Stuk van divx af met virtual dub

Pagina: 1
Acties:

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Het probleem is dat ik een divx (SWAT) heb die net een mb te groot is om op cd te zetten. Nu wil ik er een voorstukje afhalen (columbia films enz). Dat duurt 22 seconden. Dat wil ik eraf halen met Virual Dub. Nu ben ik er tijden mee aan de gang, maar hij doet niet wat ik wil.

Wat ik ook probeer (Select range, een stuk deleten enz), het word altijd weer verkeerd. Sla ik het op en open het dan, dan is er nog een stuk te zien van wat ik er net zogenaamd heb afgehaald. Dat is zooo irritant!! Iemand hier een oplossing voor? Als ik bijvoorbeeld 2 frames van het begin af haal en het vervolgens opsla en open, dan is er niets afgehaald. Ook is het bestand niets kleiner geworden. Ik heb dit probleem met meedere films. Ook na een format heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Het zou mooi zijn als iemand wist wat ik hieraan kan doen. Als iemand een ander programma weet waarmee het een stuk beter wil, dan graag!

Het gaan om films die ik zelf van dvd’s heb geript om ze dan om te zetten naar divx om ze vervolgens op cd te branden voor mezelf.

Alvast bedankt

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Je kan niet zomaar een film op elke frame knippen. Je moet films knippen op de keyframes. Dit kun je doen door de shift toets in te drukken als je de tijdbalk schuift, of op het next knopje met die key erop te drukken. Je ziet dan ook achter die frame onderin virtualdub een (K) staan.

Voor meer info over dit soort dingen kun je het beste even kijken naar guides op o.a. www.doom9.net . Op die site staan onder de virtualdub procedures ook hoe je filmen kunt splitsen, en dat komt overeen met wat jij hier wilt doen.

[ Voor 3% gewijzigd door cool_zero op 25-04-2004 14:48 ]

• BvK P4
bedankt voor de tip! Daar was ik zelf niet zo gauw achter gekomen. Maar nu heb ik nog steeds een probleem. Als ik met keyframes steeds een stukje opschuif, dan gaat ik van frame 500 naar frame 750. Maar ik wil juist 550 frames er af halen. Is er dan gaan manier om die andere 50 frames er ook nog af te krijgen? Want bij frame 500 eindigt Columbia huppelepub, en bij fram 750 begint de film al. Ik moet er dus precies tussen zitten... Is er dan geen mogelijkheid om 550 frames eraf te halen?

• cool_zero
Ik denk dat dit alleen goed gaat lukt door hem opnieuw te compilen. Je had beter tijdens het rippen kunnen instellen dat de cd maar 698 MB mocht worden. Deze instelling kun je maken in gordian knot en werkt erg goed. Als je de xvid guide op doom9.net goed volgt dan kom je erachter dat het helemaal niet zo'n ingewikkeld programma is als het in eerste instantie lijkt.

• BvK P4
Dat is het em nou juist! Ik dacht, op een cd past 703mb...Dus ik in gordian knot instellen dat hij 702mb wordt. Hij werd dan meestal iets groter. Daarna heb ik de vob files van de hardeschijf gegooid en die dvd's zelf heb ik geleend van maten van mij. Dus ik kan hem nu niet meer opnieuw rippen :'(

Mijn brander wil ook niet een mb overbranden (met nero, overburnen aangezet) want dan geeft nero aan dat er niet genoeg ruimte vrij is op de cd :|

Dus ik hoop dat er nog een oplossing is, want ik wil die film niet weggooien. Moet hij bij nog 2 films doen, want die zijn ook te groot 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door BvK P4 op 25-04-2004 16:31 ]

Verwijderd

Je kan hem toch proberen te overburnen? Moet lukken.
(Zie post hierboven)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 16:41 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Mischien een idee om overburn eerst in te schakelen?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• BvK P4
Overburn inschakelen? Bedoel je in nero? Dat heb ik namelijk al gedaan. Of moet ik dan eerst iets met de brander doen? Firmware update misschien? Heb een oude philips 8x brander... _/-\o_

Maar nog ideen om toch 550frames er af te krijgen of is dat domweg niet mogelijk?

• cool_zero
De makkelijkste oplossing is door te kijken of je in nero kan overburnen. Als dat kan, dan kan die file er met gemak op. Je kunt bij 'choose recorder' in nero(5) zien of je brander overburn ondersteund. Als die dat kan dan moet je overburn ruim instellen en 'disc-at-once' gebruiken bij het branden.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

als je persee toch op een niet-kayframe wilt knippen, moet je de film eerst converteren naar een formaat dat geen (of meer) keyframes gebruikt. Zo'n omzetting kost alleen altijd wel wat kwaliteit.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• BvK P4
Mijn brander ondersteunt wel overburnen geeft nero aan, maar als ik dan een file wil branden (disc at once) dan geeft ie nog steeds aan dat er te weinig ruimte op de (lege) cd is :? .

File opnieuw omzetten naar iets anders is niet de bedoeling. Wil wel divx behouden. Als je van divx naar svcd omzet blijft er ook niet zoveel meer over van de kwaliteit. Dan had ik dat meteen moeten doen. Maar toch bedankt Luxx :)

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anders fiets je morgen even snel naar een winkel ,en koop je een 800MB cd mocht het eventueel niet lukken op een 700MB cd. Of een andere mogelijkheid is een ander merk CDR pakken, of even een andere CDR, soms past het bij de één wel en bij de ander weer net niet. Beetje vreemd maar wel lekker :P

• BvK P4
Overburnen is me gelukt! Ook nog ff getest op fouten, maar alles was in orde :) Weet ook niet waarom het nu ineens wel wou met nero. Had precies hetzelfde gedaan wat ik anders ook probeerde, maar nu gaf ie een waarschuwing dat het voor eigen risico was dat ik ging overburnen >:) wat hij anders niet deed.

Bedankt iig voor de reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door BvK P4 op 25-04-2004 20:02 ]

Pagina: 1