Toon posts:

[Access] Knop; 1 record leegmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit weer met een probleempje |:(

Ik heb in een database een columnar (dus telkens maar 1 record ingevuld) formulier waar je de records kan bewerken en bekijken.

Probleem:

Ik heb een knop nodig waarmee ik het record wat ingevuld staat, leeg maak (dus niet verwijder).

Kan iemand mij daarmee helpen? :)

Alvast bedankt, Air.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 19:53 ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:15
Allereest wil ik je vragen waarom je het record leeg wil maken. Je verliest hiermee data (en je kunt dus ook geen historie opvragen naderhand).

Verder denk ik dat je met een stukje VBA heel ver komt. Je kunt elk object aanspreken met Me.ObjectNaam, dus als je een tekstvak "VoorNaam" hebt dan werkt Me.VoorNaam goed als object waar je iets mee kan doen. (Bijvoorbeeld de lege tekenreeks "" toekennen aan Me.VoorNaam.Value)

Je kan ook buiten de controls om direct het veld aanspreken door Me.Recordset!Veldnaam te gebruiken.
code:
1
2
3
Me.Recordset.Edit
' Doe iets met Me.Recordset!Veldnaam
Me.Recordset.Update

Ik vertrouw erop je hiermee met het moeilijkste stuk geholpen te hebben ;) Voor de toepassing van VBA, het toekennen van een lege string aan een variabele en diversen verwijs ik naar de diverse FAQ's en tutorials.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! :)

Bedankt nescafe. Het antwoord op jouw vraag is dat ik een database heb gemaakt die niet echt optimaal is. En nu moest er iets verbeterd worden en was alleen dit de oplossing. :)

Maar ik leer het vast wel een keer hehe.

Yo, Air.