Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Als je je HD aan een IDE controller hebt hangen op je mobo dan heb je inderdaad baat bij een ATA/66 controller.
Ik heb zelf de HotRod 2 maanden geleden aangeschaft, maar is momenteel overbodig i.v.m. aanschaf BE6 rev. 2 (zitten twee ATA/66 controllers op).
Ik merk met name het verschil bij het rippen van muziek CD's. Voorheen veel possible speed problems met audiograbber, en da's nu een stuk minder geworden!!! Bij de HotRod wordt ook een speedtestproggie geleverd en dan zie je dus daadwerkelijk het verschil in snelheid tussen een IDE en een ATA/66 HD.
Mocht je trouwens interesse hebben, dan heb ik er dus 1 liggen. Compleet in doos incl. bon. Scheelt weer in de aanschaf toch?
Over de prijs worden we het wel eens.
Mail me maar.....
Ik heb zelf de HotRod 2 maanden geleden aangeschaft, maar is momenteel overbodig i.v.m. aanschaf BE6 rev. 2 (zitten twee ATA/66 controllers op).
Ik merk met name het verschil bij het rippen van muziek CD's. Voorheen veel possible speed problems met audiograbber, en da's nu een stuk minder geworden!!! Bij de HotRod wordt ook een speedtestproggie geleverd en dan zie je dus daadwerkelijk het verschil in snelheid tussen een IDE en een ATA/66 HD.
Mocht je trouwens interesse hebben, dan heb ik er dus 1 liggen. Compleet in doos incl. bon. Scheelt weer in de aanschaf toch?
Over de prijs worden we het wel eens.
Mail me maar.....
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Jeetje wat wordt hier weer een onzin geschreven. Ik heb er een hotrod inzitten en totdat de maxtor plus 40 ofwel de quantum plus lm uitkomt gaat het absoluut niet sneller. Het enigste verschil (en daar heb ik em voor gekocht) is dat als je veel ide apparaten hebt je ze allemaal master kunt maken zodat ze elkaar niet in de weg zitten (ide poort kan maar 1 device tegelijkertijd aanspreken). Hotrod heeft twee controllers, en je moederbord ook. Dus 8 ide apparaten waarvan er 4 master zijn. Ik heb er dus 4 master!
Verwijderd
Een U-DMA/66 controller maakt wel degelijk verschil op snelle HD's. De IBM Janus serie heeft volgens mij 2 MB cache, en met name op dat soort drives is de performancewinst aanzienlijk. Kijk maar naar de tests (bv. op www.hardwareinfo.net ).
Precies......
Ik heb dus zelf 2 ATA/66 HD's (Maxtor en IBM). Beiden een 2MB cache en 7200 rpm.
Als Cyberdeck vindt dat dat onzin is, slaat 'ie de plank volledig mis.
Uit diverse snelheidstesten/vergelijkingen die ik zelf gedaan heb, blijkt wel degelijk dat de data doorvoer sneller is dan bij niet ATA/66.
Advies, kijk maar eens goed op het internet naar reviews of testen, je komt er dan zelf wel achter dat het wel degelijk snelheidswinst oplevert.
Succes!
Ik heb dus zelf 2 ATA/66 HD's (Maxtor en IBM). Beiden een 2MB cache en 7200 rpm.
Als Cyberdeck vindt dat dat onzin is, slaat 'ie de plank volledig mis.
Uit diverse snelheidstesten/vergelijkingen die ik zelf gedaan heb, blijkt wel degelijk dat de data doorvoer sneller is dan bij niet ATA/66.
Advies, kijk maar eens goed op het internet naar reviews of testen, je komt er dan zelf wel achter dat het wel degelijk snelheidswinst oplevert.
Succes!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
http://www.storagereview.com/welcome.pl/http://www.storagereview.com/articles/9908/990823ata66vs33b.html
lees hier maar even, storagereview.com gaat alleen maar over hardeschijven en hun interface. Zij komen op een 1% tot 6% winst waarbij het gemiddelde op een 3% zit. De test is gedaan met een 7200 toeren hd. Op dit moment is het verschil nog nihil maar met de nieuwe hardeschijven die eraan zitten te komen kan die 66mb/sec wel handig zijn. Bedenk daarbij wel dat snelheden boven de 33mb/sec alleen gehaald worden met LEZEN. Het schrijven (ook van 10000 toeren hd's) komt nog steeds niet boven die 33 mb/sec dus die 3% winst is voornamelijk te halen in lezen. Aangezien SCHRIJVEN nou vaak de bottleneck is snap je dan wel dat zelfs die 3% te hoog uitvalt. schrijven lezen, nou ja doe eens de helft aangezien je meestal moet wachten bij INSTALLEREN e.d. dus een winst van 1,5%.
jippie wat een snelheid winst! trek je eigen conclusies!
lees hier maar even, storagereview.com gaat alleen maar over hardeschijven en hun interface. Zij komen op een 1% tot 6% winst waarbij het gemiddelde op een 3% zit. De test is gedaan met een 7200 toeren hd. Op dit moment is het verschil nog nihil maar met de nieuwe hardeschijven die eraan zitten te komen kan die 66mb/sec wel handig zijn. Bedenk daarbij wel dat snelheden boven de 33mb/sec alleen gehaald worden met LEZEN. Het schrijven (ook van 10000 toeren hd's) komt nog steeds niet boven die 33 mb/sec dus die 3% winst is voornamelijk te halen in lezen. Aangezien SCHRIJVEN nou vaak de bottleneck is snap je dan wel dat zelfs die 3% te hoog uitvalt. schrijven lezen, nou ja doe eens de helft aangezien je meestal moet wachten bij INSTALLEREN e.d. dus een winst van 1,5%.
jippie wat een snelheid winst! trek je eigen conclusies!
oja die 2 mb cache is al in 0,061 seconde leeggetrokken door uata33! dus dat helpt niet veel bij snelheidsPIEKEN. Het enige voordeel van een grotere cache is dat de datastroom minder fluxtueerd, constanter is (dat is toch de definitie en nut van een buffer in het algemeen!!). Bottleneck blijft dus de hardeschijf lees en zoek snelheid. (look for the weakest chain in your system, dat is hoe ik mijn systeem upgrade! vb: systeem met een athlon 800 en maar 32 mb intern zal het behoorlijk zwaar krijgen!)
`nou ik heb een IBM janus, 7200 toeren, dus... misgien maar doen
ik heb ook 2 meg cache, en dat van meerdere controllers wil ook wel helpen denk
en oja
A-3D
op hwf heet ik arl dus....
ik heb ook 2 meg cache, en dat van meerdere controllers wil ook wel helpen denk
en oja
A-3D
op hwf heet ik arl dus....
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
gaan we weer,
dit is een discussie van meer dan een half jaar oud.
jullie denken zeker ook dat je processor sneller wordt als je adsl neemt ofzow.
als je hdd max 18mb/s doet gaatie echt niet sneller worden omdat de bandbreedte van 33mb/s naar 66mb/s gaat.
kom op.
dit is een discussie van meer dan een half jaar oud.
jullie denken zeker ook dat je processor sneller wordt als je adsl neemt ofzow.
als je hdd max 18mb/s doet gaatie echt niet sneller worden omdat de bandbreedte van 33mb/s naar 66mb/s gaat.
kom op.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Pagina: 1