Toon posts:

[ASP] session.timeout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het is misschien een wreed domme vraag maar in asp gebeuren er veel fouten met komma's en puntjes enzo daarom datik het hier eens vraag

Session.Timeout=1

de sessions verlopen dus na 1 minuut. Hoe moet ik de sessions laten verlopen na 1 seconde?

dank je.

kdenk dat ik in het juist gedeelte zit. (asp staat er zodus)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Erhm... het Session object heeft niks met programmeerfouten te maken? :?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

kan dit niet gewoon:

Session.Timeout = (1/60)

Overigens wel vreemd dat je hem na 1 seconde al wilt laten verlopen, wat ben je van plan :?

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik maak een aspemail functie :)

dit alles staat in 1 pagina. Maar als ze iets vergeten zijn wil ik dat hun ingevulde vakjes niet leeg zijn want dat vind persoonlijk wel echt irritant dat uw eigen bericht weg is dan.

mvg andy

ps: hartelijk dank voor uw berichtje

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 15:33 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je in de ASP references van Microsoft had gekeken had je gezien dat de timeout wordt gegeven in minuten. Het is dus niet mogelijk dit in seconden te doen. Overigens wordt er aangeraden om dit niet kleiner te maken dan 4 minuten, omdat het dan weinig zin heeft. Waarom zou je dit eigenlijk willen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik maak een aspemail functie

dit alles staat in 1 pagina. Maar als ze iets vergeten zijn wil ik dat hun ingevulde vakjes niet leeg zijn want dat vind persoonlijk wel echt irritant dat uw eigen bericht weg is dan.

mvg andy

ps: hartelijk dank voor uw berichtje

sorry voor 2 keer dit berichtje. Khad het vorige geedit

Verwijderd

Daedalus schreef op 25 april 2004 @ 15:33:
Als je in de ASP references van Microsoft had gekeken had je gezien dat de timeout wordt gegeven in minuten.
Hij heeft het in zijn voorbeeld ook over minuten :)

Overigens begrijp ik niet zo goed wat extend wilt, maar volgensmij heb je een formulier op een pagina die wordt verstuurd met email. En je wilt niet dat dat formulier weer helemaal leeg is als er iets niet is ingevuld. Nou, dan beeindig je de sessie toch na/net voor het versturen van de mail?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 15:39 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dan kun je misschien beter doen met cookies. Als de gebruiker uiteindelijk de gegevens goed heeft ingevuld, kun je het cookie een timeout geven in het verleden, dan is hij gelijk weg.
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 15:37:
[...]

Hij heeft het in zijn voorbeeld ook over minuten :)
Weet ik, maar hij wilde het in seconden hebben :)

Maar zoals HereIam zei, kun je natuurlijk ook gewoon de session vernietigen als je klaar bent.

[ Voor 47% gewijzigd door Daedalus op 25-04-2004 15:41 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

cookies lijken me niet zo slim als het ook makkelijk met session's gaat, cookies is alleen maar lastig (en wordt niet altijd ondersteund al valt dat te verwaarlozen) en bovendien een cookie op je computer vindt ook niet iedereen leuk. Misschien dat er wel vertrouwelijke info wordt verstuurd via de mail

Verwijderd

Topicstarter
idd, een session lijkt mij veel beter dan een cookie voor een aspemail form. Een session is ideaal om een zeer korte tijd te gebruiken vind ik. Terwijl cookies idd een bestand op je pc zijn.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

k, cookies is niet echt een oplossing. Maar sessions werken in principe ook met cookies, maar dan wordt de info op de server opgeslagen. Ik weet niet of je daar als beheerder zo blij zou zijn als mensen grote mails schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
c*mb*ll zal nooit klagen :)

heb ik nog nooit horen klagen, het is de beste dat ik ooit gehad heb. Akkoord ze zijn niet goedkoop maar de service zal je nergens anders vinden :)

ps: die sterrekes heb ik geplaatst om niet te spammen :)

Verwijderd

Daedalus schreef op 25 april 2004 @ 15:45:
k, cookies is niet echt een oplossing. Maar sessions werken in principe ook met cookies, maar dan wordt de info op de server opgeslagen. Ik weet niet of je daar als beheerder zo blij zou zijn als mensen grote mails schrijven.
Cookies zullen niet zo groot worden bij het versturen van email in plain-text en bovendien zijn cookies van sessions dacht ik tijdelijjk. Als je de sessie stopt, dan wordt het cookie dacht ik ook verwijderd of heb ik dat mis?

Verwijderd

Topicstarter
kwestie van cookies moet je altijd de verlooptijd ervan meegeven dus die verloopt ook rap als je wil.

kwestie van sessions. Sluit je je browser en je opent hem dan is je sessie ook verlopen. Daarom dat het zo ideaal is.

cookies zijn handig om op een latere tijd terug te keren of om voor gebruikersdata bij te houden zoals, browsergegevens enzo.

dank je

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 15:53:
c*mb*ll zal nooit klagen :)

heb ik nog nooit horen klagen, het is de beste dat ik ooit gehad heb. Akkoord ze zijn niet goedkoop maar de service zal je nergens anders vinden :)

ps: die sterrekes heb ik geplaatst om niet te spammen :)
Niet alles tegelijk doen :9

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
yup, sessions is hier perfect voor, maar wat ik niet begrijp is: Waarom wil je er een tijd aan geven. Of gebruik je die sessions namen ook nog ergens anders voor?

Imho denk ik dat je het zo moet doen:

Een formulier met controle
Bij het invullen sessions aanmaken
Komt het ingevulde niet door de controle, dan een back optie (of geautomatiseerd)
Sessions zijn dus tevens ook de standaard waarden (tenzij Null)
Komt het ingevulde wel door de controle dan op de bevestiging pagina alle sessions leeg maken.

of praat ik nu poep ;)

Verwijderd

Liquid schreef op 25 april 2004 @ 16:01:
yup, sessions is hier perfect voor, maar wat ik niet begrijp is: Waarom wil je er een tijd aan geven. Of gebruik je die sessions namen ook nog ergens anders voor?

Imho denk ik dat je het zo moet doen:

Een formulier met controle
Bij het invullen sessions aanmaken
Komt het ingevulde niet door de controle, dan een back optie (of geautomatiseerd)
Sessions zijn dus tevens ook de standaard waarden (tenzij Null)
Komt het ingevulde wel door de controle dan op de bevestiging pagina alle sessions leeg maken.

of praat ik nu poep ;)
Zo dacht de rest er volgensmij ook over >:)

Verwijderd

Topicstarter
mja ik kan ze handmatig iedere keer een ledigheid meegeven na succes. Maar als extra wil ik ze zo snelmogelijk nietig laten verklaren ook. Mja je hebt altijd mensen die willen flooden ofzo en dat wil ik kost wat kost voorkomen :)

btw: alles zit in 1 pagina. Dus de form opent dezelfde pagina op klik. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 16:04 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sessions werken in principe ook met cookies, alleen wordt hier alleen het session id in opgeslagen. Standaard wordt hier ook geen verlooptijd aan meegegeven. Als je aan een cookie geen verlooptijd meegeeft wordt deze na het sluiten van de browser verwijderd.

Als client geen cookies ondersteunt wordt het session id meegegeven in de url.

Een voordeel van cookies t.o.v. sessions is dat je per element de verlooptijd kunt opgegeven.

Verwijderd

Topicstarter
idd: maar aangezien de verlooptijd zo kort mogelijk dient te zijn heeft het geen nut om cookies te gebruiken.

enfin, het probleem blijft hetzelfde hé :)

zet dan de cookies om in seconden verlooptijd. :)

Maar ik het het antwoord hier al verkregen :)

dus dank je allemaal :)

• gorgi_19
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 15:57:
kwestie van sessions. Sluit je je browser en je opent hem dan is je sessie ook verlopen. Daarom dat het zo ideaal is.
Hij blijft nog wel bestaan op de server, tot de time-out.

Maar qua werking, is het niet hetzelfde als je:
1. Stop het in het sessie-object
2. lees op de volgende pagina de items uit (na een redirect oid)
3. Na gebruik: verwijder de sessie gegevens.

Lijkt me de zelfde werking hebben?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1