Toon posts:

hoe maak ik een text-bassed game?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag een text bassed game maken waar je niet voor hoeft te betalen en veel mee kan doen kan iemand me hier me helpen want ik heb er geen flauw ide van hoe het moet

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Da's kut want dan kun je er geen maken.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Hier moet ik super hard om lachen :D

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:16
Ahum @ hierboven.

Text based games? Waar dacht je zelf aan? Aan een quiz achtig iets of zoiets als "Pitfall" wat ze vroeger op een HP3000 draaide? (Pitfall/Strobalen: je hebt een blokje van X'jes naast elkaar en eromheen valt allemaal tekst naar beneden, dan moet je die tekst ontwijken, soort van 2D autoracen, maar was toen heel funny)

Kortom, welke richting wil je gaan? Je kan het met Java doen, misschien met een HEEEEL hoop moeite met javascript, maar een quiz is zo in elkaar geflanst.
edit:
@ hieronder: Om hem zelf eens tegen een stootblok op te laten lopen zodat ie misschien eens zelf erin gaat verdiepen ;) , ga/wil/heb de tijd niet om achter dat proggie aan te gaan, maar wel een goede tip voor de TS: www.google.com

[ Voor 22% gewijzigd door LinuX-TUX op 25-04-2004 12:27 ]

• supakeen
LinuX-TUX schreef op 25 april 2004 @ 12:24:
Ahum @ hierboven.

Text based games? Waar dacht je zelf aan? Aan een quiz achtig iets of zoiets als "Pitfall" wat ze vroeger op een HP3000 draaide? (Pitfall/Strobalen: je hebt een blokje van X'jes naast elkaar en eromheen valt allemaal tekst naar beneden, dan moet je die tekst ontwijken, soort van 2D autoracen, maar was toen heel funny)

Kortom, welke richting wil je gaan? Je kan het met Java doen, misschien met een HEEEEL hoop moeite met javascript, maar een quiz is zo in elkaar geflanst.
Je kan er wel serieus op ingaan maar waarom zou je moeite steken in iemand die zelf geen moeite ergens insteekt :?

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 00:20
begin eerst maar eens met het leren van een programmeer taal, en ga je dan storten op het maken van games, na een jaar of 2

dit hoort hier overigens niet thuis

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel gratis voor de spelers en ik bedoel een text-bassed game zoals gangsterwar en nukezone en nog zo van die soorten he

Verwijderd

Topicstarter
en wil ook geen quiz maken hoor

Verwijderd

Topicstarter
bestaan hier programma's voor zo ja welke ?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:16
:( der is een "edit" knopje!

Dan ook nog: jij hebt een probleem, geef dan links van die dingen, heb niet de tijd om te gaan zoeken. Adios

• supakeen
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 12:27:
ik bedoel gratis voor de spelers en ik bedoel een text-bassed game zoals gangsterwar en nukezone en nog zo van die soorten he
en
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 12:28:
en wil ook geen quiz maken hoor
en
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 12:29:
Je kan ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken hoef je niet zoveel post te maken.

Voor de rest, dan moet je een hele dosis doorzettingsvermogen hebben en wat server-side scripting talen kennen. Bijvoorbeeld ASP of PHP :)

[ Voor 11% gewijzigd door supakeen op 25-04-2004 12:31 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Zoek eens op multi user dungeon of te wel mud of mudconnector.

Kan je zat mee maken maar doe zelf een keer iets meer dan alleen text neerzetten. Als je hier al geen moeite kan doen hoe kan je dat ooit als je iets "echt" wilt maken.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 00:20
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 12:29:
zie je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop? ik raad je aan die wat vaker te gebruiken..
spuit 11 :(

overigens, wat ik net dus al zei, programmeer talen, dus met een compiler als Delphi, Pascal, GCC, C++, Basic etc kom je al een eindje

[ Voor 6% gewijzigd door bakakaizoku op 25-04-2004 12:33 ]

rm -rf ~/.signature

• supakeen
mattttt schreef op 25 april 2004 @ 12:31:
[...]

zie je de [afbeelding] knop? ik raad je aan die wat vaker te gebruiken..

overigens, wat ik net dus al zei, programmeer talen, dus met een compiler als Delphi, Pascal, GCC, C++, Basic etc kom je al een eindje
Daar heb je ook weer wat, wil deze user wel Webbased werken 8)7

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is net het probleem ik zocht dagen in google maar vond echt niets en dacht dat mensen zoals julie (met ervaring) me zouden kunnen helpen

Verwijderd

Topicstarter
ja weet het van die herhaling maar in dat andere kon ik niet meer posten :s

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Dan moet je niet 3 keer een topic opnieuw openen. Er staan nu 12 verschillende ideeen in dit topic dus een eindje opweg geholpen moet je nu wel zijn. Nu weet je hoe het moet en wat je wilt dus onderzoekze :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• supakeen
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 12:34:
ja dat is net het probleem ik zocht dagen in google maar vond echt niets en dacht dat mensen zoals julie (met ervaring) me zouden kunnen helpen
Zoals al gezegd moet je zozo een programmeertaal leren. Ik neem aan dat je webbased iets wil maken. Dan moet je PHP of bijvoorbeeld ASP leren en ook moet je leren om met een database te kunnen communiceren (bijvoorbeeld MySQL) :)

Ga maar eens zoeken naar dat soort dingen :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

crisp

Devver

Pixelated

weet iemand hoe een textbased game te maken
help me aub

:(

begin eens met leren programmeren...

Intentionally left blank

Pagina: 1