Welke DSLR+lens/lenzen passen bij mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb besloten voor DSLR te gaan omdat m'n G3 me op sommige gebieden niet de vrijheid geeft die ik graag wil hebben, ik twijfel op het moment nog sterk tussen de D60 / 300D en de 10D van Canon (canon omdat ik ervaring heb met de G en A serie), maar het grootste probleem waar ik tegen aanloop zijn de objectieven. waarom? omdat het aanbod zo groot is dat het lastig is een goede selectie te maken tussen de verschillende lenzen.

Omdat ik denk dat meer mensen graag hulp zouden hebben bij besluiten omtrent hun lenzen heb ik dus dit topic geopend, misschien levert het de beste resultaten op als iemand zijn of haar situate omschrijft (inclusief budget) waarmee andere gebruikers tips kunnen geven over de lenzen die voor die gebruiker in aanmerking komen.

Mijn situatie
Motivatie Body:
De D60 krijgt m'n voorkeur omdat deze body's op het moment relatief goedkoop in de aanschaf zijn, het glaswerk kan gelukkig meeverhuizen mocht ik na een periode alsnog willen opklimmen naar de 10D of 300D (bovendien doet de D60 niet veel onder voor de 300D)

Situatie:
Ik maak veel foto's van mensen, soms ga ik ergens zitten en probeer ik iemand op een leuke manier op de foto te zetten en soms vraagt iemand me om een portret van hem / haar te nemen, een lens om portretten mee te maken (dichtbij en op afstand) zou mijn 1e keus zijn voor een lens.

Budget:
rond de €1000, ong 500,- ben ik kwijt voor de body dus ik hou nog 500 euro over voor de len(s)(zen)

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 20:33

Spotter

Lichtnicht

Als portret lens zou ik de Canon 50mm f/1.8 kiezen, wat 80mm op je D60 word. Deze is wat lastig verkrijgbaar op het moment, maar deze zit nieuw zo rond de 100-150 euro.

Verwijderd

Een d60 kan je vergeten voor 500 euro. Daar ben je al snel 1000 euro voor kwijt (in welk geval een nieuwe 300d even duur is). Wil je voor dit buget toch dlsr gaan dan zou je opzoek kunnen gaan naar een 2e hands d30. Dit is opsich een prima camera om dlsr mee te beginnen :). Met wat zoeken *ze zijn niet zo veel te krijgen* kom je wel op een prijs tussen de 450 en 650 euro afhankelijk van de staat van de cam.

Dan de lezen. Ik zou in ieder geval een 50mm f1.8 halen voor 100 euro kan je echt geen buil vallen aan deze lens. Verder moet je je gaan afvragen wat voor foto's je wil maken, veel landschappen of juist veel sport. Een leuke groothoek zoom is een optie en anders een 70-300 cheap-zoom.

Verwijderd

Budget:
rond de €1000, ong 500,- ben ik kwijt voor de body dus ik hou nog 500 euro over voor de len(s)(zen)
Ik wens je veel succes met het vinden van een DSLR-body voor €500,-
De goedkoopste is de momenteel de 300D en die is al €1000,-

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 21:36

Type-R

One Minute Shakin

De 50mm 1.8 II is bijna een must onder iedere SLR'er ja :) 150 euro is wel erg hoog gegrepen van me vorige poster, toch wel max €120

Daarna is het even kijken wat je budget is, je hebt bij canon lenzen beetje 3 klassen qua lenzen:

• Silver ring, de "goedkope" lenzen, minder van kwaliteit, maar vanaf f/8 vind ik het prima te doen :)

• De normale lenzen, meestal met (Micro)USM, beter als de Silver Ring

• L-Lenzen, Top range professional lenzen, aangezien je budget kunnen we deze wel vergeten :P.

Omdat je ook ver afstand wilt zou je kunnen naar idd een 75-300 4-5.6 III, of een 28-135 IS, maar dan zou je een klein beetje meer moet sparen

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 09:02
De 50/1.8 is zeker een hele mooie lens, mocht je een zoomlens willen, dan raad ik je toch zeker de Sigma AF 28-70/2.8 EX Asf. DF aan. Rond de 400 euro moet ie toch zeker vekrijgbaar zijn.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Voor 500 euro heb je overigens niet eens een D30. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48

Pelle

🚴‍♂️

Echt wel.. ik heb al diverse D60's voor een dikke 500 euro te koop zien staan. Koop er inderdaad zoals gezegd een 50mm f1.8 bij, en bijv. die Sigma 28-70 f2.8 (nieuw zo'n 400 euro, tweedehands een stuk goedkoper). Dan heb je een hele nette body, en 2 prachtige lichtsterke lenzen voor minder dan je voor een nieuwe 300D zou betalen.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Of je koopt een 2e hands analoge cam met wat optieken, en een scanner.
Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook, en heb je best of both worlds. :)

It’s the economy, stupid!

• RSP
Bedankt voor de reacties en excuus voor mijn late reactie ;)

Die body voor 500,- ben ik al verscheidene keren tegengekomen (zowel op internet als in winkels) ik heb hem nog niet, maar mijn klopjacht gaat door.

De 50mm F1.8 is neem ik aan een canon lens? ik heb op het moment een aantal lenzen geselecteerd van Tamron en Sigma die mij geschikt leken. zijn er websites waar je lenzen gemakkelijk naast elkaar kan zetten (ala dpreview.com) ook dat zou de zoektoch een stuk makkelijker maken.

Om de body kwestie nogmaals aan te halen, ik druk regelmatig af op papierformaten die gelijk zijn aan of groter zijn dan A3 formaat, ik heb op het moment met m'n 4mpix G3 weinig kwaliteitsverlies maar het verschil tussen A2 en groter is te drastisch. Daarom ben ik bang dat een D30 niet aan mijn eisen voldoet. een 300D daarintegen is qua specs een kleine stap beter dan een D60 maar tevens een stuk duurder in de aanschaf.

• Azrael
  • Laatst online: 06-02 17:49
Waarom niet gewoon gelijk een 300D kit, anders moet je er alsnog een groothoek lens bijkopen later (tenzij je echt geen groothoek gebruikt), dan ben je duurder uit.

Voor lenzen oa:
www.photodo.com
www.photozone.de
www.photographyreview.com

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 13:15

YellowCube

Wait...what?

/me dankt Azrael

heb gelijk m'n ideale macrolens gevonden.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

YellowCube schreef op 26 april 2004 @ 15:24:
/me dankt Azrael

heb gelijk m'n ideale macrolens gevonden.
Welke is het geworden? Ben benieuwd namelijk :)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

50mm Sigma F2.8 EX Macro

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Da's wel een echte (1:1) macrolens. En.. je kan hem achterstevoren aan een andere lens maken voor echt extreme macro closeups (een rijstkorrel is beeldvullend als ik 'm aan mijn Sigma 70-300 APO Mactro super vastmaak)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

yup...dat geeft toch ook wel een beetje de doorslag.
Maarre, leg eens uit over het "andersom aan een andere lens vastmaken". Wat moet ik me daar bij voorstellen.

En verder:
hoe kan het dat mijn oude simpele digicam tot 2 cm kon scherpstellen op een voorwerp en de meeste macro-objectieven tot (als ze heel goed zijn) tot "maar" een centimeter of 15 gaan?
Meten we hier met 2 maten?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik ben op dit moment ook aan het rondkijken en kan nog niet echt kiezen tussen een Canon EOS300d of een Olympus C8080. Het voordeel van de Olympus is de 8 MP ipv 6.3 MP en dat je het LCD scherm kan gebruiken als je onder een vage hoek een macro foto wilt maken. Nu zit ik dus ook naar lenzen te zoeken en vraag mij af of ik 1 extreem goede nodig heb OF een macro EN een "normale". Nu is mij net bij een winkel de Tamron SP AF 90mm/2,8 Macro 1:1 twv 575 euro aangeraden icm de Canon EOS300d en dan daarbij de standaard kit lens voor de "normale" foto's, maar dan zit ik zo rond de 1175+575=1750 euro.

Ik heb in totaal rond de 1600-1700 euro uit te geven, ik kan de EOS300d voor 1080-1200 euro(afhankelijk van waar ik hem koop) krijgen incl standaard Canon lens en dan is er dus nog 500-620 over voor een speciale macro lens, of kan ik beter die kit lens weglaten, alleen een body kopen en 1 extreem goede lens kopen die zowel macro als normaal goed doet? Ik neem aan dat ik dan nooit diezelfde macro foto's kan maken, maar 1:1 is misschien wel iets te extreem?

Ik wil graag van heel dichtbij foto's maken, maar hoef ook weer niet een bij of een vlieg 100% beeldvullend te hebben. Wat raden jullie mij voor lens aan?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Die kitlens kost 100 euro en is zeker voor dat geld best een goede lens.
Verder denk ik dat als je ooit je 300D wilt verkopen dit makkelijk zal gaan met een lens erbij. Alleen daarom al zal ik die kitlens er zeker bij nemen.
Met alleen een 90mm prime ben je IMHO veel te beperkt.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Taro
  • Niet online

Taro

Is de combinatie Canon EOS300d + kitlens + Tamron AF 70-300/4.0-5.6 Asferic a 249 euro (http://www.tamron.com/35mm/35mm_af/a70300_macro.htm) dan een betere keus ? Nogmaals, macro wil ik dus graag kunnen doen, ook normale standaard foto's ook goed kunnen doen, en hoef dus niet perse 1:1 macro. Is deze Tamron icm de kit lens dan voldoende ?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Taro schreef op 26 april 2004 @ 16:00:
Ik ben op dit moment ook aan het rondkijken en kan nog niet echt kiezen tussen een Canon EOS300d of een Olympus C8080. Het voordeel van de Olympus is de 8 MP ipv 6.3 MP en dat je het LCD scherm kan gebruiken als je onder een vage hoek een macro foto wilt maken.
Mjah... Het verschil tussen 6 en 8 mp is niet zo groot, maar de sensor in de 300D is per pixel wel 'groter', wat een betere lichtgevoeligheid en minder ruis oplevert.
Ik wil graag van heel dichtbij foto's maken, maar hoef ook weer niet een bij of een vlieg 100% beeldvullend te hebben. Wat raden jullie mij voor lens aan?
Die macro lens is behalve bruikbaar voor macro's ook als normale 90mm lens te gebruiken. Ik vind de gesuggereerde combinatie van kit lens en de tamron dus helemaal niet zo'n slechte. Wel is de tamron een paar klasses beter dan de kit lens, en zul je die waarschijnlijk op termijn ook wel willen vervangen door wat beters.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 15:48:
[...]

Da's wel een echte (1:1) macrolens. En.. je kan hem achterstevoren aan een andere lens maken voor echt extreme macro closeups (een rijstkorrel is beeldvullend als ik 'm aan mijn Sigma 70-300 APO Mactro super vastmaak)
Hoe doe je dat dan :? ,ik heb ook een 50mm Sigma F2.8 EX Macro maar dit is nieuw voor mij.
Maar het klinkt wel erg interessant,beeldvullende rijstkorrels enzo :)

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Taro schreef op 26 april 2004 @ 16:00:
Ik ben op dit moment ook aan het rondkijken en kan nog niet echt kiezen tussen een Canon EOS300d of een Olympus C8080. Het voordeel van de Olympus is de 8 MP ipv 6.3 MP en dat je het LCD scherm kan gebruiken als je onder een vage hoek een macro foto wilt maken. Nu zit ik dus ook naar lenzen te zoeken en vraag mij af of ik 1 extreem goede nodig heb OF een macro EN een "normale". Nu is mij net bij een winkel de Tamron SP AF 90mm/2,8 Macro 1:1 twv 575 euro aangeraden icm de Canon EOS300d en dan daarbij de standaard kit lens voor de "normale" foto's, maar dan zit ik zo rond de 1175+575=1750 euro.

Ik heb in totaal rond de 1600-1700 euro uit te geven, ik kan de EOS300d voor 1080-1200 euro(afhankelijk van waar ik hem koop) krijgen incl standaard Canon lens en dan is er dus nog 500-620 over voor een speciale macro lens, of kan ik beter die kit lens weglaten, alleen een body kopen en 1 extreem goede lens kopen die zowel macro als normaal goed doet? Ik neem aan dat ik dan nooit diezelfde macro foto's kan maken, maar 1:1 is misschien wel iets te extreem?

Kijk ook eens naar de Nikon D70. Ook een erge goede digiflex voor relatief weinig geld. Betere kitlens dan de 300D. Ook meer functies, dus je kunt er beter mee groeien. :)

Verwijderd

Met plakband momenteel, maar je kan er ook verloopstukken voor krijgen. Ik zal vanavond een wat duidelijkere uitleg plaatsen, misschien zelfs met voorbeeldfoto's...

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 01-02 09:02
Is leuk dat iedereen de Canon 300D en de Nikon D70 noemt, maare de TS geeft zelf aan maar 1000 euro te hebben.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• Taro
  • Niet online

Taro

Karlok[JY-616] schreef op 26 april 2004 @ 17:01:
Is leuk dat iedereen de Canon 300D en de Nikon D70 noemt, maare de TS geeft zelf aan maar 1000 euro te hebben.
De TS zei:
Omdat ik denk dat meer mensen graag hulp zouden hebben bij besluiten omtrent hun lenzen heb ik dus dit topic geopend, misschien levert het de beste resultaten op als iemand zijn of haar situate omschrijft (inclusief budget) waarmee andere gebruikers tips kunnen geven over de lenzen die voor die gebruiker in aanmerking komen.

• Taro
  • Niet online

Taro

dawg schreef op 26 april 2004 @ 16:25:
[...]

Kijk ook eens naar de Nikon D70. Ook een erge goede digiflex voor relatief weinig geld. Betere kitlens dan de 300D. Ook meer functies, dus je kunt er beter mee groeien. :)
Ik heb nu +- 10 maanden een Sony DSC-P10 en sinds ik die heb ben ik steeds meer met foto's gaan doen, vooral macro's. Mijn vader heeft sinds een paar weken een EOS300D en die bevalt mij zeer goed, enige nadeel vind ik dat het LCD scherm niet werkt als je een foto wilt nemen, je kunt ze er alleen mee terugkijken. Op zich niet zo heel erg, maar als je onder een vage hoek een macro foto wilt nemen ga je niet met je kin in die plant hangen bij wijze van spreken :)

Nu heb ik een paar uur geleden bij een foto zaak in de buurt de Nikon D70, de Olympus C-8080 en de Canon EOS-300D vastgehouden en bekeken, ik weet niet waarom maar ik vind de Canon toch iets hebben, ook heeft mijn vader al 3 lenzen voor die van hem dus daar kan ik dan ook mooi gebruik van maken. (Zal in dit geval wel vrij universeel zijn dus met de Nikon of Olympus ook wel werken, maar dan weet ik het iig zeker)

Ik denk toch dat ik voor de Canon + kitlens + Tamron 70-300/4.0-5.6 lens ga, dan kan ik nog wat meer MB's erbij kopen, of is die lens niet al te goed voor wat ik er mee wil doen?

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 05:39
Ik bevond me een tijdje geleden in dezelfde situatie... De G3 was ik utigegroeid en ik hou ervan om spontane portretten te maken, dus geen geposeer en zonder flits.

Ik ben uitgekomen op de Canon 300D.

Als je puur naar lenskwaliteit / geld / gewicht kijkt kom je gauw uit bij primes zoals de belachelijk goedkope 50mm F1.8. Dit is prachtig, maar je doet wel consessies aan het gebruiksgemak: je kunt niet zoomen en je moet vaker lenzen wisselen.

Als je portretten maakt is een lichtsterke lens aan te bevelen. Hiermee krijg je een mooie achtergrondblur. Kijk eens naar de Tamron 28-75mm F2.8 (400 euro). Telezoom met een lage F-stop is ook mooi , de Canon 70-200F4L (ja ja) is al voor 600 euro in NL te verkijgen.

De nieuwe 8 Mp camera's zijn dan misschien wel lichtsterk, de achtergrondblur is minder mooi. Als je echt prachtige portreten wilt maken is er maar 1 oplossing: (D)SLR!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:25:
[...]

Met plakband momenteel, maar je kan er ook verloopstukken voor krijgen. Ik zal vanavond een wat duidelijkere uitleg plaatsen, misschien zelfs met voorbeeldfoto's...
Ok... ik heb een topic geopend voor mijn voorbeelden omdat het hier wel heel erg off-topic zou gaan: Omgekeerde 50mm lens macro's

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Pelle schreef op 26 april 2004 @ 08:40:
Echt wel.. ik heb al diverse D60's voor een dikke 500 euro te koop zien staan. Koop er inderdaad zoals gezegd een 50mm f1.8 bij, en bijv. die Sigma 28-70 f2.8 (nieuw zo'n 400 euro, tweedehands een stuk goedkoper). Dan heb je een hele nette body, en 2 prachtige lichtsterke lenzen voor minder dan je voor een nieuwe 300D zou betalen.
Waar heb je die te koop zien staan dan? De gangbare marktwaarde van een D60 is zeker nog 850 tot 900 euro. Een D30 voor minder dan 500 heb ik ook nog niet gezien. D.w.z. ik zie af en toe wel advertenties op marktplaats enzo voorbij komen maar soms zijn die gewoon echt veel te goedkoop, dat ruikt gewoon naar een scam.

Maar serieus - waar zou ik een D60 voor 500 euro kunnen kopen? Dat zou als 2e body namelijk wel erg ideaal kunnen zijn. Als een D60 dan 500 mag kosten, wat moet een D30 dan kosten? 300 euro of minder?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:10

Tarin

Just plain weird.

tazzman schreef op 26 april 2004 @ 23:53:
[...]

Waar heb je die te koop zien staan dan? De gangbare marktwaarde van een D60 is zeker nog 850 tot 900 euro. Een D30 voor minder dan 500 heb ik ook nog niet gezien. D.w.z. ik zie af en toe wel advertenties op marktplaats enzo voorbij komen maar soms zijn die gewoon echt veel te goedkoop, dat ruikt gewoon naar een scam.

Maar serieus - waar zou ik een D60 voor 500 euro kunnen kopen? Dat zou als 2e body namelijk wel erg ideaal kunnen zijn. Als een D60 dan 500 mag kosten, wat moet een D30 dan kosten? 300 euro of minder?
Bij een (vrij professionele) fotozaak in de buurt van Rotterdam CS hadden ze een 2dehands D30 staan voor € 535 (inc. btw), en wat ik verder aan online advertenties heb gezien zit je inderdaad al snel aan dat bedrag, dus € 500 voor een D60 lijkt erg goedkoop, en dan twijfel ik aan de staat van het toestel (sluiter die 'op' is, beschadigd).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Azrael
  • Laatst online: 06-02 17:49
Idd, een D60 brengt _minimaal_ 900 euro op, je moet echt al een gekke henkie/ professionele fotograaf zijn die m totaal heeft afgeragd wil je m voor minder verkopen.

• RSP
Ik kom ze de laatste tijd wel vaker tegen middels de bekende wegen (ebay, marktplaats etc) als je er snel bij bent lukt het best om zo'n cam voor zo'n 500 tot 600 euro in je beschikking te krijgen, maar omdat ik de eigenaar altijd eerst ondervraag over de status van de cam (gebruikers sporen, aantal genomen foto's, tijd in bezit, is ie al 2e hands etc) val ik meestal nét buiten de boot.

op 't moment zijn 2 D60's op ebay voor zo'n 600 euro met de snelste in nederland en nog zo'n dag te gaan.

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Even titelfixje gedaan :)

LinkedIn
Instagram

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

@RSP:

Ik zie ook EF 300mm f/4L IS lenzen op ebay staan voor 600 euro maar let maar eens op wat die prijzen doen in de laatste 2 minuten van de aanbieding. Zo heb ik ook meegeboden op een EOS 10D die voor 1050 euro te koop stond - tot 1 minuut VOOR de einddatum was hij nog 1250 .. ..

..... hij werd dus verkocht voor 1750 euro. Dat is 200 meer dan ik voor mijn NIEUWE betaald heb. Gelukkig heb ik niet meer dan 1299 geboden :)

Een D60 voor 600 euro? NOFI maar dat ga ik pas geloven op het moment dat iemand hem hier ook daadwerkelijk voor 600 euro gekocht heeft en een bon o.i.d. kan overleggen. Die prijzen op eBay betekenen echt niets - hele volksstammen (inclusief moi) zitten in de startblokken om in de laatste 90 seconden te gaan bieden.

[ Voor 11% gewijzigd door tazzman op 27-04-2004 21:38 ]

• RSP
Je kan inderdaad moeilijk bouwen op het gelukje, ik ben echter niet "in need of" dus ik kan gewoon rustig verder zoeken, ik weet dat 'n D60 met gemak 800 / 900 euro kan opbrengen maar laatst zag ik dus 'n nederlandse D60 waar nog geen bod bij stond, waar 'n button "BUY NOW" bij stond voor 550 euro! maar ik was net iets te laat om te profiteren van deze aanbieding. ik wilde eerst de mail afwachten van de eigenaar over de toestand van 't apparaat.

De reden dat ik voor 'n D60 kies boven de 300D is denk ik omdat de kans er is om 'm goedkoper te krijgen. als ik met 'n hoger budget zou werken denk ik dat ik toch hard zou twijfelen tussen de 300D en de D70 (Nikon) omdat daar een beter lens bijgeleverd zou worden.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

offtopic:
Als ik het zo lees dan moet ik voor mijn 10D dus ook 1250 gaan vragen oid. Interessant!

Bericht hierboven

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

1250 voor een gebruikte maar recente 10D in goede staat (dus niet alteveel shutter acties) is zeker geen slechte prijs. Overigens was dat wel begin feb dit jaar dat ik zat te kijken naar een gebruikte 10D. Maar zover ik weet zijn de 10D prijzen niet radicaal naar beneden gekomen - misschien wel een klein beetje nu er iets meer gebruikte 10D's vrij komen op de markt van mensen die overstappen naar een gebruikte 1D of nieuwe 1D MkII.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik zou voor een 2e hands 10D never nooit niet 1250 neerleggen. Voor 200 meer heb je een nieuwe. Liever even doorsparen dan. :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Wel vreemd dat een twee jaar oude D60 dan nog minstens 850 op moet brengen en een nog geen jaar oude 10D, dus met garantie niet eens zo heel veel duurder is. Maar ik zal er rekening mee houden als ik aan de verkoop ga :)

Bericht hierboven

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:37
misschien een beetje op de verkeerde plaats, maar gezien RSP geen mail in z'n profile heeft staan en op ICQ ook niet online komt..

RSP, als het goed is heb je binnenkort dus een G3 over, laat ik daar nou net naar op zoek zijn.. ;) Zou je mij hierover even willen mailen? xtuv at hccnet.nl

en succes met het zoeken naar een dslr + lenzen.. als ik 't geld had.. :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Xtuv op 01-05-2004 22:03 ]

Pagina: 1