Freezes Far cry en andere spellen

Pagina: 1
Acties:

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ok,

Na zo'n beetje alle topics hierover gelezen te hebben,ben ik er nog steeds niet achter wat ik aan de hand heb.

Ik heb dus met een aantal spellen waaronder op het moment far cry,dat als ik in het spel zit,erg lang duurt het meestal niet dat ik ineens een zwart scherm krijg,en in mijn monitor te zien krijg "Monitor Status FH.... - FV....." ik hoor nog wel steeds het geluid van het spel dus mijn pc zelf reboot niet lijkt me,ik heb al een aantal drivers geprobeerd waaronder de nieuwste,maar met de nieuwste drivers kan ik unreal tournament niet lekker meer spelen dus ik gebruik nu nvidia 30.82,verder heb ik wel de nieuwste directx geinstalleerd staan.

ik ben dus aan het proberen geweest aan de hand van de got topics erover,o.a al bij systeemfouten ,reboot uitgezet,en de aperture size verlaagd naar 32,verder weet ik niet wat ik nog kan veranderen.

maar nu het volgende,ik heb farcry de laatste keer opgestart in een venster,dus niet in full screen,en dat leverde me wat informatie op,de eerste keer dat ik dat deed speelde ik vrij lang en sloot ik zelf het spel af,geen crash ofzo dus,maar de tweede keer sloeg het spel vrijwel meteen weer vast en kon ik zien wat er precies gebeurde,mijn monitor werd niet zwart nu,ik zag dus dat het spel far cry niet meer reageerde en dat mijn cpu gebruik op 99% stond in windows taakbeheer onder processen en het zo'n 250 mb geheugen gebruikte,ik heb het proces far cry gesloten en mijn pc was weer normaal,op dat moment was mijn cpu 46 graden en mijn moederbord 50 graden.

meer info weet ik op het moment niet.
ik hoop dat iemand aan de hand van deze gegevens iets weet voor me,want het zou leuk zijn om op dit toch wel vrij aardige systeem ook eens normaal spelletjes te spelen :)

edit: de specs van de pc die ik hiervoor gebruik staan in mijn signature,het is de P4 3.0Ghz

[ Voor 4% gewijzigd door marcelsmit op 25-04-2004 15:25 ]

• waik
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 19:22
voor zover de gegevens zou ik eerder zeggen dat het misschien je videokaart is die te warm wordt, of niet goed vast zit in het agp-slot...
misschien dat je je gpu-temperatuur kan monitoren?

• marcelsmit
hmm,tja zou kunnen misschien,kaart is wel warm idd,was er niet zo'n programmaatje waarmee je je videokaart kon monitoren,ik weet het al"smartdoctor" ben em nu aan het downloaden :)

[ Voor 23% gewijzigd door marcelsmit op 25-04-2004 19:59 ]

• marcelsmit
smartdoctor geinstalleerd,maar hij zegt "can not find graphics card information"
:?

edit: ik heb geen deluxe versie,op de gewone ultra versie kun je smartdoctor niet gebruiken,dus ik kan de temperatuur niet monitoren :(
ik heb een extra koeler op de videokaart gezet,maar het probleem blijft :(

[ Voor 65% gewijzigd door marcelsmit op 25-04-2004 22:12 ]

• marcelsmit
ik heb er een geforce 3 in gezet,en nu werkt het spel wel.
is dan die geforce4 stuk of zou ie inderdaad te warm worden? het viel me op dat er op de memory op die gf4 geen koelblokken zaten.
of misschien trekt die geforce 4 meer stroom dan die geforce3 en ligt het toch aan de voeding

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 10:59
Gelukkig voor jouw doet ie het met een GF3 nog wel. _/-\o_ Een vriend van mij had dezelfde "symptomen". bleek zijn NorthBridge van zijn mobo opgeblazen te hebben. Maar hij kon ook met andere kaarten geen 3d meer doen zonder dat ie na enkele minuten vastsloeg. :(

Heb je het geheugen van je GF4 ooit proberen over te clocken?
Vanavond komt die vriend van mij thuis, xal aan hem vragen of hij wat weet. :*)

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• marcelsmit
dat zou mooi zijn,misschien weet hij wat.
ik heb mijn geforce nog nooit overgeklokt,doe ik eigenlijk nooit,omdat ik altijd vrij recente spullen heb en het naar mijn mening niet nodig is :o
maar ik heb het ook niet met alle 3d spellen hoor,unreal tournament bijvoorbeeld doet het wel gewoon en de demo van ut2k4 werkte ook goed.
Pagina: 1