• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gebruik al een aantal jaar een Olympus OM10, die nog uitstekend werkt, hoewel hij wel oud is enzo, maar dat vind ik niet erg (vind het juist leuk dat ik alles zelf in moet stellen ;) ) Hij maakt prachtige foto's, zowel met de standaardlens als met mijn telelens.

Nu zit ik sinds kort met het probleem dat bij mijn telelens het diafragma blijft hangen :( Ook als ik gewoon dat knopje indruk waarmee de body hem indrukt als ik een foto maak, dan blijf ie steken... Het is bij alle openingen. Ik heb niet zo'n zin om een nieuwe lens te moeten kopen... Is dit op te lossen? Ik zat er zelf al aan te denken om te proberen hem schoon te spuiten met zo'n luchtbusje, maar ik dacht misschien hebben jullie nog andere tips ;)

Specs lens:

Panagor PMC Auto Tele Zoom f = 80 ~ 200 1:3.8 met n doorsnede van 58mm.

Ik heb de search al gebruikt btw, maar kon niets zinnigs vinden.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:51

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Misschien zijn de diafragma blaadjes een beetje vet geworden, waardoor ze blijven hangen. Geen perslucht, maar een klusje voor een reparateur.

[ Voor 11% gewijzigd door Uitvreter op 25-04-2004 17:05 ]

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:14
Ok, ik heb alleen de OM2-n maar bij mij bleef 't diafragma ook wels hangen, schoonmaken was de tric. Verder blijft deze als ik em auto zit ook hangen. Vrij vervelend :P

|>

• sOid
  • Niet online
Simon schreef op 25 april 2004 @ 18:26:
Ok, ik heb alleen de OM2-n maar bij mij bleef 't diafragma ook wels hangen, schoonmaken was de tric. Verder blijft deze als ik em auto zit ook hangen. Vrij vervelend :P
Hoe heb jij hem schoon gemaakt dan? :)
Ik wil het wel redelijk snel doen nmlk, omdat het toch weer wat mooier weer gaat worden... ;)

• sOid
  • Niet online
*schop* ;)