[McAfee] Firewall blokkeert alles bij "Verkeer filteren" *

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-07 11:12
Hoi mensen,

Ik heb het volgende product. Helemaal legaal.

Naam van het product: McAfee Firewall
Productversie: 4.02.6000.0

Met mijn vorige formatteer sessie werkte ie goed. Vandaag geformatteerd. Ik installeer de firewall, maar heb het volgende probleem. De firewall heeft 3 standen;

- Alles blokkeren
- Verkeer filteren
- Alles toestaan

Verkeer filteren is standaard. Je krijgt dan van die pop-up schermpjes als hij een programma detecteert dat verbinding wil maken met internet.

Nu is het bij mij praktisch alleen zo dat optie 2 en 1 hetzelfde effect hebben... Verkeer filteren laat helemaal niets door. Internet Explorer werkt niet, niets kan verbinding maken met internet. Als ik hem dan op 'Alles toestaan' zet, werkt alles gewoon naar behoren.

Heb de volgende dingen gedaan:

- 2 keer geuinstalleerd en opnieuw installed
- Alles geupdate

Vanmorgen werkte ie nog. =)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de installatie kun je aangeven welke programma's je toestaat verbinding met het internet te maken. Als je deze 'wizard' annuleert dan wordt (ter beveiliging) geen een programma toegang gegeven te verbinden met internet. Nu moet je dus zelf de programma's toevoegen bij McAfee Firewall en aangeven of ze het internet op mogen of niet. Een andere optie is om de firewall opnieuw te installeren zodat je de wizard alsnog krijgt. Dan is het wat makkelijker omdat McAfee dan op je computer naar programma's gaat zoeken en dan hoef je dat niet zelf meer te doen :)

Edit:
maar dan moet je natuurlijk niet steeds die wizard annuleren of komt die helemaal niet tevoorschijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je zelf al naar je instellingen gekeken? Zit er een wizard bij oid waarmee je je thuisnetwerk kunt instellen?

McAffee Firewall blokkeert alles > [McAfee] Firewall blokkeert alles bij "Verkeer filteren" *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondetussen (na een aantal updates) dezelfde versie van McAfee Firewall maar er zit wel in het programma een 'Configuration Manager' die die wizard die ik bedoelde opstart. En dat is dus die wizard die naar die programma's op je computer zoekt. Hier kun je dan aangeven wat verbinding met internet mag maken en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Bedankt voor de reply en het aanpassen van de titel.

Ik heb de configuratie assistent niet geannuleerd, maar goed geconfigureerd stap voor stap. Heel vreemd...

Ook bij die programma's die de assistent dan zoekt staat dat de firewall, als je daar aangeeft dat een bepaald programma geen toegang tot internet mag hebben, later een popup scherm geeft. Dat doet ie dus ook niet.

Filteren is dus praktisch hetzelfde als alles blokkeren.

Als ik hem op filteren zet, staat in het logboek de hele tijd dat ie dingen blokkeert. Hoe vreemd... Bijvoorbeeld deze:

"McAfee Firewall heeft een inkomend pakket van het type TCP geblokkeerd. Het bij het verkeer behorende externe adres was 80.53.126.130. De externe poort was 1290 [tijdelijk]. De lokale poort op uw pc was 6112. De netwerkadapter voor het verkeer was Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC.

De binaire gegevens in het pakket zijn 00 40 f4 37 88 18 00 50 7f 02 a2 04 08 00 45 00 00 30 36 c9 40 00 71 06 42 95 50 35 7e 82 c0 a8 01 0a 05 0a 17 e0 6a 33 c9 c6 00 00 00 00 70 02 fa f0 a7 1a 00 00 02 04 05 7a 01 01 04 02 ."

Nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga dan weer even naar je Firewall en klik op 'Control Internet Programs'. Nu krijg je een lijst met programma's en er staat achter of ze gefilterd, geblokt of toegelaten worden bij het maken van een verbinding met internet. Hier moet dus achter het programma filter of toestaan staan, anders wordt hij geblokd en krijg je dus ook geen pop-up scherm.

Ik heb het idee dat je de Nederlandse versie hebt, maar ik neem aan dat je er wel uitkomt met wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Dat had ik al geprobeerd; ze staan allemaal op filter, maar als ik ze op toestaan zet en daarna de firewall op 'filteren' zet, werkt het nog steeds niet...
Pagina: 1