Toon posts:

Onboardvideokaart niet uitschakellen

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een 2e monitor op mijn pc aanlsuiten maar mijn 1e videokaart is een onboardkaart. Dus als ik me oude PCI er in zet waar ik de tweede monitor op wil aansluiten gaat de onboard kaart uit en dus ook het eerste beeldscherm.

Weet iemand hoe je kan instellen dat de onboard kaart niet uit moet als ik een tweede kaart er in stop?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

In de bios kijken of je het PCI kaartje als primary display kan instellen. Meestal werkt een 2e PCI krt niet met onboard VGA samen btw :( maar je zou nog eens in je bios kunen lijken of die setting VGA PCI/onboard erop zit.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

welk moederboord heb je?

en lees dit de volgende keer even door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/610592

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reactie. Het is een ASUS P4R800-VM met een ATi Radeon 9100 IGP chipset.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Omdat je zelf ook een AGP slot erin hebt zitten zou het best wel eens kunnen dat het bij jou wel kan werken maar ik heb zelf geen ervaring met het bord. Met AGP (en een asusbordje) geef ik je echter wel en kans. Er is maar 1 manier om zekerheid te hebben... heb je die biossetting al gecheckt want dat is wat je in moet stellen.
dus...

herstart computer dan in bios > primary display adapter op PCI ipv AGP/onboard
computer uitzetten > kabel op PCI krt steken kijken of ie boot vanaf de 2e krt.
MOcht ie booten in Windows bij schermeigenschappen bureaublad uitbreiden met 2e monitor/krt

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond al op PCI/AGP maar het vreemde is ook dat bij Beeldscherm instellingen opeens er ook niet meer bij staat waar je twee monitoren kan instellen. Er staat gewoon Beeldscherm en niet zoals eerst Beelscherm 1 en beelscherm 2.

Oja iederekeer dat ik de pc op start geeft de driver van de onboard kaart ook een fout melding. Maar daar zegt ie gewoon in dat ie het config scherm van de onboard kaart niet kan laden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 11:57 ]

• under-world

under-world

ooh-la dots

probeer nu eens de driver van de onboard krt opnieuw te installeren

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat een beetje lastig m'n pc maakt gebruik van een CLARITY systeem en dan zou ik alles opnieuw moeten installeren.

Laat het anders maar zitten. Het was niet echt belangrijk maar het zou leuk zijn geweest als het werkte.

Toch super bedankt voor al je hulp! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 12:05 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF is een 'CLARITY' systeem :?

Sowieso zou volledige specs (EXACT welke driver versies worden gebruikt en wat voor chip zit er op de PCI kaart?:? ) nuttig geweest zijn, maar als je zo weinig uitgebreid post en dan nog eens op hoogst abrupte (en onduidelijke) manier opgeeft kunnen we hier echt niets mee :/

Lees aub dit nog eens door voor je nog eens post:
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.