Toon posts:

met linksys geen netwerkverbinding tussen XP en 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

ik heb laatst een draadloos netwerk aangeschaft van linksys.
Ik heb @home internet provider en mijn netwerk ziet er zo uit : 1laptop met wifi kaart en 1 desktop pc met PCI netwerkkaart (pc is van pakerd bell :'( ) daar tussen heb ik een 4 poorts router. Nu heb ik wel internetverbinding tussen deze 2 maar ik kan maar geen netwerkverbinding krijgen.

Ik heb al heel veel topics afgezocht en veel geprobeerd maar er gebeurt niets ze vinden elkaar gewoon niet. :(

Wie kan mij hiermee verder helpen ?

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Goed je hebt een draadloos netwerk aangeschaft van Linksys.
Laat me gokken:
Wap54g met een Wmp54g
Wrt54g met een Wusb54g
Wag54 Etc etc etc .

Zeg eerst even welke dingen je gebruikt om je draadloze netwerk op te bouwen, zonder die info hebben we weinig.

Verwijderd

Topicstarter
sorry wask ff vergeten.

De pci kaart is een WMP54G
de WiFi kaart is een WPC54G
Router is een WRT54G

ik hoop dat dit genoeg informatie is

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Heb je de werk groepen goed staan? Alles DHCP of hoe heb je het ingesteld ? Zijn het windows machines of draai je Linux ?

Als alles Windows XP is en je hebt je werk groepen goed staan samen met DHCP dan moet het standaard al fijn werken.

Verwijderd

Topicstarter
alles staat goed het is xp (laptop) en 98 (desktop) DHCP staat goed en de rest ook het zou officeel goed moeten zijn maar ze zien elkaar niet zelfs niet als je zoekt naar computers :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op die Windows 98 computer enkele programma's die onder dos werken doen deze het nog als je er Windows XP opzet ?? zoja dan denk ik dat ik maar eens moet proberen met windows XP

Verwijderd

Ik heb bijna hetzelfde probleem gehad alleen dan met de linksys router model BEFSR41. Gekke was dat de windows 98 pc wel mijn xp pc kon zien, maar andersom was niet mogelijk. Ik heb toen mijn 98 pc geupgrade naar xp aangezien dit toch een oude bak was met nog een pentium II. Nu werkt het wel en zien de beide xp bakken elkaar.

Wat je eventeel nog zou kunnen doen is ff op de site van linksys kijken, ze hebben hier een aardig uitgebreide KB staan. Staat misschien wat voor je bij om dit probleem op te lossen
Pagina: 1