeeft.
En als ik wil nog data kan editen en opslaan in de database.
Het is namelijk nodig voor een ticket database, daaruit wil ik dus een factuur uit laten rollen zonder dat je die zelf hoeft samen te stellen.
Ik heb gezocht bij google maar daar komen zoveel hits op "php mysql builer".
Kent iemand toevallig het programma Navicat is het zoiets zoals ik wil hebben?

Alvast Bedankt
:)

Verwijderd

Ik denk dat je dan een programma moet hebben dat makkelijk formuliertjes bouwt en dat je dit dan combineert met PhpMyAdmin. Ik weet niet of je geen zin hebt om te proggen of dat je er gewoon vrijwel niets vanaf weet, maar een beetje intresse tonen lijkt me verstandig :) Denk niet dat het allemaal even met een programma'tje zo in elkaar kan worden gezet.

• HyperDevil
Dat begrijp ik ook wel en ik wil me er ook voor inzetten omdat het gewoon moet gebeuren maar het kan veel sneller gaan als ik een goed programma kan vinden :)

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 10:23
Ik betwijfel of het met een programma (als ze al bestaan) sneller zal gaan. Want immers, dat programma moet je leren, en dat kost veel tijd.

Wat ik uit je verhaaltje kan halen is dat je alleen maar een database wilt uitlezen, en vervolgens een factuur maken. Dit kun je (mits je enige kennis bezit) vrij snel doen. Voor het bewerken van de gegevens kun je gewoon phpmyadmin gebruiken, mits je tabel een beetje logisch inelkaar zit natuurlijk.

..:: ::..

Verwijderd

HyperDevil schreef op 25 april 2004 @ 16:31:
Dat begrijp ik ook wel en ik wil me er ook voor inzetten omdat het gewoon moet gebeuren maar het kan veel sneller gaan als ik een goed programma kan vinden :)
Gebruik dan bijvoorbeeld dreamweaver, dan kun je leuke formuliertjes maken en php code schrijven. Het werkt met een grafische interface en een code-interface. Dan maak je het formuliertje eerst en dan schrijf je de code ertussen en met PhpMyAdmin maak je dan de database. En dan ben je klaar, maar dan moet je dus eerst wel even het een en ander van PHP en MySql weten, maar dan kom je denk ik niet helemaal onderuit. Maar misschien heeft iemand anders nog een idee :)

• HyperDevil
Tabel zit gewoon strak en goed in elkaar dat is geen probleem.
Het ticketsysteem kan alle informatie gewoon uitlezen en editen dat is geen probleem.
Maar nu nog een PHP pagina die data uit de database kan halen en mooi als factuur gebruikers kan worden incl. logo en mooie tabellen. :)

Verwijderd

HyperDevil schreef op 25 april 2004 @ 16:37:
Tabel zit gewoon strak en goed in elkaar dat is geen probleem.
Het ticketsysteem kan alle informatie gewoon uitlezen en editen dat is geen probleem.
Maar nu nog een PHP pagina die data uit de database kan halen en mooi als factuur gebruikers kan worden incl. logo en mooie tabellen. :)
Dus je leest de gegevens met PHP nu ook in? en je gebruikt ook MySql?

• HyperDevil
Ja het ticketsysteem leest alles in met PHP en Mysql...
Nu nog een php pagina die dat mooi samenvoegd! :)

Verwijderd

Als je alle gegevens hebt, waarom maak je dan niet een pagina die uit een tabel bestaat waarin je het logo in een cell zet en je gegevens in de rijen plaats en de overige gegevens eronder plakt, dat moet dan gewoon lukken toch? Wat is nu je probleem? Als het uitlezen etc lukt, lukt het afdrukken in een tabel toch ook?

Je vertelt nu overigens wel iets anders dan in je startpost :|

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 16:42 ]

• HyperDevil
Nou ik heb zelf het ticketsysteem niet gebouwd (open source).
Nu wil ik als PHP noob dus een pagina maken die die informatie uitleest en mooi plaatst.
Ik d8t misschien is er wel een programma zoals dreamweaver maar dan meer PHP en MYSQL gericht dat ik dat zo in een half uur ik elkaar draai (misschien wel drag en drop).. :)

@Here i am : ja zware nacht 8ter de rug :9 ben net wakker !

[ Voor 9% gewijzigd door HyperDevil op 25-04-2004 16:45 ]

Verwijderd

Het gaat allemaal iets makkelijker dan je denkt, maar als je nou die bestanden die de gegevens uitlezen eens even goed bekijkt, dan kom je er denk ik wel uit. Gewoon een tabel maken met html (of een programma) en dan de gegevens die je hebt ingelezen erin zetten.

• HyperDevil
Ik zal mijn best doen....
Als ik iets tegenkom wat ik niet snap zoek ik het wel op (anders post ik het even)..
Alvast Bedankt

Nog iemand die navicat kent??

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 10:23
HyperDevil schreef op 25 april 2004 @ 16:50:
Nog iemand die navicat kent??
Voor zover ik weet is dat een programma waarmee je gegevens van je database kunt bekijken en bewerken. Een soort phpMyadmin dus.

Ik heb er wel eens een 30-dagen versie van gebruikt, maar had heimwee naar phpmyadmin.

Ik ken de huidige versie van dat prog niet, maar daarvoor kun je gewoon ff op google kijken, en dan zul je dit vinden ;)

..:: ::..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

crisp

Devver

Pixelated

PHP e.d. hoort in Programming & Webscripting

echter raad ik je aan daar de FAQ en quickstart eerst door te lezen, ik heb het idee dat je er namelijk iets te makkelijk over denkt; als je alles drag&drop zou kunnen doen dan was ik allang werkeloos als programmeur zijnde. Kortom: lees eens een tutorial PHP en MySql door :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.