Toon posts:

Outlook .pst wil niet geimporteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reinstall gedaan van windows XP pro / Office 2000

Daarvoor had ik mijn mail gearchiveerd met file -> archive...

Deze probeer ik nu terug te zetten maar dat werkt niet, hij deed alsof ze teruggezet werden maar ze zijn nergens te vinden...

Nu heb ik scanpst.exe gebruikt om de .pst file te scannen en die meldt dat er (bijna) niets inzit en dat er geen errors zijn (.pst file van 15,5 MB met 1 mailtje...??). Nu heb ik dit eerder gedaan en daarvan had ik toevallig ook nog een .pst file die ik al een keer met succes heb teruggezet en die heeft nu hetzelfde probleem...

Ik heb het met file -> open geprobeerd en met import file -> import .pst -> nog iets (alwaar ik nog een (source) folder binnen outlook moet aangeven waar alles vandaan moet komen (??, moet uit de .pst file komen?)).

De help functie bewees zich weer eens heel erg niet-nuttig... (duh)

De reinstall is gedaan met exact dezelfde software als de vorige install (van dezelfde CD's en met dezelfde opties bla bla bla, daar kan het niet aan liggen dus).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat gaat er precies fout :) Krijg je foutmeldingen, en welke?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Met open -> Personals Folders File (.pst) maakt ie een extra map aan en zet daarin de archive als een soort mailtje neer, als ik er op klik wil ie hem openen/opslaan (as in het openen van een attachment)

Met import:
Eerst maakt ie een archive folder aan, als ik finish doe gaat die weer weg, geen foutmelding, er is nergens iets gebeurt. Hij leest die 15,5 MB ook niet in anders zou ik wel wat meer HD activity zien.

Overigens lukt het ook niet op mijn laptop (W2000, zelfde office)

Wat is stap-voor-stap de zeker-weten juiste manier om zo'n .pst te openen?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 12:46:
[...]
Wat is stap-voor-stap de zeker-weten juiste manier om zo'n .pst te openen?
File --> Open --> Outlook Data file

Als je dat doet opent ie gewoon de PST en kan je erin kijken. Dit is dus niet importeren. Op deze wijze kan je dus wel 10 PST files tegelijk open hebben!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit doe kan ik er dus niet in kijken, hij voegt dan de archive file toe aan een soort mailtje in een nieuw gemaakte folder "Archive Folders". Als ik daar op klik doet ie alsof ik een attachment wil openen (opslaan of openen met...). Krijg dus never de inhoud van de archive te zien.

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 13:05:
Als ik dit doe kan ik er dus niet in kijken, hij voegt dan de archive file toe aan een soort mailtje in een nieuw gemaakte folder "Archive Folders". Als ik daar op klik doet ie alsof ik een attachment wil openen (opslaan of openen met...). Krijg dus never de inhoud van de archive te zien.
Hij maakt een nieuw mailtje met de PST als attachment..? Kan je eens een screenshotje posten? Hij hoort de PST gewoon links (in de Folder Bar) uit te klappen (net als bij de explorer).

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Stomme vraag misschien maar heb je het pst file ergens anders naar toe gekopieert of verzet.
In dat geval heb je: rechtermuisknop==> eigenschappen (properties)==> alleeen lezen (read only) ===> vinkje weghalen.

Dit probleem heb ik nl. ook al eens gehad met een nieuw instalatie. Vinkje weghalen klaar is JEV :)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu alleen maar dit, hij maakt de map Archive Folders aan maar zet er nergens iets in...

Afbeeldingslocatie: http://www.uilenstede156.nl/pictures/tweakers/mail.jpg
(In de zwarte balkjes staat mijn naam)

Als ik de .pst file in de inbox sleep maakt ie een nieuw mailtje aan met als attachment de .pst

Als ik de .pst file in een (eigengemaakte) subfolder sleep (sleur & pleur) dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.uilenstede156.nl/pictures/tweakers/mail2.jpg
Zwarte balkjes = mijn naam.

Wanneer ik dubbelklik op dat "mailtje" dan wil ie de .pst openen en vraagt ie mij waarmee ie dat zou moeten doen (alsof je gewoon in verkenner op een (voor windows) onbekende file klikt).

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 08:32 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

PST kan je er niet inslepen volgens mij, dan maakt ie er idd gewoon een bijlage van. Op Screenie 1 zie ik toch duidelijk dat je een PST file openhebt? De file heeft als naam "Archive folders" en de inhoud staat daar uitgeklapt. Kan je dan niet gewoon dat mapje wat je wil hebben naar je "Outlook Today" slepen? Of is dat mapje leeg?

Misschien snappen we elkaar niet helemaal :)

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

weet je zeker dat de .pst-file niet read-only is? dat mag namelijk niet.
Als je hem op cd gezet hebt en weer terug is hij altijd read-only..

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 23:44

ErA

Je doet hem niet goed importeren denk ik:

Doe dit eens:

Bestand -> Importeren en Exporteren -> Gegevens uit een andere programma of bestand importeren -> Bestand met persoonlijke mappen -> (Bladeren naar *.pst) (Duplicaten vervangen door geimporteerde items aanvinken

In het venster: "Selecteer de map waaruit u wilt importeren" klik de allerbovenste aan. de root map.
En dan "Items importeren in huidige map"

** Na ff de screenie bekeken te hebben bedacht ik me opeen dat jij de engelse versie had en ook niet 2003. Ik hoop toch dat jij er wat aan hebt
Pagina: 1