Toon posts:

[K7N2-dILSR]spontane reboots bij Win install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik mijn computer onlangs ter reperatie naar de winkel gestuurd waar mijn computer vandaan komt. Dit is een winkel in Rotterdam en na vier weken hebben ze besloten om mijn moederbord te vervangen omdat mijn oude kapot zou zijn geweest.

Ik stuurde mijn computer op omdat ik tijdens het surfen een lange aanhoudende piep hoorde. Vervolgens start ik mijn computer opnieuw op, om vervolgens tot op de dag van vandaag niet meer in windows xp te kunnen komen.

De winkel heeft er een nieuw moederbord voor mij in gezet, en dit is de volgende:

MSI K7N2-Delta-ILSR, AGP8x, USB2.0, Nforce2 chipset, DDR 400, 400 FSB , Sound, LAN, S-ATA, Firewire, RAID

Er zat een Asus moederbord in.

Eergister kreeg ik mijn computer weer terug, en blij dat mijn computer weer terug was, start ik mijn computer weer op. En ja, hoor, windows wordt nog steeds niet. opgestart. Volgens hun deed de computer het wel toen ze hem testen. Het gekke is dat ze de computer niet hebben getest met mijn harde schijf, maar met een andere test harde schijf.

Ik heb echter al van alles geprobeerd om weer in windows te kunnen komen. De computer start op, en vraagt vervolgens in welke modus ik wil opstarten. Veilige modus, met netwerkmogelijkheden, laatst werkende configuratie, en normaal opstarten. Ik kies vervolgens 1 van deze, en de computer gaat weer opnieuw opstarten.

Mijn officiele windows xp cd doe ik in de cd rom om te proberen om met de cd op te starten. De computer laadt vervolgens wat drivers, en de computer start weer opnieuw op.

IK heb de bootvolgorde al veranderd in de bios, jumpers omgezet op het moederbord, met opstart diskettes opgestart, andere harde schijven en ingezet, geheugen eruit gehaald en omgezet, MAAR NIETS VAN DIT ALLES HELPT.

Met de winkel uit Rotterdam kom ik ook geen steek verder, WIE HELPT MIJ........

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

check je instellingen van je power savings eens, zorg dat je dit eens omzet. Als ze nu dus aan staan, zet je ze uit en andersom. Het klinkt namelijk een beetje als de beveilig van winXP als ie een ander systeem ziet. (ACPI, NON-ACPI)
Eventueel windows opnieuw instaleren en tijdens het laden van de eerste drivers f5 blijven duwen, dan vraagt hij wat voor een systeem je wil instaleren. Kies dan voor ACPI-pc

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan je de rest van de specificaties ook geven..

Verder eventjes kijken naar de temperaturen van het moederbord en processor, verder ook naar de voltages... en dan ook nog eens zoeken op GoT want dit probleem is vaker voorgekomen..
Kaal mogelijk opstarten, geen extra PCI kaarten, geen Extra geheugensimmetjes, 1 hd en 1 cdrom speler...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Door Atgast - Sunday 25 April 2004 14:40

check je instellingen van je power savings eens, zorg dat je dit eens omzet. Als ze nu dus aan staan, zet je ze uit en andersom. Het klinkt namelijk een beetje als de beveilig van winXP als ie een ander systeem ziet. (ACPI, NON-ACPI)
Eventueel windows opnieuw instaleren en tijdens het laden van de eerste drivers f5 blijven duwen, dan vraagt hij wat voor een systeem je wil instaleren. Kies dan voor ACPI-pc

Waar kan ik die instellingen veranderen. Ik kan namelijk wel in de bios komen, maar het opstartscherm van windows xp krijg ik niet te zien. Het opnieuw installeren wil ook niet.

Door ThaNetRunner - Sunday 25 April 2004 14:41

Kan je de rest van de specificaties ook geven..

Verder eventjes kijken naar de temperaturen van het moederbord en processor, verder ook naar de voltages... en dan ook nog eens zoeken op GoT want dit probleem is vaker voorgekomen..
Kaal mogelijk opstarten, geen extra PCI kaarten, geen Extra geheugensimmetjes, 1 hd en 1 cdrom speler...

Zoeken op GoT, kun je me uitleggen wat dat is???? De temperaturen lijken goed te zijn.

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
bovenin zie je zo'n blauwe balk:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/topbar_uit.gif
Druk daar eens op de search knop om te zoeken :?

edit: Dit lijkt misschien een UTFS-post, maar hij vroeg waar hij kon zoeken.. Niet negatioef bedoeld ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Herr Muller op 25-04-2004 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Onder het mom van zoek het zelf lekker uit???

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Neen, maar je kan wel zelf wat onderzoek verrichten. Als iedereen zijn probleem post, zijn er allemaal identieke topics straks, en moet in al die topics gereageerd worden. Beetje nutteloos, dat is wat Herr Muller probeert te zeggen.

Welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Scyth op 25-04-2004 16:13 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Misschien heb ik je verhaal niet goed begrepen, maar als je nog steeds dezelfde schijf in je bak heb hangen en die windows-installatie wil starten met je nieuw geplaatste moederbordje (met wss andere chipset en overige on-boardcontrollers)
dan vind je OS dat niet zo fijn.
Dat wordt dus echt op nieuwe je OS installeren voordat je fatsoenlijke met je nieuwe bordje aan de gang kunt.

vandaar ook dat jouw systeem met hun schijf (met daarop een pre-install van windows of image) wel werkte....

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 21:12
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 16:06:
Onder het mom van zoek het zelf lekker uit???
Je bent echt niet de allereerste die dit type probleem heeft (gehad).

Heb je er al eens een andere voeding in gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan windows niet opnieuw installeren, omdat wanneer ik dat probeer hij in het begin er al meer kapt. Ik start dan op met een officiele windows xp cd. Hoe kan ik xp op een ander manier installeren.

Bij het opstarten geeft ie ook in een flits aan. BIOS NOT INSTALLED, terwijl ik wel gewoon in de bios kan komen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

wat is precies, het begin, als je vanaf een cd boot ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 17:49:
Ik kan windows niet opnieuw installeren, omdat wanneer ik dat probeer hij in het begin er al meer kapt. Ik start dan op met een officiele windows xp cd. Hoe kan ik xp op een ander manier installeren.

Bij het opstarten geeft ie ook in een flits aan. BIOS NOT INSTALLED, terwijl ik wel gewoon in de bios kan komen.
Doe eens even een flinke stap terug en adem eens een paar keer voordat je post :o

Die 'BIOS NOT INSTALLED' melding is gewoon iets van de onboard NIC, je hebt blijkbaar de BootROM aan staan (zie manual voor hoe uit te zetten).

Ik heb nog steeds geen fatsoenlijke specs gezien. Zet die eerst even voor jezelf op een rijtje en post ze dan hier zonder een enorme lap text eromheen. Dat je oude Windows install het met een ander moederbord niet gaat doen is behoorlijk standaard, dat je geen nieuwe XP install kunt doen is echter wel een probleem.

En post eens even de Power Management settings (en ja, die staan gewoon in je BIOS en kun je dus bij)

Edit:
Je titel is niet bepaald conform de policy, ik pas hem even aan. Lees anders de GoT Huisregels voor een paar tips om een goede titel te kiezen. In ieder geval zijn uitroeptekens uit den boze...

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 25-04-2004 18:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad helemaal buiten adem.... 8)7 Misschien komt dit omdat ik maar liefst vier weken heb moeten wachten voordat mijn computer 'gerepareerd' terug kwam. Ik krijg de computer notabene het zelfde terug als wanneer ik em op stuurde.

De install van xp kapt er mee. Dit is wanneer ik met de cd van xp opstart. Vervolgens zegt de computer hardware instellingen controleren volgens mij. Dit is het eerst volgende nadat ik de computer met cd heb opgestart.

Onder in het beeld gaat hij dan een aantal drivers en controllers laden. Tijdens dit laden houdt de computer er mee op en start opnieuw op.

En post eens even de Power Management settings (en ja, die staan gewoon in je BIOS en kun je dus bij) Dit ga ik nu even doen, want ik moet steeds kabels omleggen om met mijn oude computer te kunnen internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Power management settings:

Sleep state : [s1(pos)]
Powermanagement [userdefine]
Video off method: [DPMS Support]
HHD Power down [Disabled]
HDD down in suspend [disabled]
Power button function [power off]
IRQ/Event Activity [press enter]
After AC Power lost [off]

Verwijderd

In de bios zit vaak een optie: "Load fail safe defaults" Dan ben je iig zeker dat je geen rare instellingen heb die problemen kunnen veroorzaken. Probeer daarna weer met de cd te booten.

Het zomaar rebooten van je pc kan vanalles zijn. Instabiel memory, te warme proc, te zwakke voeding. Als je rustig en duidelijk alles hier post wat er van je gevraagd word dan komen we er wel uit denk ik.

Wat je ook kan doen is je pc helemaal strippen van hardware. Als je 2 geheugen repen heb haal je er eentje uit. Doe nooit 1 reep in het meest rechtse slot, maar liever in de meest linkse. Gebruik je er 2 dan doe je ze in de meest rechtse sloten.

Edit:

Post nog even de rest van je hardware :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
specs:

AMD 2200xp
512 ddr geheugen
moederbord: MSI K7N2-Delta-ILSR, AGP8x, USB2.0, Nforce2 chipset, DDR 400, 400 FSB , Sound, LAN, S-ATA, Firewire, RAID
harde schijf: Maxtor 80 gb
MSI DVD speler
Philps cd rewriter
Netwerkaart
2e netwerkkaart (op moederbord)
Nvidia Nforce videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Verder eventjes kijken naar de temperaturen van het moederbord en processor, verder ook naar de voltages

System Temp: 34 graden
CPU Temp: 33 graden

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 18:35:
Ik ben inderdaad helemaal buiten adem.... 8)7 Misschien komt dit omdat ik maar liefst vier weken heb moeten wachten voordat mijn computer 'gerepareerd' terug kwam. Ik krijg de computer notabene het zelfde terug als wanneer ik em op stuurde.

De install van xp kapt er mee. Dit is wanneer ik met de cd van xp opstart. Vervolgens zegt de computer hardware instellingen controleren volgens mij. Dit is het eerst volgende nadat ik de computer met cd heb opgestart.

Onder in het beeld gaat hij dan een aantal drivers en controllers laden. Tijdens dit laden houdt de computer er mee op en start opnieuw op.

En post eens even de Power Management settings (en ja, die staan gewoon in je BIOS en kun je dus bij) Dit ga ik nu even doen, want ik moet steeds kabels omleggen om met mijn oude computer te kunnen internetten.
tijdens dit gedeelte moet je eens als een malle hond op F5 raggen, goeie kans dat je dan zonder te crashen mag kiezen welk systeem je wil :)

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Ik denk toch zeker dat het probleem is (wat al eerder werd vermeld) dat windows nog het oude moederbord als settings heeft. Je moet dus inderdaad windows opnieuw installeren, want er zijn te veel settings om allemaal handmatig te veranderen. Dus dat wordt alles saven en format.... succes

Verwijderd

Topicstarter
BACK IN BUSINESS

Het is opgelost, heb inderdaad tijdens de install op F5 gedrukt. Eerst voor Uniprocessor PC ACPI gekozen, dit lukte ook niet. Vervolgens voor Advanced settings en powermanagement PC ACPI gekozen, en dit lukte.

Dank u allen!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 13:01:
BACK IN BUSINESS

Het is opgelost, heb inderdaad tijdens de install op F5 gedrukt. Eerst voor Uniprocessor PC ACPI gekozen, dit lukte ook niet. Vervolgens voor Advanced settings en powermanagement PC ACPI gekozen, en dit lukte.

Dank u allen!
Dat was dan ook wat ik in de eerste post voorstelde :+
ik heb er zelf ook een hele tijd mee geknoeid voordat ik het probleem achterhaald had, gelukkig is het nu opgelost.

Pagina: 1