[VMWare] Allerlei vage netwerk problemen *

Pagina: 1
Acties:

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo

Ik heb onlangs VMWARE 4.5 geinstalleerd op Windows XP Professional en sindsdien heb ik ontzettend veel problemen.

Ik heb dagen en dagen zitten zoeken naar een oplossing alvorens mijn probleem op tweakers te posten. Ik wil gewoon niet opgeven.

Problemen zijn o.a.:
- onmogelijk om nog op internet te gaan
- onmogelijk om nog poorten open te zetten (zoals bv poort 25,110 van mailserver)
- computer start trager op en editeren van netwerkeigenschappen verloopt heel traag
- na deinstalleren van VMware komt internet niet terug! (-> ghost image terugzetten)

Wat vreemd genoeg wel werkt is een verbinding tot stand brengen met de USB ADSL modem.

Liggen de problemen nu aan Windows of Vmware?

Host computer:
- Windows XP Professional
(heb firewall (agnitum) voor de zekerheid gedeinstalleerd)
- USB ADSL modem met ICS (internet connection sharing) enabled
- 3COM EtherLink 10/100 met fixed IP (192.168.0.1 and subnetmask: 255.255.255.0, and the dns servers of my ISP)
- Vmnet1 - Host Only
- Vmnet8 - NAT

Details:
- heb een ghost image, dus dat helpt bij het knoeien met instellingen

Alles suggesties zijn werkelijk welkom, want ik ben voorlopig ten einde raad.

Thanks
Genius

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je dan toch dagen hebt gewacht alvorens te posten, misschien had je dan best even die 10 seconden genomen om in het juiste forum te posten niet ?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt mij tamelijk ongerelateerd aan NOS :)
NOS > SA

• OkselFris
  • Laatst online: 28-08 22:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik ken dit, ben het zelf ook eens tegen gekomen.

Het volgende heb ik ooit eens in een ander topic gepost als oplossing en het bleek ook de oplossing te zijn:
Ik heb iets dergelijks een paar keer meegemaakt. iets aan mijn zut veranderd en inderdaad geen DHCP. services geven een fout etc.. vaag, vaag.
Soms zelfs problemen met DNS.
TCP/IP stack erop nieuw opgezet..helaas.
En de veroorzaker heb ik toch echt gevonden. maar ook ik heb de boel wel eens opnieuw zitten installeren.
Het heet McAfee Virusscan. zodra ik die eraf haalde en opnieuw installeerde draaide alles weer als een zonnetje.
Daar heb ik echt super lang naar gezocht.
Snap niet wat dat ding met mijn netwerk te maken heeft, maar goed....
Het is mij een paar keer overkomen.

Mischien, mischien dat jij dat ding ook hebt draaien.
Mischien is dit bij jou ook de oplossing.
Hetzelfde heb ik dus ook gehad met installatie van VMWare, die installeert natuurlijk extra netwerkcomponenten.
Overigens heb ik het ook eens gezien met Sygate Firewall (een keertje eraf halen en opnieuw en alles loopt weer)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Genius2000
  • Laatst online: 05-12-2025
1000x dank!!!!! Na deinstallatie van McAfee werkt mijn systeem nu zonder problemen. Internet is terug van de partij. Het heefts iets te maken met een beschadigde winsock.

Heb het volgende "achteraf" nog gevonden op de site van vmware (vmware zelf maakt geen meldig hiervan in de lijst van known problems)

---
http://www.vmware.com/com...a?threadID=1447&tstart=-1
Solution:
* go to control panel
* select add/remove programs
* select mc affee
* select CHANGE (not remove)
(mc affee program maintenance window pops up)
* select repair + click next
* click install
* in my case after some time it prompts for a path
to the VSC.MSI file, clicked CANCEL and came up
with an error that the installer could not continue,
clicked OK
* then it 'looks like Mcaffee' is undoing the repair (but actually it did repair the problem already)
* Press finish
* McAffee stopped it's application after this, start it by manually again to stay protected
---

Thanks
Genius

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

VMWare en Windows XP - alleen maar problemen > [VMWare] Allerlei vage netwerk problemen *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1