[XP] dfrgntfs.exe vertraagt systeem

Pagina: 1
Acties:

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07
Ik heb sinds enige weken last van het volgende probleem

nadat windows is opgestart start na enige tijd dfrgntfs.exe samen met defrag.exe op. Dit zou opzich niet zo'n probleem zijn als dfrgntfs.exe niet er voor zorgde dat de cpu load 100% is. Hierdoor word alles erg vertraagd en is er niet echt meer normaal te werken.

Via taakbeheer is het process niet te killen.

Op google kwam ik wel wat relevante informatie tegen (mensen met hetzelfde probleem), maar geen antwoord op de vraag hoe ik kan voorkomen dat dfrgntfs.exe zoveel van mijn cpu gebruikt of opstart.

Het gaat hier om Windows XP pro met sp1

Ik hoop dat iemand de oplossing weet voor dit probleem
alvast bedankt :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:00
dfrgntfs zal wel staan voor Defrag NTFS. Via Google kwam ik op de volgende registry key:
  • [pre][HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\OptimalLayout] EnableAutoLayout = 0 (Disabled = 0, Enabled = 1, Default = 1)[/]
Zet die eens op Disabled (0) en kijk of ie dan nog steeds opgestart wordt :)

En anders moet je eens naar deze registry key kijken:
  • [pre][HKLM\SOFTWARE\Microsoft\DfrgBootOptimizeFunction][/]
En die ook uitzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 25-04-2004 11:36 ]

The devil is in the details.

• Creesch
dfrgntfs is nog niet weer opgestart :)
Ik wacht nog even af maar ik denk dat het probleem is verholpen
tnx!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Dat is wel vreemd. Ik heb in mijn taskmanager helemaal geen proces staan die zo heet.

In mijn Windows directory kan ik het wel vinden. Kan het kloppen dat je ergens een optie hebt ingeschakeld?

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 21:54
LinuxUser schreef op 25 april 2004 @ 14:39:
Dat is wel vreemd. Ik heb in mijn taskmanager helemaal geen proces staan die zo heet.

In mijn Windows directory kan ik het wel vinden. Kan het kloppen dat je ergens een optie hebt ingeschakeld?
Als je NTFS hebt is er een optie om je boot te optimizen. :) Misschien dat de TS hem eens kan laten finishen? :P

offtopic:
Gebruik jij geen linux? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Billie op 25-04-2004 15:15 ]

• Creesch
Billie schreef op 25 april 2004 @ 15:15:
[...]

Als je NTFS hebt is er een optie om je boot te optimizen. :) Misschien dat de TS hem eens kan laten finishen? :P

offtopic:
Gebruik jij geen linux? 8)7
finishen als in door laten lopen totdat ie klaar is ? huhmz dan kan ik dus hele dagen zitten wachten :P

maarja het is nu opgelost, ik het wel onbewust hebben aangezet met het een of ander
Pagina: 1