Toon posts:

[XP] PC 4 tot 10 keer opnieuw opstarten voor in WIN*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijnen pc doet vreeeed raar, tis al nu een maand en kvintet echt ni
ik moet hem 4 tot 10 keer opnieuw opstarten vooraleer ik in windows geraak. Hij start op juist voor het balske en dan krijg ik een zwart scherm.

ik heb nu al het geheugen getest (met een programke, meerdere zelfs)
en dat lijkt in orde
kheb hem al geformateerd, ook niet geholpen
kheb er eens een andere monitor opgezet, natuurlijk ook niet geholpen
kheb een andere schijf (met windows, andere config) erin gestoken
kreeg ik juist hetzelfde.
kheb die schijf van die fuckup pc in nen andere gestoken, maar die bleef dan hetzelfde doen, maar aan het zwart scherm kreegk heel ff een blauw scherm van windows (nooit kunne leze zo snel) en restart hij
(die schijf was toen pas geformateert) dus kan zijn omdat er nen andere config, etc... opstaat.

Nu alles is welkom, wie een oplossing heeft smijt maar binnen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welk Operating Systeem hebben we het hier over? Als een andere windows schijf exact hetzelfde doet is dit waarschijnlijk een hardware probleem; heb je al geprobeerd alles behalve noodzakelijk geheugen, CDROM speler en HDD eruit te halen?

SA > WOS

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 25-04-2004 14:07 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
er staat winXP pro op (op diegene die ik erin ne keer heb gestoken ook)
alsk de hdd eruithaal gaatem ni veel doen é;)
en cdrom eruithalen hebk nog niet geprobeert, ma kzien ni in welk da kan helpen

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

TiMao, ik zie dat je redelijk nieuw bent op GoT; ik wil je toch aanraden even de basisregels van dit forum in je op te nemen. Lees bijvoorbeeld dit stukje leesvoer even door. Verder zijn mensen eerder geneigd om te reageren op je probleem als je je best doet om je probleem duidelijk en in goed begrijpbaar Nederlands uit te leggen. Zinnen als
alsk de hdd eruithaal gaatem ni veel doen é;)
zijn nogal moeilijk te lezen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
jama, ik snap niet goed wat gebedoelt met de hdd eruit te halen, dan kan hij ook geen windows laden en zal hij ook niet in windows geraken, gewoon niets
(er zit maar 1 hdd in)

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:23
Rustig nog een keer lezen dan, hij schrijft nergens dat je de hdd waar windows op staat eruit moet halen, maar dat je alle hardware behalve wat noodzakelijk is eruit moet halen..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• OverSoft
  • Laatst online: 10-02 16:14
en praat in godsnaam gewoon Nederlands, dit is echt irritant...

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
dat praten zal wel lukken, lijkt me eerder het typen wat niet lukt ;)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Dat je een blauw scherm krijgt op die andere pc is ook niet raar, waarschijnlijk heeft die een totaal andere chipset en dan wil die echt niet laden. Voorbeeld hiervan is als je een windows installatie hebt die geinstalleerd is op een via chipset en je deze schijf aan een comp zou hangen met een nvidia chipset dan krijg je een blauw scherm en gaat die rebooten.

Je zou eens een tooltje moeten downen van de fabrikant van de schijf en je schijf testen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - en zoals de andere GoTters hier ook al vragen, probeer een beetje in normale taal te posten en laat die 'spreektaal' zo veel mogelijk achterwege :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal proberen zo goed mogelijk nederlands te praten.
maar allemaal goed en wel, nu is mijn probleem nog niet opgelost.
Ik heb nu men cd-rom en floppy een keer eruit gehaalt, maar het probleem blijft.

Ik heb nu wel het geheugen getest met meerdere programs, maar kan het dan nog zijn dat er iets is aan het geheugen?

Verwijderd

Kan echt werkelijk van alles zijn.
Je zult echt het 1 en ander moeten gaan testen.
heb je bijvoorbeeld een andere VGA kaart die je kan proberen of een andere voeding.
Je moet de mogelijke oorzaken echt 1 voor 1 gaan uitsluiten.
Pagina: 1