Hallo
Ik heb onlangs VMWARE 4.5 geinstalleerd op Windows XP Professional en sindsdien heb ik ontzettend veel problemen.
Ik heb dagen en dagen zitten zoeken naar een oplossing alvorens mijn probleem op tweakers te posten. Ik wil gewoon niet opgeven.
Problemen zijn o.a.:
- onmogelijk om nog op internet te gaan
- onmogelijk om nog poorten open te zetten (zoals bv poort 25,110 van mailserver)
- computer start trager op en editeren van netwerkeigenschappen verloopt heel traag
- na deinstalleren van VMware komt internet niet terug! (-> ghost image terugzetten)
Wat vreemd genoeg wel werkt is een verbinding tot stand brengen met de USB ADSL modem.
Liggen de problemen nu aan Windows of Vmware?
Host computer:
- Windows XP Professional
(heb firewall (agnitum) voor de zekerheid gedeinstalleerd)
- USB ADSL modem met ICS (internet connection sharing) enabled
- 3COM EtherLink 10/100 met fixed IP (192.168.0.1 and subnetmask: 255.255.255.0, and the dns servers of my ISP)
- Vmnet1 - Host Only
- Vmnet8 - NAT
Details:
- heb een ghost image, dus dat helpt bij het knoeien met instellingen
Alles suggesties zijn werkelijk welkom, want ik ben voorlopig ten einde raad.
Thanks
Genius
Ik heb onlangs VMWARE 4.5 geinstalleerd op Windows XP Professional en sindsdien heb ik ontzettend veel problemen.
Ik heb dagen en dagen zitten zoeken naar een oplossing alvorens mijn probleem op tweakers te posten. Ik wil gewoon niet opgeven.
Problemen zijn o.a.:
- onmogelijk om nog op internet te gaan
- onmogelijk om nog poorten open te zetten (zoals bv poort 25,110 van mailserver)
- computer start trager op en editeren van netwerkeigenschappen verloopt heel traag
- na deinstalleren van VMware komt internet niet terug! (-> ghost image terugzetten)
Wat vreemd genoeg wel werkt is een verbinding tot stand brengen met de USB ADSL modem.
Liggen de problemen nu aan Windows of Vmware?
Host computer:
- Windows XP Professional
(heb firewall (agnitum) voor de zekerheid gedeinstalleerd)
- USB ADSL modem met ICS (internet connection sharing) enabled
- 3COM EtherLink 10/100 met fixed IP (192.168.0.1 and subnetmask: 255.255.255.0, and the dns servers of my ISP)
- Vmnet1 - Host Only
- Vmnet8 - NAT
Details:
- heb een ghost image, dus dat helpt bij het knoeien met instellingen
Alles suggesties zijn werkelijk welkom, want ik ben voorlopig ten einde raad.
Thanks
Genius