Ik heb besloten voor DSLR te gaan omdat m'n G3 me op sommige gebieden niet de vrijheid geeft die ik graag wil hebben, ik twijfel op het moment nog sterk tussen de D60 / 300D en de 10D van Canon (canon omdat ik ervaring heb met de G en A serie), maar het grootste probleem waar ik tegen aanloop zijn de objectieven. waarom? omdat het aanbod zo groot is dat het lastig is een goede selectie te maken tussen de verschillende lenzen.
Omdat ik denk dat meer mensen graag hulp zouden hebben bij besluiten omtrent hun lenzen heb ik dus dit topic geopend, misschien levert het de beste resultaten op als iemand zijn of haar situate omschrijft (inclusief budget) waarmee andere gebruikers tips kunnen geven over de lenzen die voor die gebruiker in aanmerking komen.
Mijn situatie
Omdat ik denk dat meer mensen graag hulp zouden hebben bij besluiten omtrent hun lenzen heb ik dus dit topic geopend, misschien levert het de beste resultaten op als iemand zijn of haar situate omschrijft (inclusief budget) waarmee andere gebruikers tips kunnen geven over de lenzen die voor die gebruiker in aanmerking komen.
Mijn situatie
Motivatie Body:
De D60 krijgt m'n voorkeur omdat deze body's op het moment relatief goedkoop in de aanschaf zijn, het glaswerk kan gelukkig meeverhuizen mocht ik na een periode alsnog willen opklimmen naar de 10D of 300D (bovendien doet de D60 niet veel onder voor de 300D)
Situatie:
Ik maak veel foto's van mensen, soms ga ik ergens zitten en probeer ik iemand op een leuke manier op de foto te zetten en soms vraagt iemand me om een portret van hem / haar te nemen, een lens om portretten mee te maken (dichtbij en op afstand) zou mijn 1e keus zijn voor een lens.
Budget:
rond de €1000, ong 500,- ben ik kwijt voor de body dus ik hou nog 500 euro over voor de len(s)(zen)