OK we hebben hier een enorm probleem: Een stagiare heeft zitten internetten achter onze Windows 2003 server en heeft een sooi warez pagina's bezocht hij heeft nu een of ander programma uitgevoerd op de server (hij zegt een activation crack) en nu begint de server te zeuren dat windows geactiveerd moet worden binnen 6 dagen (gister waren het er 7) dus het telt langsaam af. Windows 2003 is allang al geactiveerd bij de installatie dat is juist het vreemde en als ik OK klik om hem dus alsnog te activeren zegt hij dat het niet kan omdat windows al geactiveerd is
maar zodra je opnieuw aanlogt zegt het ding weer doodleuk dat windows gewoon al geactiveerd is. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden zodat hij desnoods nogmaals geactiveerd kan worden? Ik heb al geprobeerd met de windows cd een upgrade installatie uit te voeren maar dat helpte ook niet. Een schone installatie is geen optie vanwege de downtime. De stagaire heeft gister zijn laatste dag gehad hier omdat ik zijn stage periode in ons bedrijf per direct heb ingekort.
nou dat heb ik ook gehad en ik heb het niet kunnen oplossen door iets te veranderen...
Misschien dat iemand het nu wel weet, maar het gaat erom dat ik heb opnieuw heb moeten instaleren..
Ook toevallig trouwens, bij mij was het ook een stagepiepo
Misschien dat iemand het nu wel weet, maar het gaat erom dat ik heb opnieuw heb moeten instaleren..
Ook toevallig trouwens, bij mij was het ook een stagepiepo
Hm ik zal maar niet ingaan op de combinatie stagair <--> server <--> downtime
Hebben jullie mischien nog een andere Windows 2003 server staan ? Dan zou je kunnen proberen de product key's om te wisselen en nogmaals te activeren. Mogelijk word dat wel geaccepteerd door het activatieproces ?
Hebben jullie mischien nog een andere Windows 2003 server staan ? Dan zou je kunnen proberen de product key's om te wisselen en nogmaals te activeren. Mogelijk word dat wel geaccepteerd door het activatieproces ?
i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)
De activatiegegevens worden opgeslagen in een bestand met de naam wpa.dbl (ik geloof in de system32 dir), misschien dat die is verdwenen oid?
no offence maar wie laat dan ook een stageloper surfen op een 2003 server?
Nog iets gevonden:
Is wel voor windows XP maar wie weet ook voor 2003
no offence maar wie laat dan ook een stageloper surfen op een 2003 server?
Nog iets gevonden:
bronRe-Activation for Windows XP
Should you restore your system to a point before you activated XP on your computer, the OS will forget that you activated it and you'll need to reactivate XP. If the system restore point is past the 30-day grace period that Microsoft allows for activation, you'll have to activate XP immediately.
The only workaround to reactivating your system is to perform the following steps:
Start your Windows installation in Minimal Safe mode.
Move to the \%systemroot%\system32 folder.
Rename wpa.dbl to wpa.noact.
Rename wpa.bak to wpa.dbl.
Reboot your system as normal.
Is wel voor windows XP maar wie weet ook voor 2003
[ Voor 64% gewijzigd door Occy74 op 25-04-2004 14:49 ]
Tha_Lord schreef op 25 april 2004 @ 14:41:...een stagiare heeft zitten internetten achter onze Windows 2003 server...
Anyway, als het een officiele Win2003 server editie is met licentie etc, dan moet het toch mogelijk zijn om contact op te nemen met Microsoft en vragen of zij misschien een oplossing voor dit probleem weten
[ Voor 2% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 25-04-2004 14:53 . Reden: type O ]
trouwens, check die activation crack even die hij heeft gebruikt.
Over het algemeen passen die dingen een aantal bytes aan in een of ander bestand om het activeren tegen te gaan, als je kan achterhalen om welk bestand het gaat kun je die terughalen uit de installatiefiles.
Misschien dat sfc /scannow hem wel vindt..
Over het algemeen passen die dingen een aantal bytes aan in een of ander bestand om het activeren tegen te gaan, als je kan achterhalen om welk bestand het gaat kun je die terughalen uit de installatiefiles.
Misschien dat sfc /scannow hem wel vindt..
Wellicht kan je hier wat mee...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;321636
Let op, dit is voor WinXp.
In dit artikel wordt beschreven hoe u de Windows-product-id wijzigt voor een huidige installatie van Windows XP.
Je zou dan opnieuw de oorspronkelijke gegevens erin kunnen zetten, op eigen risico uiteraard.
Maar ikzelf zou gewoon microsoft eventjes bellen, dat zijn de experts.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;321636
Let op, dit is voor WinXp.
In dit artikel wordt beschreven hoe u de Windows-product-id wijzigt voor een huidige installatie van Windows XP.
Je zou dan opnieuw de oorspronkelijke gegevens erin kunnen zetten, op eigen risico uiteraard.
Maar ikzelf zou gewoon microsoft eventjes bellen, dat zijn de experts.
Verwijderd
Als je er niet uitkomt zou ik de customer support van Microsoft benaderen en het probleem uitleggen.
Tot zover bedankt voor de oplossingen ik ga zo even aan de slag. Die stagair had wat mij betreft nooit die server mogen aanraken laat staan er naar wijzen maar wij hebben een manager die stagaires een contract laat tekenen en ze vervolgens alle passwords geeft, ik hoop dat hij hier wat van geleerd heeft hoewel ik de gene ben die met de problemen zit. Wat microsoft betreft die zeggen dat een upgrade installatie het probleem zal moeten verhelpen maar dat doet het echter niet.
Verwijderd
Vind het eerlijk gezegd een dubieus verhaal. Afgezien van een op een server surfende stagair..
waarom heeft hij een activation crack gedowned voor een systeem wat hoegenaamd al geactiveerd is?
Maar goed, bijna al die cracks gaan er van uit dat je de product key veranderd. Ik denk dat je je product key even terug moet zetten naar de oorspronkelijke, waarmee hij geactiveerd is.. Zie ook:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;328874
waarom heeft hij een activation crack gedowned voor een systeem wat hoegenaamd al geactiveerd is?
Maar goed, bijna al die cracks gaan er van uit dat je de product key veranderd. Ik denk dat je je product key even terug moet zetten naar de oorspronkelijke, waarmee hij geactiveerd is.. Zie ook:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;328874
Problemen met activaties zijn alleen door Microsoft sluitend op te lossen 
Problemen met stagiares los je zelf maar op
Problemen met stagiares los je zelf maar op
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()