Toon posts:

na install radeon 8500 drivers, pc vast met nforce2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net m'n nieuwe mobo en processor geinstalleerd en een videokaartje en 256mb ram erin gedrukt. toen heb ik windows xp geinstalleerd met service pack 1, nfroce2 drivers, directx 9 en alles liep prima. daarna installeerde ik de nieuwste ati drivers (catalyst 4.4) en na de restart liep de pc vast in windows, soms vpu recover, soms ook niet.

de videokaart liep nog goed in m'n oude kt400 systeem (met 1800 athlon) met 3.4 drivers, die heb ik ook geprobeerd, maar dat hielp ook al niet. verder heb ik de nforce2 drivers van de meegeleverde cd geprobeerd en weer kreeg ik hetzelfde.
als ik btw fastwrites aanzet, krijg ik corruptie op m'n scherm, dat had ik hiervoor ok niet.

Systeemspecs:
Athlon XP 2600+ Barton @166Mhzx11.5
ASUS A7N8x-X Mobo Rev.2.00 Bios v1009
Qtec 450Watt Dual Fan
Samsung 256MB DDRam PC2700
Hercules 3D Prophet FDX 8500LE 64MB (CT 4.4)
nForce 3.13 drivers
Windows XP SP1
DirectX 9.0b

BIOS Settings:

system performance - optimal
cpu interface - optimal
memory frequency - by spd
resulting frequency - 166mhz
memory timings - optimal
sdram active precharge delay - 7
sdram ras to cas delay - 3
sdram precharge delay - 3
sdram cas latency - 2.5t
fsb spread spectrum - disabled
agp spread spectrum - disabled
cpu vcore - 1,650v
graphics aperture size - 64mb
system bios cacheable - disabled
video ram cacheable - disabled
ddr reference voltage - 2.6v
agp vddq voltage - 1,5v
agp 8x support - enabled (heb ik al disabled, maar geen resultaat)
fastwrite capability - disabled

Verwijderd

heb een soortgelijk probleem gehad, asus a7n8x, dlx heb een andere kaart er in gestopt, pc deed op de meest vreemde momenten een restart en een blauw scherm geven.
verschillende drivers geprobeerd, geen resultaat.
ik zit nu met een ati 9200, die soms nog een probleempje geeft op "halo" maar verder goed presteerd.
probeer eens een andere videokaart zou ik zeggen.

suc6 _/-\o_

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Mja, fastwrite geeft toch geen prestatiewinst, dus kan je dat even goed laten uitstaan, heb je vpu recovery al eens uitgeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
met vpu recovery uit kom ik niet eens meer in windows, verder is er nog een ding.
het enige dat er staat bij systeemapparaten dat met agp te maken heeft is:
nvidia nforce2 agp host to pci controller. is dat wel goed? moet er niet iets staan van nvidia nforce agp bus filter? kan iemand misschien ff checken wat er bij hem staat?

Verwijderd

Topicstarter
......met andere woorden: wat moet er in ieder geval staan in systeemapparaten voor agp ondersteuning. want volgens de ati website ligt het aan de agp drivers.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere berichten na elkaar te plaatsen :)

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
8500, wat een probleemkaart vind ik :9
Ik had een asus mobo + 8500le 64 mb altijd reboots en Halo werktte al helemaal niet.! :)

Verwijderd

Topicstarter
zoekt iemand nog een radeon 8500 :*)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:28
Ik heb ook een 8500 en nForce2-chipset. Als ik de chipset-drivers installeer sla ik de SW-IDE drivers altijd over want die geven bij mij problemen met o.a. m'n PCI-raidcontroller.
En ik weet dat er meer problemen waren met die SW-IDE-drivers...
Dus misschien zit daar wel het problem?
Pagina: 1