[OS X] Partitie resizen met behoud van data

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Mijn ibook bestaat uit 1 grote partitie. Die wil ik verkleinen om er linux naast te zetten.
Ik wil echter mijn data behouden, zoals dat met partition magic kan.

Ik heb ergens gelezen dat parted, dat op de live-cd van gentoo zit, dit kan. Maar bij mij werkt het niet, je moet 1.6.6 hebben en daar zit helaas alleen 1.6.5 op.

Iemand een idee?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 06:46

reiker

dan jij!

Google zoeken op mac partition resize

Ik zie dat op deze pagina's onder andere gesproken wordt over "Parted", wellicht dat dat je iets verder kan helpen. Succes!

[ Voor 18% gewijzigd door reiker op 25-04-2004 12:46 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Q

Q

Topicstarter
Zoals ik al hierboven schrijf biedt dat geen soelaas, is er niet een soort partition magic
achtig apje voor de mac?

Verwijderd

Zoek eens op groups.google.com op 'hfs partition resize' en op www.macosxhints.com.

Misschien is het mogelijk, maar zelfs áls je het doet, kan je haast het risico niet lopen geen backup te maken. En als je die backup toch moet maken, kan je met dezelfde moeite mac os x opnieuw installeren en een kleinere partitie aanmaken in de disk utility.

• Q

Q

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 16:16:
Zoek eens op groups.google.com op 'hfs partition resize' en op www.macosxhints.com.

Misschien is het mogelijk, maar zelfs áls je het doet, kan je haast het risico niet lopen geen backup te maken. En als je die backup toch moet maken, kan je met dezelfde moeite mac os x opnieuw installeren en een kleinere partitie aanmaken in de disk utility.
Ik had alle data al veilig, maar een re-install kost zo 3 uur inclusief alle data terug zetten. Heb ik geen zin in.

Ik vond inmiddels wel hard disk partition 4.5. misschien dat dit iets is.

Edit: nee dat is niets

[ Voor 4% gewijzigd door Q op 25-04-2004 23:39 ]